Gå til innhold

Luft i magen men ikke kolikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på nesten 5mnd sliter så enormt med masse luft i magen. Dette har han hatt siden har blei født. Vi har vært hos kiropraktor når han var 2-3 uker for da skreik han også veldig mye. Det blei litt bedre, skrikingen stoppet opp men han har fortsatt utrolig mye luft. Problemet er at han våkner mye på natten av at han krester og kaver og prumper å fjerter. Og da klarer han ikke å sovne igjen! Da ender det med at jeg må ta han opp å amme han for at han skal klare å sovne men egentlig er det nok ikke sulten han er!

Jeg vet han svelger mye luft når han ammes. Ellers så har jeg kuttet ut melkeprodukter å drikker ikke kaffe og brus og ellers alle de vanlige matvarene som kan gi luft i magen. Noen som har råd for hvordan gutten vår kan bli kvitt luftplagene å få en god natt søvn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har mer sensitiv mage enn andre. Gutten min er en slik baby. Han reagerte på "alt" jeg spiste. Han har også hatt lett for å kaste opp.

Noen produkter er vanlige å reagere på uten at de står på de vanlige listene. Hva med paprika, spiser du det? Min reagerte veldig på det. Og mye forskjellig krydder. Det er nesten bare salt og urtekrydder som er helt trygt. Annet som kan gi luftproblemer: svisker, sprikoser, rabarbra, melon, fersken +++

Du kan f.eks. forsøke å pumpe deg i en ukes tid, og gi ham mme i denne perioden (hvis han tar flaske). Så finner du ut om ditt kosthold påvirker luftplagene.

Jeg vet også at noen bruker minifom i hele ammeperioden. Det er jo ikke skadelig å prøve..

Skrevet

prøvd minifom? det hjelper her hos oss, minsten har det som din. er 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...