Gå til innhold

er sååå skuffet og vet ikke om jeg kan se henne i ansiktet lenger..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en riktig god venninne som jeg var på fest med i helgen.. vi sammen med samboerne våre..

hadde det kjempe kjekt som vanlig når vi er ilag.

men så dagen etter på vei hjem kommer samboeren min og forteller (vi har lovet å si hverandre allt, kanskje litt dum regel?)

at venninnen min har tatt abort for ikke så veldig lenge siden.. og jeg sier det åja.. hvorfor det?

nei hun ville ikke ha det, og fortsetter..:

-de stresset masse med det for hun visste ikke hun var gravid før i 6 mnd.. (!???!!!!)

og når de kom til legen for å bli henvist til abortblir de fortalt at deter altfor sent siden de var over halvveis på vei...

men så sier legen at de kunne søke på en spesiell klinikk for abort, der var det abort for voldtektsoffre og utviklingshemmede ol.. men de ville ha 1-1000000 sjangse for å komme inn...

etterhvert ombestemmer barnefaren seg og syntes dette er for dumt og vil gjerne ha barnet likevel.. han gjør allt i sin makt for at hun vil beholde det...

søknaden blir godkjent og hun kommer hjem for å ta pillen (dreper fosteret) han prøver desperat å få henne til ikke ta den det er jo et barn inni henne, men hun gjør det... så blir barnet tatt ut...

han har hatt kjempe problemer med seg selv etter dette.. men de holder sammen likevel..

jeg skjønner ikke hva som får et menneske til å gjøre dette?

jeg er motstander så fremt det ikke er voldtekt eller et skadet barn som ikke vil kunne få et verdig liv..

"barnefaren" hadde sagt dette til samboeren min mens han var full, hadde blirr veldig sentimental da han hadde sett videoklipp av sønnen vår når han leker med pappaen sin...

kan noen fortelle med hva som får et menneske til å gjøre noe slikt???

Fortsetter under...

Ja sånne ting e vanskelig...

Har sjøl ei venninna som tok abort, men ho va vel og merke ikkje så langt på vei som d di venninna va.

Egentli så treng du ikkje å forstå valget hennes, for d e jo hennes valg..

Menneska fungere jo forskjellig, eg e sjøl i 6mnd no, åg eg kunne aldri ha tatt d valget som venninna di tok..

Men ho har sikkert sine grunna tell aborten, som ho kanskje ikkje føle seg komfortabel nok tell å prate om...

Synes ikkje at man skal dømme ho pga av valget hennes, siden d e egentli bare ho som veit koffer ho følte at d valget va rett.

Åg d e jo tross alt bare ho som veit ka som e rett for ho.

Selvom nåkka e galt i din/min verden så behøve d ikkje å være galt i nån andre sin verden.

Skjønne at d e vanskelig å se ho i øyan siden ho har gjort et sån valg som du verken respektere eller forstår, men visst du e ei ordentli go venninna av ho, da kan du jo i hvertfall prøve i en periode å være den vennen du bestandi har hvert...

Åg kanskje ho etterhvert da fortell deg om at ho har tatt abort, åg grunn tell aborten.

For det første så har jeg vanskelig for å tro på den historien der. Selv om det er detdu har blitt fortalt, så er det godt mulig historien har blitt pyntet på etterhvert i og med at du ikke har snakket direkte med din vennine. Det skal utrolig mye til å få godkjent en søknad om så sen abort, og i de tilfeller det blir godkjent så dreier det seg om fostere med en alvorlig feil som ville gjort det vanskelig å overleve etter fødsel. Dette gjelder særlig her i Norge. Mulig det er annerledes i andre land, men det at en fastlege skulle ha henvist til et annet land, ville jeg heller ikke trodd på. Jeg ville med andre ord tatt denne historien med en klype salt. Dersom hun var så uegnet til å få barn, så ville alternetivet vært å adoptere det bort.

For det andre: En slik historie, enten den er sann eller ikke, tar seg kanskje ikke så godt ut på dette forumet?! Greit nok at det handler om abort, men de som benytter seg av dette forumet er som regel veldig usikre i sitt valg, eller har det vanskelig på en annen måte. Det å da lese historier om hvor grusomt og fælt det er å ta abort, er kanskje ikke helt ideelt, eller?!

Selvføgelig er det grusomt dersom man tar abort i 6. måned, men som sagt så tror jeg ikke på det!

Annonse

-Og hvis det skulle vært noe sånt senter, så ville de aldri latt noen i 6 mnd ta abort, med mindre barnet var misdannet og ikke ville overlevt uansett!

Dette er enten sprøyt, eller så har hun tatt feil av hvor langt venninnen var kommet. Ser av HI skriver:

"jeg er motstander så fremt det ikke er voldtekt eller et skadet barn som ikke vil kunne få et verdig liv.."

-og det er hele motivet for innlegget. Skremsel, vekke ubehag og avsky for at mennesker må ta egne valg! HI har ikke noe på disse sidene å gjøre..

• 1 måned senere...

såg dere ikkje programme som jekk på tvn for en tid tilbake? der va ei dame som var 8måna gravid.ho jekk me et sjult kamera for å avsløre en institusjon som tar abort på damer uansett kor longt dei he komt i svangerskape. 50 000kr måtte dei betale. d va nå stor styr om d på tven. men d va i spania da. men der finst folk som jer d!! å d er sykt.

han mannen som skulle utføre aborten, sa at han hadde MANGE damer som komm dit,fra alle land for å ta sein abort me han..

SYKE FOLK!!!!

• 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

trur ikke du får ta abort så sinnsykt seint med mindre det er fare for morens sitt liv..og dessuten så hadde ikke dem brukt medisinsk abort når fosteret er så stort..jeg tok abort i uke 11 og legene ville IKKE ta en medisinsk abort..så jeg måtte ta en kirurgisk abort..

tror hele innlegget er bare sprøyt enten det eller så er det noen som har missforstått mye her..

Når man er 6 mnd på vei skal det mer enn en PILLE til for å drepe barnet....

Så for å være ærlig så høres dette ut som noe skikkelig vrøl.....

Om man skal abortere så sent i et svangerskap så MÅ man inn på sykehus å FØDE barnet......

Så tro hva faen dere vil men dette er en "røverhistorie" som IKKE hører til HER....

Tenk på de som faktisk skal ta abort og kanskje ikke er helt sikker....

Skam dere dere som har lagt inn dette innlegget... Dere bør tenke dere om....

.....jeg har hørt at man kan ta abort helt fram til 26 uke i england. leste om ei som var for "sein" til å få senabort i norge, hun hadde blitt tipset om dette på sykehuset der hun hadde fått avslaget. uansett hun hadde tatt det, men hadde følt på det i etterkant.........at det var i seneste laget. ellers er det jo vel ikke helt sjelden at det utføres aborter i norge så sent som 24 uke dersom fosteret er veldig sykt. mener man tar en medisinsk abort, som i løpet av kort tid starter en fødsel på lik linje med beskrevet ovenfor.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...