3barns mamma Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Hvor lang tid bruker de små på å venne seg til å spise grøt? Sånn for å få til svelgingen? Har glemt fra forrige.. Har så smått begynt med litt grøt på kvelden, har den tynn, men likevel er det som han brekker seg når han får det i munnen.. Gir dere mm rett etter grøt, eller venter dere til rett før sengetid for de som grøt på kvelden. Gir grøt kl halv 8 jeg, så får han litt vann, så får han siste amming kl halv 9 før det er seng.. Skal jeg forandre på dette?
Bonusmamma13 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Tror jeg brukte 4 dager eller noe sånt. Har gitt det til lunsj da jeg leste et sted at det var anbefalt å introdusere nye ting tidlig på dagen i tilfelle mageondt. Han får ikke melk til grøt, men sviskesaft og evt vann med litt eplejuice.
mamman`te2flottegutter Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Jeg begynte tilvenning av grøt på dagtid. Nå har han fått det i 3uker og det er først nå at han gaper opp og svelger uten at det kommer noe særlig ut igjen. Jeg gir grøt også ammer jeg etterpå. Prøver å gi han litt vann også, men det er noe fæle greier synes han. Jeg synes det høres helt greit ut det du gjør. Det eneste er at hvis det blir noe magevondt av grøten så risikerer du å ødelegge nattesøvnen når du gir grøt rett før legging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå