Gå til innhold

Sweet tooth

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei Sweet tooth!,

Så koselig å høre fra deg igjen:-) Det begynner å synke inn hos meg også ja, er så glad!!:-)

Jeg merker det også humørmessig, har vært litt i berg og dalbane, men føler at jeg har stabilisert meg:-)Energimessig er jeg det samme, sliten og trøtt. Blir fortsatt tidlige kvelder på meg. Er så dårlig selskap for tiden altså! Håper at det bedrer seg snart:-)

Tror du gjør lurt i å fortrenge UL litt. Det er jo ingen vits å gå å tenke på om det skulle være noe galt?Spesielt ikke nå, det er lenge til og dere er i medvind nå vet du:-)

Ja jeg har lagt merke til at det er flere som liker Troika navnet:-) Sikkert flere som er tilhenger av sjokoladen:-)

Jeg fikk en jordmor time allerede i dag, det var visst noen som hadde avbestilt. Det var veldig ok, jeg hørte hjerteslag, det er en helt utrolig herlig lyd! Selv om hun ikke kunne finne den med en gang, tok hun seg tid og jammen dukket det ikke opp!:-) Fikk vite at siden det ikke er bestilt fødeplass før nå, er det ikke sikkert jeg får Ullevål, kanskje det blir Bærum. Riksen var helt utelukket visstnok. Jeg har ingen sterke preferanser, men selvfølgelig Ullevål er nærmest oss.

Gled deg til torsdag!

Jeg skal tenke på deg:-)

klem fra meg

Fortsetter under...

Hei kjære Troika,

Nå skvatt jeg skikkelig: De ringte fra Ullevål for å forsikre meg nok en gang om at testen var bra, og at også "den andre kvinnen" test var normal. Du har også sikkert blitt oppringt og fått hjertet litt i halsen...Det var jo veldig hyggelig gjort av dem. Men jeg ble så paff at jeg på impuls fortalte henne at jeg visste det, fordi jeg hadde fått kontakt med deg på interenett- og at vi hadde støttet hverandre, og dermed visste at hverandres resultater var bra. Tenkte at det var litt hyggelig for dem å høre at det kom noe godt ut av dette. Men så angret jeg rett etterpå, fordi jeg var redd for at du skulle føle deg utlevert..Det er jo et anonymt forum dette her...beklager virkelig dersom du synes det var dumt. Ville ihvertfall si ifra til deg i tilfelle du ønsker å skifte nick hvis du føler det mest komfortabelt.

Håper vi snakkes snart!

Klem,

Hei, ingenting å bekymre seg for:-) Det gjør ingenting.:-)

Jeg så en stund etterpå at Ullevål hadde ringt og lagt igjen beskjed. Men hun sa å beskjeden att det var ingenting å bekymre seg for, det var bare en liten beskjed hun ville gi.

Så da jeg ringte tilbake, fortalte hun begge testene var fine og normale. De hadde funnet ut at det ville være mest beroligende for oss, da man alltids kan ha den lille tvilen på lur.. Jeg fortalte ikke at vi kjente til hverandre, men det gjør jo ingenting det:-) Det er bare veldig hyggelig at det hele endte så godt og at vi kunne støtte hverandre:-)

klem fra

Hei Troika,

Godt at det ikke gjorde noe for deg at jeg sa at vi hadde blitt litt kjent med hverandre via nettet! (Takk)

Jeg har ikke mottat noe brev fra sykehuset ennå, nei, men stoler på at de ikke ville sagt/gjort noe mer feil med oss nå :-)

I dag har jeg vært hos legen, og jeg kjenner meg utrolig sårbar i etterkant. Det er så rart å være på slike kontroller, høre hjertelyd og få forhåpninger om at alt skal gå bra, men fortsatt ha uroen for at noe kan ha skjedd...og usikkerheten knyttet til neste UL, som er så altfor lenge til....begynner å knytte meg til barnet nå, og har til og med begynt å tenke på navn (synes det er litt vanskelig med guttenavn) Har du/dere begynt å tenke på navn ennå?

I dag har jeg hatt en stressende dag på jobben, så nå skal det bli godt å slappe av prate litt med mannen min for å bli kvitt uroen i kroppen...

Hvordan har du hatt det denne uken?

Klem,

:-) jeg stoler nok også på resultatet, men vil gjerne se det svart på hvitt likevel. Det var så fint gjort av de å ringe opp senere for å fortelle at begge våre tester var fine. Slik at man ikke skulle ha noen tvil. Det satte jeg veldig pris på.

Skjønner deg så godt, du setter kanskje graviditeten litt på "hold" du også inntil du vet mer utfra UL´ene?

Jeg tror du OG gutten din i magen har godt av at du tenker positivt helt til motsatte evt. er bevist. Det at alle kromosomene er helt friske betyr enormt mye.Dere har mange gode gode odds på deres side.

Jeg tenker også navn, har mange fine jentenavn på lager, men finner ingen guttenavn som jeg har falt for.. Fint at det ikke er noen hast ennå:-)

Min uke har vært ok, jeg har tillatt meg å roe ned i tankene, sover bedre, og er ikke fullt så hissig som jeg har vært til tider:-)

Men jeg har ennå litt en litt uro i kroppen, er redd for at noe galt skal skje, at hjertet skal slutte å slå etc. Tror dette kan ha sammenheng med det som hendte sist og vil derfor føles bedre etter 21 uke.. Men forsøker å tenke at dette går bra, og fortrenge de vonde tankene.:-)

Ha en kjempefin helg Sweet tooth:-)

Klem fra

Annonse

Hei Troika,

Takk for koselig hilsen!

