Gå til innhold

Trád til de som pröver á hjelpe!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...!

Fár starte den sánn som mesteparten pleier á starte trádene her inne... DETTE ER EN POSITIV TRÁD- sá jeg háper ingen negative mennesker kommer á ödelgger den. :-))

Blir ganske paff nár jeg ser hvor mange sinte kvinnfolk som finnes her inne- Uansett hva man sier sá er man et slemt og ondskapfullt menneske. pröver du á hjelpe er det feil. er du positiv ´sa har du null empati. og er du sá "fäl" at du forteller födsels historien din sá fár du sá det suser fra alle veier!

De snakker ofte om flyskrekk.... har aldri sett noen som har flyskrekk bli sá utrolig forbanna nár noen pröver á roe ned.... hvorfor blir de sá j....sinte her...??

Dette virker mer som en konkuranse om hvem som har mest angst- enn á virkelig jobbe med det. (bare for en viss gjeng...)

All min respekt for de som skriver innlegg her- som virkelig jobber hardt med angsten- og som ikke slenger dritt pá resten. som vet á lese et innlegg som faktisk er skrevet for á pröve á hjelpe(!!!) Dette er jo tross alt en debatt for voksne mennesker- selvom det ikke altid virker sánn...

Fortsetter under...

DU GIR DEG IKKE!!! Du gjør vondt verre.

For å oppsummere noen av dine 'hjelpsomme' kommentarer;

'Det er jo litt merkelig at du er sá redd for á föde, nár du ikke er gravid engang...'

'Man má nemlig alltid si hvor synd det er pá dere og hvor stakkarslige dere er! Man kan vel ikke gi opp för man pröver vel???'

'Synes du skal pröve á roe deg litt ned.'

'Og hvis dere er voksne nok . sá burde dere kanskje "ápne" dere litt og kanskje ta imot räd fra andre…'

Skaff deg en annen holdning eller rett og slett spar oss for hele deg.

DU har ihvertfall ikke hjulpet noen, hvis det er det du innbiller deg. Du har bare provosert med sneversynte kommentarer.

Vi som som har skikkelig fødselsangst har en forståelse for hverandre, og vi gjør vårt ytterste for ikke å komme med nedsettende, dømmende eller belærende kommentarer. Vi støtter, forstår og oppmuntrer hverandre, og dette gir en følelse av fellesskap.

Vi er i utgangspunktet hverken sinte eller i angrepsposisjon når vi snakker om dette temaet. Ikke synes vi spesielt synd på oss selv heller. Hvis det virker sånn, er det fordi vi er inne på et, for oss, veldig følsomt tema.

Vi er bare lei av folk som tror de har løsningen på alt. Og har du innlegg her, så må du tåle å få svar.

Trur ikke jeg har lösningen pá noen ting jeg- der tar du feil- IGJEN! Dere kommer ikke med nedsettende eller dömmende kommentarer...? HA! er ikke fá innlegg folk har bedt om unskyldning fordi dere angriper noen som faktisk ikke har gjort dere noe! og som bare pröver á hjelpe . Selvfölgelig helt nytteslöst pá dette forumet.

Jeg har angst selv jeg. Og en máte á overvinne angsten pá er faktisk bare á la ting skje. Man má jo gjennom födselen, sá om det sá er normal födsel eller ks- sá er det jo om á gjöre á fá det beste ut av det... Det r bare noen fá timer i det lange livet várt... Jeg foretrekker á tneke sánn- og mange med meg. Dere kan ikke hakke pá oss av den grunn? er ingen som er imot dere. Selvom dere selvfölgelig föler at hele systemet jobber mot dere!

Dette er helt utrolig! Jeg tror ikke mine egne øyne HI! Skulle så gjerne møtt deg! Vært en dag sammen med deg! sitte på cafè med deg! Og virkelig kunne brukt en dag på å fortelle deg hvordan dette er! Uten å være sint, irritert eller lei meg men bare snakke rolig! forklart og fortelt, vist alle tårene jeg har grått, fortvilelsen og skammen jeg bærer på!

Alle tårene fordi jeg er redd, fortvilelsen fordi jeg ønsker meg barn men ikke tør og skammen fordi jeg føler folk som deg ser ned på meg og mener jeg er feig. Skammen fordi jeg føler jeg ikke blir respektert og fordi ingen vil høre på hva jeg sier!

