selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 ... satt her og skrev ned fødselshistorien min igår (ligger på januar'07-klubben), og oppdaget at jeg faktisk ikke hadde annen smertelindring enn lystgass under åpningsfasen, og ingenting under pressefasen... spurte gubben for å sjekke, og han sa at jeg hadde nekta droger under pressinga. Det var noe annet enn sist det gitt... da måtte vi gjennom ALT av smertelindring for å hjelpe meg å få ut ungen! Nå skal det legges til at jeg endte opp i kaste-ks med spinal, men det var først etter over en time med pressing. Altså: HURRA for Lamaze sin avslapningsteknikk!!! Anbefales på det varmeste til alle Tenk det - fra 3 til 10 cm åpning på 2 1/2 time med bare lystgass og minimalt med smerter, jeg sovna til og med mellom noen av riene!
Hanne og jentungen Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Hehe:) Det er underlig hva vi klarer. Superkvinner er vi:) Jeg hadde heller ikke trengt epiduralen for smertene sin del. Her var det ineffektive rier og mangel på søvn som var årsaken til at jeg trengte litt hjelp. Av en 10-timers fødsel hadde jeg epidural de siste 2, men den ble slått av da pressriene starta. Merkelig å tenke på fødselen nå:/ Føles liksom så lenge siden, men det er jo bare 2 måneder. Er allerede klar for å kunne gjøre det igjen jeg. (Misforstå meg rett. Jeg vil vente noen år, men mentalt er jeg klar for å kunne gå igjennom det igjen.)
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2007 Litt både og for min del egentlig... Graviditeten var ingen dans på roser denne gangen, og det frister ikke å gjøre det en gang til. Fødselen var egentlig ok, men jeg har en mistanke om at bekkenet mitt ikke er stort nok til å få ut de broiler-ungene som blir produsert inni meg Nå skal vi jo ikke få fler barn, men HVIS uhellet skulle skje så vet jeg at jeg ikke har noen annen mulighet enn å bære det fram. Dermed ville det blitt planlagt KS om det skulle blitt en neste gang.
Hanne og jentungen Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Det beste, om så skulle skje, er jo å sjekke målene på det indre bekkenet. Da vet de når ungene er for store.
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2007 Ja jeg skjønner ikke helt at det ikke ble gjort i mitt tilfelle.
Hanne og jentungen Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Nei, etter at nummer 1 satt fast er det merkelig at de ikke gjorde det med nummer 2, spesielt siden det sies at man bærer frem større babyer for hver graviditet. Det er visst en enkel og grei undersøkelse som det er greiere å foreta en gang for ofte enn en gang for lite.
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2007 Ja og de VISSTE jo at ungen var stor! Nesten så jeg mistenker dem for å være litt diskriminerende... hvis man er stor utenpå så er man sikkert stor inni, eller hva? Jeg er jo tross alt bare 163 høy, så de burde ant ugler i mosen når lille jeg skulle presse ut en femkilos og den forrige satt fast
Hanne og jentungen Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Jepp. Det burde de nok ha forstått:/ Her er visst ikke størrelsen på indre bekken noe problem i følge jm som var med på fødselen. Blir spennende å se til neste gang:)
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2007 og når skal dere ha en til? HMMMM? .... hihihi
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2007 Ja jeg har hørt at i underkant av 3 år er en perfekt aldersforskjell... hehe Blir spennende å se framover, uansett gøy at vi har to jenter som er født så godt som samtidig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå