Gå til innhold

3 mnd - for tidlig å vente hele netter med søvn, kanskje?

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 3 mnd og en uke og har sovet i egen seng fra dag 1. Når hun har spist ferdig er det opp i egen seng med kosebamser og styk og klapp og klem og nuss. Hun har aldri skreket seg i søvn. Når hun blir lagt koser vi henne litt på kinnet og synger nattasang og går. Etter det er det musestille. Det kan jo endre seg, men hun er så langt en engel.

MEN så våkner hun kl. 01, 03, 05 og 07. Da står vi opp for å få storesøstrene på skolen. På dagen kan hun gå 3-4 timer uten mat, men på natta er det annenhver time. De to eldste sov hele natten fra de var 3 mnd. så jeg har jo vært utrolig godt vant.

Dette sliter meg helt ut.Hadde jeg bare hatt den lille kunne jeg nok hentet meg litt inn igjen på søvn, men med to andre som skal følges opp med skole, lekser, håndball, venner, pappahelger osv. og ikke minst ENORME mengder klesvask - så blir det lite tid til en selv.

Har prøvd å stappe i henne mest mulig mat på dagtid, men det hjelper ikke. Hun vil bare ikke ha. Vel, jeg får ta tiden til hjelp og håpe på at det bedrer seg når hun begynner å få litt grøt og fast føde om en mnd.s tid...om ikke noen har noen gode råd?

Fortsetter under...

Hvis du ammer og det er kosen hun vil ha, kan du jo prøve å gi henne en flaske på natta i stedet. Det ble jeg anbefalt, for da er det ikke lenger så attraktivt å våkne så ofte.. Jeg skulle prøve det i natt, men da sov hun hele natta for første gang:) Min er 6 mnd da..

• 2 uker senere...

Ikke for tidlig å forvente hele netter med søvn. Min gutt på 3 mnd har de siste nettene denne uken sovet fra ca.midnatt til 0630-0730. Men vi legger ham i 23-24-tiden... Før det våknet han stort sett i 03-tiden ,deretter utvidet han til 05-tiden ,og nå mot 0730.

Er spent på hvordan det blir når han legger seg tidligere,noe jeg har planer om å gjøre..kan ikke skjønne at han skal klare å sove så lenge da..uten å få mat..

Min venninnes baby sov også hele natten fra 3 mnd.,men da vekket hun henne i 23-tiden for å amme henne slik at hun var sikke på at hun var mett.

Lykke til!

Vil bare si at det er uvanlig at barn på 3 mnd sover hele natten. Man kjenner alltid en eller annen som har et barn som har sovet natten igjennom siden fødselen, men for de fleste så er det slik som hos dere. Du kan jo prøve å endre søvnmønsteret hennes litt, det kanse ut som om hun har snudd døgnet og har sine lange sovestrekk på dagen istedet for natten. Vekk henne etter to timer på dagtid og pupp og aktiviser, slik at hun ikke sover så lenge, over noen dager vil du kanske merke at de lange strekkene kommer mer på natten.

Ville ikke gitt flaske, det forstyrrer bare ammingen - det kan jo tenkes hun har en økeperiode på gang?

Skjønner du er sliten, hva med å få litt hjelp til klesvask og hus?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...