Redde folk blir sinte når noen rakker ned på dem! Jeg har sitte på fly og opplevd et menneske så rykende av raseri pga redsel! Så jo det går ann å sammenligne!

Jeg ser at å bli sint på deg hjelper ikke! Jeg ser at du faktisk bare prøvde å hjelpe men jeg fatter ikke at du ikke vil forstå at det ikke hjelper å komme med en historie om fødsel?? Tror du ikke vi ville være kurert for lengst hvis det hjalp med historier? Vi hører dem jo hele tiden!

Jeg vil så gjerne at du åpner sinnet ditt litt og prøver å se litt lenger enn deg selv. Vær så snill!! det er ulike typer av angst og det må faktisk respekteres! Blir noen sinte av den nedlatende holdningen din så er det bare at vi reagerer ulik kan du ikke se det så har ikke du noe her å gjøre!!

Stoor klem!!

Annonse

Hei anonym som skrev dette siste innlegget!

Jeg tar av meg hatten for deg. Du er absolutt ikke feig- ingen er det her! og du har hvertfall ingenting á skamme deg over!

Jeg skrev et innlegg som jeg trudde kunne hjelpe andre. er ikke selve historien, men meldinga om at det finnes jm, flinke leger. epidural- at holdingen er viktig osv osv osv.....

har aldri snakket nedlatende om noen- og det kunne aldri falle meg inn. hvorfor skulle jeg gjöre det?

Jeg har angst selv- men jeg forstár jo at det ikke kan sammelignes med hvordan du föler det.

Dere sier det selv- at det finnes mange typer angst. og hvordan kan vi som skriver her mále angsten til andre...?

Vil man ha respekt sá má man ogsá respektere andre. og jeg respekterer deg i aller höyeste grad. fordi du faktsik forstár at det ikke var vondt ment- og pá den samme máten kan jeg forstá at inlegget mitt var til ingen nytte for dere som har sá stor angst.

Pá lik linje med at folk burde lese innlegg og pröve á forstá. burde ogsá de som blir sá sinte forstá at verden er ikke imot dem. at de som skriver her faktisk ikke mener noe vondt. at vi helt sikkert tar feil- men at det finnes bedre máter enn á blir forbanna og sint for á forklare.

Jeg önsker deg absolutt det beste. at du kan klare á overvinne angsten eller fá innvilget ks. at du en dag vil glise nár du ser graviditets testen lyser positiv mot deg og nyte svangerskapet uten redsel. Uansett máte sá er jeg sikker pá at du vil bli en fantastisk mor.

stooor klem tilbake

HI

Hei Hi

Takk for fint svar! Jeg er glad for å lese at du innrømmer at du ikke kan forstå meg men respekterer meg! Jeg forlanger ikke at noen skal forstå men iallefall høre hva jeg har å si og ikke le av meg eller syns jeg er helt på jordet!

Vi som skriver her kan ikke måle angsten mor hverandre. Jeg leste et sted at det virket som om vi konkurrerte om hvem som var reddest og da må jeg le!! Slik vi "måler" ansten vår er hvor like tanker vi har om ansten. Hva er vi redd for?? Og noen har en grunn. Noen har blitt misbrukt og tror at deres "ødelagte" underliv ikke kan klare noe som helst for det er en skam. Og det å blottlegge seg er helt utenkelig! Så er det noen som mener (fnis) at kvinnen har blitt alt for frigjort til at vi kan tillate oss selv å miste kontrollen! Hehe. Så har du de som er redde pga dårlig erfaring med nr 1.

Så har du de som er rett og slett redde. Trenger ikke å være noen dårlig opplevelse eller skremsel på noen måte. Redselen bare ligger der og den har eksistert i all tid! Det er den som er lite akseptabel!!! Dessverre!! Tror at det er dette som er de "ulike" former for angst. vi opplever den forskjellig til hva slags "type" det er.

Jeg er av den siste kategorien, må si nesten dessverre for da hadde jeg vært mer akseptert! Det som hjelper meg (og tydligvis andre i denne kategorien) er å høre minst mulig om hva som skal skje! Og det er vi som reagerer så sterkt (tror jeg, må selvfølgelig snakke for meg selv) på historier.

Jeg kjenner jeg vil gråte hysterisk bare jeg hører historier og det spiller ingen rolle om den er god eller dårlig!

Sånn er jeg!! og jeg skulle gitt det jeg hadde for å slippe!!!

Klem.

Du nevner tre ulike typer angst- tenker vi etter sá finner vi sikkert 10 typer til....

hvordan gjör man det hvis man vil legge et innlegg til de som har "mindre angst" ? uten á sáre de som har sliter mer? eller omvendt selvfölgelig. At noen med stor angst skal fá slippe á höre en historie...? Burde det väre to forskjellige forum...?

HI

Nei, tror ikke det burde være to forskjellig forum men at de som legger ut tråd forteller hva slags angst man har og hva man vil med tråden sin! alltid noen som skal krangle uansett men...

Klart det finnes mange typer angst men jeg tror de tre der er de mest vanlige kanskje. Jeg leser myyye om dette og det er slik jeg har ser det!

Men jeg tror det er felles for alle å føle seg respektert! jeg tror det er veldig annerledes for ei som har angst etter å ha født selv enn for noen som ikke har gjort det!

Men jeg er litt nysjerrig på deg jeg:) Hvor er du i dette "kaoset". Hvorfor er du redd og hva gjør du med det?? Det må være en grunn til at du er så ivrig her?? (og kanskje føler deg såret fordi du bare vil hjelpe)!

Tror ikke man skal bli så lei seg for sinte redde mennesker. De vet du vil hjelpe sånn innerst inne men så hjelper du på feil måte! iallefall for oss med sterk angst!

Klem

"kaos" ja... der sa du det :-)) Jeg har to vakre barn pá 6,5 og 3,5 ár, jente og gutt. og ná pröver vi altsá med nr tre... :-)) *Jeg má le litt her ná* Hvordan skal jeg forklare hvorfor jeg er redd uten á bruke feil ord...? Forstá meg rett.

Ordet er vel egentlig ikke *redd* heller... Med nr to fölte jeg at jeg mistet kontrollen. prövde á *jage vekk* riene istedet for á jobbe med... og det blir jo litt feil:-)) etter noen timer ble det ks. Föler egentlig at det var meg selv som stoppet opp hele prosessen. Hvorfor jeg reagerte sánn med nr to er det vel flere grunner til (som jeg ikke skal nevne her...)

Men "angsten" min varer akkurat den lille tiden det tar á föde et barn. sekundet etter er alt i orden igjen. Sá jeg gruer meg ikke ná... gleder meg masse til á bli gravid... Men har det selvfölgelig litt i bakhodet...

"hva gjör jeg med det..." det var et utrolig godt spörsmál...! Har vel ikke tenkt sá mye pá det enda :-) Men kunne kanskje tenke meg et sánt "födekurs" eller hva det ná heter... trur det kan väre bra og jeg har aldri värt pá det. puste riktig er viktig. Det handler om á ha kontrollen ( snakker om meg selv altsá...) Mulig jeg snakker med jm ná den tid kommer og- om á fá tidlig epidural og helt til bebin er ute...

Hadde vi bodd närmere, sá kunne vi gátt pá cafe vettu... :-))

Háper jeg ikke har skrevet noe "feil"

klem

HI

Hehe- Du er livredd du!! Huff. trenger du ikke å være. Jeg spør og du svarer og svarer bra synes jeg!!!

Det er vel mye av den "kontrollen" jeg er redd for å miste jeg også. Det er myyye mer men det blir det så negativt av! og det vil vi ikke::))

Må si jeg er litt misunnelig på deg som klare å glede deg til å får nr tre!! Jeg jobber veldig mye med nr en og jeg må si at å sitte her å skrive hjelper utriolig mye! Positivt!

hehe. hvem vet hvor nærme vi bor hverandre. kanskje vi er naboer hehe?

Klem!!

Tviler litt pá at vi er naboer... finnes ingen nordmenn her pá mils omkrets (sávidt jeg vet....:-)) utenom mamman min og brödra mine... hehehe.

Nr 1 er en fin start! Og uansett sá má man jo ta en av gangen- sá du er pá riktig vei vettu :-))

Bare prat i vei om du föler for det... sá skal jeg gjöre mitt beste med svarene.

Du er en virkelig koselig jente og kan jeg hjelpe med noe- om det sá bare er med den daglige lille praten vár :-) sá er det bare koselig. Dette er fint for begge trur jeg :-))

Jeg har IKM rundt den 17/18 feb. men jeg skal teste den 14- pá valentines dag... Kan jo hende...??! :-)) Sá jeg er ganske spent! hadde värt en fin gave til mannen min... !