Ja, jeg er nok litt på "hold" ennå i forhold til graviditeten, selvom hjertet og hodet sier at det MÅ gå bra...orker ikke tanken på det motsatte nå. Så stryker meg på magen, og blir glad over å kjenne små bevegelser der inne, og at magen vokser. tar det som et tegn på at dette går rette veien. Men kan fortsatt bli trist og hissig over små ting. Det er en psykisk påkjenning å gå i slik uvisshet, og bli revet mellom håp og fortvilelse. Men nå er det "bare" litt over to uker til vi får vite mer, forhåpentligvis.

Så fint at du føler deg litt mer rolig nå!! Skjønner godt at du har en uro med tanke på det som skjedde sist, men det blir helt sikkert bedre når du har passert 21. uke. Og nå vet du jo at barnet ikke har kromsomfeil, så det er jo ingen grunn til at noe slikt skal skje nå (men skjønner godt at følelsene ikke er så lett å styre..)

Jeg tror dette blir en fin helg. Skal treffe noen venner, og være med familien min. Skal ta det mest mulig med ro og lade opp til uken.

Ha en god helg du også!

Klem,

Hei igjen, har du hatt en fin helg? Det har jeg. Var bl.a. og akte på søndag i det fine vinterværet (dog litt våt snø, men det gjør ikke noe) og på Åpent bakeri og spiste luncj på lørdag.

Er veldig stille på jobben denne uken pga. vinterferien. Hva jobber du med? Jeg er jurist i det offentlige, og trives godt med det. Veldig hyggelige kollegaer, og interessante arbeidsoppgaver- og ikke minst barnevennlig arbeidstid.

Håper alt står bra til med deg!

Hei på deg!

Helgen har vært utrolig rolig, vært på vennemiddag og en tur på ikea. Din helg høres mye morsommere ut enn min:-)

Jeg jobber som fotograf, og trives også. Mange hyggelige kollegaer, og får mulighet til å dra på spennende turer til land man vanligvis ikke besøker som turist. Nå blir det nok en lang "tørke-periode", så lenge jeg er gravid:-) Ønsker å leve så normalt som mulig for tiden, tar ingen sjanser.

Hvordan er energien din for tiden? "Sprudler" du over med energi?

Jeg er litt nede i dalen som jeg har vært nå noen uker, fortsatt uten et liv etter jobb, er helt utslitt.. Håper dette går over snart, veldig kjedelig..:-)

klem til deg

Hei igjen Troika,

Åh så spennende jobb du har, da! Nå ble jeg misunnelig! Jobber du som freelance fotograf, eller er du fast ansatt et sted? Og hva slags bilder er det du tar? Jeg savner å være mer kreativ i min jobb. Er veldig glad i å ta bilder på hobby-basis, og skulle gjerne lært meg mer om fotografering, egentlig.

Jeg har de siste dagene plutselig fått mer energi (er nå nesten 16 fullgåtte uker på vei) Det er deilig, men gjør samtidig at jeg lurer på om alt er bra der inne i magen. Men forsøker å si til meg selv at det er vanlig å få mer overskudd og føle seg mer "normal" rundt disse tider i svangerskapet. Så du merker nok forhåpentligvis snart at du får mer energi du også. Men merker at kroppen jobber med noe! Blir jo unektelig mer sliten på kveldene, og pustete og pesete når jeg går tur osv...

Hvor langt er du på vei nå?

Vet ikke om det funker, men har nå forsøkt å legge inn en brukerprofil på meg selv, slik at du eller andre kan sende meg en privat melding via barnimagen-siden. Tror kanskje du selv må registrere deg først- (dersom du er interessert i det går du inn på din egen side -ved innlogginsknappen- og leter på høyre side etter "opprett brukerprofil" eller noe slikt). Ellers så funker det fint med en skravletråd for meg :-)

hei hei,

Ja jobben er både spennende -og ikke. Det er ikke bare fart og moro dessverre:-)

Jeg er heldig å være fast ansatt, ikke bare bare å være freelance fotograf. Tøft marked med mange om beinet. Det blir mest reportasjebilder.

Spennende med jus, har vært innom det (studert)også i min tid..:-) Angrer ikke de få årene jeg studerte, det er en egen måte å lese loven og forstå den..Ikke bare bare for legmenn/kvinner:-)

Du ligger ca. en uke foran meg, jeg er 15 uker i dag. Håper jeg merker det samme som deg om en ukes tid!:-) Ikke bekymre deg om det, det er som du sier,-helt vanlig. Og må være deilig, nyyyt det:-)

Pustete og pesete? ja jeg også, høres ut som jeg ikke har kondis i det hele tatt!!:-)

Trener du? Jeg trener innemellom, når jeg føler litt overskudd, men det har det vært få dager av i det siste..

klem og ha en fin ettermiddag:-)

Annonse

jeg har dessverre vært forferdelig dårlig til å trene i det siste..har ikke trent én gang etter at jeg ble gravid. har rett og slett ikke hatt overskudd eller tid, ettersom jeg som oftest er den som henter sønnen vår i barnehagen (faren leverer) og er utslitt når han er lagt i seng. Men har ambisjoner om å få satt av litt tid i helgene etterhvert. Jeg var flink i forrige svangerskap til å trene regelmessig med svømming og annen lett trening som er med på å forhindre for mye plager under svangerskapet og gjøre en i form til fødsel og barseltid :-) Trøster meg med at jeg jo får litt trim når jeg er ute og leker med sønnen min i akebakken osv. Hva med deg, får du trent noe?

Ha en fin ettermiddag du også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...