Gå til innhold

Er det vanlig med økenetter istedet for økedøgn? Og hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jenta mi har hatt ca samme rytme siden hun ble født. Når hun sovner sover hun ca 5-6 timer før hun våkner for mat. Sover så 2-3 timer før ny pupp og så 2-3 timer igjen før vi står opp. Men de siste ukene har det vært flere netter der hun har våknet første gang etter ca 3 timer og deretter hver 1 1/2 time for pupp. Og hun har spist masse og ordentlig hver gang så det er ikke snakk om trøstepupp. Dette har pågått 1-3 netter før det igjen har blitt normalt. På dagene har hun ikke mast mer etter puppe enn vanlig i det hele tatt.

Er dette økedøgn? Og er det vanlig at de tar dem på natta. jeg spør for vi har egentlig ikke følt at hun har hatt økedøgn før. Er tre måneder om to dager..

Får legge til at etter jul har hun fått en flaske tillegg på kveldene, før det var det litt fler flasker. Nå de to siste ukene har hun blitt helt rasende på den flaska så hun har nesten ikke fått noe. Noen få dager har det gått greit. Men det har ikke vært slik at hun har spist mer på natta de dager hun ikke har spist mye av flaska.

Fortsetter under...

Vi hadde stort sett øking på natt, av og til på kveld. Så og si aldri på dag ;o) Høres ut som om det gjelder dere også.

Jeg vet ikke grunnen til flaska, men det høres jo ikke ut til å være nødvendig?

Grunnen til at hun har fått den flaska er at vi trøblet veldig med amming i starten pga såre brystvorter og hadde en periode med bare mme/mm på flaske. Det er først nå produksjonen har blitt såpass bra at det har vært mulig å overleve kveldene uten flaske. (Med å overleve mener jeg da pauser på mer enn 15 minutter uten baby i puppen) Men jeg har også tenkt at det kanskje er på tide å kutte den flaska helt nå. Har jo forsåvidt gjort det når hun ikke har villet ha da. Så det blir nok til at vi prøver det litt fremover.

takk for raskt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...