Og du da...? er du pröver... ? hvor gammel er du...? Jeg er 29 :-)

klem

Annonse

Jeg prøver som bare det:)) Hehe. Jeg er faktisk 29 jeg også!!

Ingen nordmenn i nærheten?? Jøss. Da blir jeg nysjerrig!! Hehe!

Jeg har ikm i morgen men jeg vet ikke om jeg tør å teste. Kanskje vente til helga. Jeg får se. Føler at jeg må ha et par dager å "komme meg på" hvis det viser seg. men fytti for en glede!!! Jeg vet jo at jeg får ks. ikke bare det men kan også få med narkose. Det hjelper. Men så har du de "bjellene" som ringer hele tiden som spør: hva går du glipp av da? Er jeg feig? Synes alle andre at jeg er feig? osv osv. kanskje jeg endrer helt holdning den dagen jeg sitter i en stol og mannen min må knytte skolissene mine og alt er ubehagelig og vil bare bli ferdig med alt sammen:)) Det er vel det jeg går å håper på!

Jeg har tenkt så langt at jeg håper svangerskapet mitt skal bli helt jævlig for at fødselen skal bli en befrielse!! Hehe. Man føler seg en smule gal når en tenker sånn! Huffhuff..

skal huske på deg 17/18 og venter spent!

Klem til klagemuren min!!

Wow- IKM i morgen... kjempespennende! hvordan gár det med symptom jakten da...? :-) Jeg hadde ingen symptom nár jeg ble gravid, bare fölelsen av at tr kommer og det skjedde jo aldri :-)) De to förste satt med en gang- dette er egentlig förste mnden da (sá, ja jeg er en SMULE utálmodig...:-)) Blir gal av venting fra el til IKM!!!

Kjempebra at du har ks med narkose om du vil det- da er du jo pá den sikre siden uansett!

Ang det med á gá glipp av noe... det eneste er vel kanskje öyeblikket ungen kommer ut- det er et flott öyeblikk :-)) Men, man má jo ogsá overveie om det er VERDT det...

Det er absolutt ikke verdt á gá gjennom en födsel i frykt og angst og kanskje til og med slite med det etter födselen...! Bare for á fá med deg det lille öyeblikket... Da er det bedre á vákne opp til en vakker liten baby og en herlig tid forran dere. Kan hende, som du selv sier, *hehehe* er du sá lei av á ikke kunne knyte skolissene pá slutten :-) at holdningen din endrer seg og du bare gleder deg til á bli kjent med den lille og fá igjen kroppen din! :-)... Uansett sá vil du jo alltid ha ks der...om du skulle trenge det.

Men jeg skal love deg at det er mye koselig á gjöre i mellomtiden :-)) kjöpe alt som fins av babyklär, velge vogn, seng.... navn!! male rommet, kjenne det sparker fra seg inni der... :-)) Det er en god fölelse det...!

klem til deg

HI

Hehe. Jeg er kjempe spent!!! Uæææ! Jeg må ikke jakte på symptomer for de er de samme hver mnd! hehe. Men denne mnd har jeg ikke noen så kanskje jeg skal ta det som et sikkert tegn!!

Synes det var utrolig flott det du skrev om øyeblikket!!Om det er verdt det! har liksom lurt på det jeg også og nå fikk jeg mindre dårlig samvittighet!! TAKK! Du hjelper masse du og jeg har dårlig samvittighet for at jeg var sur i begynnelse!! Sorry:)

Åh jeg gleder meg til babyshopping!! Jeg håper det ordner seg!!

Skulle ønske du kunne være med. Håper du får spire i magen!!

Natta klem fra meg og kryss fingrene. Du hører fra meg hvis jeg tør å teste i morgen:))

Selv mener jeg at det á ikke ha symptomer er det Beste symptom man kan ha pá graviditet... :-)) sá jeg krysser fingre og bein for deg ná! Ingen tegn til tr heller...? hadde jo värt kjempebra á bli gravide denne mnden begge to! Sá kan vi ta "fölge" i svangerskapet! hehehe

Babyshopping er utrolig morsomt og kos- veldig vanskelig á motstá! og ting blir vel ti ganger verre nár man venter en jente- fordi det finnes sá mye mer til jentebebiser :-) Men- vi skal nok klare á finne masse om det blir gutt vi da!!

önsker deg en fin dag!

klem

Hei hei!!

Ikke noe tegn til tr ennå og ikm i dag!! Hjelp. Jeg tør ikke teste før i morgen ettermiddag! Da har jeg fri i helga og kan prate masse med mannen min!! Huff huff.. dette er så spennende at jeg er helt sjelven!

Det hadde vært utrolig kult å bli gravide samtidig ja!! Da kunne vi diskutert myye!! Shopping og greier. Alle tror at hvis jeg blir gravid noen gang så vil jeg få jente. Vet ikke hvorfor men jeg tror det jeg også!! ÅÅÅhhh...Dette er utholdlig! hehe, Tror shopping kommer til å bli god terapi!! hehe. Har så utrolig mye klær fra da jeg var liten selv som hadde vært så gøy å kle opp bebisen min i.

Jeg får prøve å tenke på noe annet til i morgen og jeg gir deg selfølgelig beskjed om hvordan det gikk!!

Ha en fin ettermiddag og kveld.Klem

Hepp! :-))

Da er den store Dagen her!! er kjempespent jeg!! Er nok en god ide á teste sánn at du fá helgen pá deg i tilfelle positivt... :-))

Huff- jeg pá enda vente i eh heeeeeeeeeeeel uke.... tälmodighet er ikke min sterke side nei. Mannen min er kjempesikker pá at jeg er gravid han! koser med magen nár han kommer fra jobb og greier...! hehe :-))

slutta pá pilla i des sá jeg vet ikke om syklusen er sikkelig i gang liksom...

Har lyst pá en liten jente vi og- má dra til meg hánda nár jeg er ute og gár sá jeg ikke skal kjöpe rosa klär!!! hadde tatt seg ut om det blir gutt i stedet!! :-)) Men kjönnet er jo ikke akkurat det viktigste heller- sá jeg blir like glad samme hva blir...!

Háper virkelig testen din blir positiv! Trenger du á snakke med noen sá vet du hvor du finner meg :-)) skal fölge med her i dag ... nesten testing online dette! :-))

lykke til og ha en finfin dag...!

HI

Du vil ikke tro det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DET VAR BLÅTT KRYSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HJEEEELP!!!!!

hehe...ler og griner om hverandre her. men jeg er mest GLAD!!! Dette er helt utrolig!! Har ikke ord som beskriver denne følelsen!!!

klemklemklem og babystøv til deg*************************************************************************************************************************************

Jiiiiiiiiiippppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...............................!!!!!!!!!

Sá bra!! En helt fantastisk fölelse ! jeg vet :-))

Ná ble jeg glad altsá... Nár jeg skrev det der med "nár testen lyser positivt mot deg..." hehehe sá trudde jeg ikke den ville lyse sá fort!!! hehehe

Heldig den bebisen der... kan ikke fá en bedre mamma :-))

kos deg med spiren din i helgen ...!

stor gla´kos

HI

Takk for babystövet................ kan nok trenge det :-))

testen lyste ikke. den så først meget negativ ut men så plutselig kom streken!!!!!!! Holdt på å dø men jeg bare lo å grein og mannen min bare lo!!!!!!!!!!

hehe. men jeg er dritt glad! Så rart. trodde jeg ville krølle meg sammen i krampegråt!!! JUUUUUHUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!! etter 7pp så satt spiren!!

Du er så snill! Jeg er Hetti her på sidene. Har jeg sagt noe slemt til deg tidligere så overse det!! ok? visste ikke hvor flott du er!!!

Baby klem fra Hetti

Hei Hetti :-))

Vi har nok ikke fátt den beste starten nei... :-) Det er lett á misforstá hverandre pá et forum som dette. Vanskelig á vite nár man ikke kjenner den andre personen. Man vil sá gjerne hjelpe ogsá blir det bare feil... Har sagt mye dumt jeg og. Jeg ble litt satt ut- for jeg har absolutt ingen interesse i á sáre andre- var aldri vondt ment...

Men ,men... vi har glemt det ná... :-))

Trur du har tatt et stort steg, og du leder ná 1-0 mot angsten din :-) For du er nemlig gravid! Du som ikke turte tanken engang! :-)) 7pp er mange pp´er, det er sá skuffende nár spiren ikke sitter- sá det var absolutt din tur ná!! :-))

Ha en god helg!!

HI

God helg til deg også!! Har noen venninner som maser om at vi må på byen i kveld!! Hjelp! Hva sier jeg??

jaja. får legge meg til meg spysyka eller noe!! hehe!!

Ha en fin helg så krysser vi fingrene for deg og at du blir neste mann :))) Det hadde vært så kult!!

Klem klem!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...