Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Vi kommer nok til å velge det navnet om vi får en sønn pga det er oppkalling etter bestefar og tippoldefar. Har ikke diskutert dobbeltnavn, men vil i utg. pkt. bare ha ett navn. Føler vel på en måte at mange ikke liker navnet, men at de ikke tør si det. Så da spør jeg her; er det helt horribelt, eller kan det brukes? Egentlig velger vi nok navnet uansett hva andre sier, men kjekt å vite hvilken formening dere har likevel!
Synnøve_Solbakken Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Ikke så verst, har faktisk en venninne som fikk en Knut for et par mnd siden, og en venninne som venter en Knut om ikke så lenge. Disse guttene har/får også mellomnavn (eller andre fornavn om du vil) fordi fedrene deres også heter Knut.
StorkeMammaen Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Knut er greit, litt kjedelig, men et helt greit navn.
prebs Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Knut er bra! Fint at noen bruker gamle norske navn på babyer også.
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Knut er et veldig godt navn. Enkelt å uttale, enkelt å skrive, vanskelig å misforstå. Et skikkelig navn. :-) Står veldig bra alene, men er også et utmerket navn i dobbeltnavn. Knut... Arne, Erik, Ivar, Ole/a/av/, Ove, Åge, osv.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Høh... takker for tilbakemeldinger! Trodde de ville bli mer negative...
Vannmann35 Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Synes også Knut er et godt norsk navn! Det er imidlertid et litt gammelmodig navn synes jeg, og litt vanskelig i den globaliserte verdenen vi lever i i dag. Men, jeg kjenner Knut'er i alle aldre, også de skriver Knud :-) Det er sørlandsversjonen - der sier de ikke Knut, men Knod ;-)
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Knut er fint det. Et navn å kunne bli voksen med også. Liker Lars, Geir, Odd, Knut, Truls, Håvard, Rune og desslike, jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Bortsett fra at jeg har en teit eks som heter Knut er det et veldig bra navn ;-D Liker den typen navn, enkle, tøffe og ikke dillete. Kunne fint ha valgt det selv, hvis det ikke var for dårlige minner =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå