Gå til innhold

"Voldtatt" av egen mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.

Sex uten samtykke er overgrep. Dessverre er voldtekt innenfor forhold den vanligste typen voldtekter, men vi høre skjelden om det for det er fremdeles tabubelagt.

Føler med deg, håper du har noen å snakke med, og at du kan på en eller annen måte få snakket med mannen din om at det ikke er noe du godtar, uansett.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg forstår at du, den første gangen, var taus og ville teste han. Jeg tenker at den opplevelsen du hadde i dine yngre dager kan ha satt en demper på din evne til å få tillit til menn.

Men det vil nok lønne seg, for din del, å få ut ALLE følelsene dine og ALL frustrasjon og skuffelsen du føler. Og at du fra nå av sier i fra om det du føler der og da, i stede for å vente. Det verste du gjør er å være taus. Det er nok mye følelser inni deg nå, og det er ikke rettferdig mot deg selv å ikke få de ut til din samboer. Få ut ALLT!

Men jeg reagerer STERKT på andre episoden du beskriver med din samboer. Ble målløs... Jeg mener det er så feil, feil, feil, som det kan bli!

Et spørsmål bare... Føler du tillit til din samboer? Den er veldig viktig i et forhold og nødvendig for å få et forhold til å fungere...

Og foressten tror jeg du vet hva du vil gjøre, bare prøv å lytt til dine (mage)følelser.

Lykke til!!!

Skrevet

Har også opplevd dette, med en ekskjæreste. han hadde et alkoholproblem, og pleide ofte å voldta meg etter at han hadde gitt meg bank... for å straffe meg litt ekstra, liksom...

Føler virkelig med deg og håper dere kan ordne opp i dette og at det ikke skjer igjen!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har også opplevd liknende, men da mens mannen min også sov (jeg er kvinne, så er det sagt). Det gikk virkelig på forholdet løs og jeg holdt på å gå fra ham. Han bedyret at han ikke husket noe, og da jeg tok ham i "akten" så han skikkelig sjokkert ut. Så leste jeg om "sove-sex" på internett - at faktisk noen menn (og sikkert kvinner) ikke går i søvne, men har sex i søvne. Jeg har valgt å stole på det - men kall meg gjerne naiv...

Når det gjelder mannfolk som er fullt våkne og forgriper seg har jeg null tolleranse. Min kropp er min kropp og JEG skal velge når du er velkommen. Gi klar beskjed - som jeg er sikker på at alle har gjort. Og fungerer ikke det, får man sove litt fra hverandre.

Skrevet

Etter min mening så er ikke første tilfelle voldtekt. Du var våken, men sa ikke nei til han.

Jeg legger meg ofte tidligere enn mannen min, og da sover jeg som regel når han legger seg.

Det har skjedd flere ganger at jeg våkner fordi han tar på meg eller til og med er inni meg.

Jeg synes bare det er deilig å våkne på denne måten da...

Jeg tror ikke din 'passivitet' den gangen ble oppfattet som 'jeg vil ikke', så jeg synes du burde si dette til mannen din.

Når det gjelder det andre, så var det nok SM på en måte (du skriver jo at ingenting er tabu for dere), men allikevel synes jeg absolutt at et skikkelig nei fra deg med tårer osv... må være nok til at han skulle stoppe!!!

Det ville jeg heller ikke akseptert fra mannen min. NEI ER NEI, uansett om det blir litt kinky SM sex! Og jeg tror nok at det er stor forskjell mellom et 'leke-sm-nei' og et ekte NEI. Han burde ha skjønt at du virkelig ikke ville.

Klart at din fortid har satt sine spor og jeg skjønner at det kan være veldig vanskelig for deg, så du bør snakke alvor med han, slik at han vet dine grenser.

Og de burde han holde! Uansett hvor åpen og utforskende sexleken er ellers!

Skrevet

forstår ikke at du forsetter med han jeg!

Skrevet

slapp av a..

må jo være lov å pule litt!?!

• 1 måned senere...
Skrevet

er kanskje lett for meg å si -men jeg hadde snudd meg rundt og satt kneet rett i balla hans!!! Det irriterer meg og gjør meg rasende å lese om sånt.... Hvordan i helvete kan mannfolka få seg til å gjøre sånt, kan de ikke bare flytte inn i hula som de bodde i for noen tusen år siden -eller til irak/iran hvor sånt er "lovlig".....!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dæven, stakkars mann som hadde prøvd det med meg...!

Skrevet

TIL ANONYM SOM SKRIVER:

slapp av a..

må jo være lov å pule litt!?!

Du skriver under med anomym, så enten prøver du å provosere fordi du er totalt idiot i hue og ikke eier hjerneceller -eller så er det fordi du faktisk ikke eier hjerneceller og er totalt idiot i huet! Skriver ikke under selv med anonym - fordi jeg har ikke problemer med å være meg selv, er voksen nok til å si ifra - noe du tydeligvis ikke er. Skulle nesten si jeg synes synd på deg, men det fortjener du ikke!!! Det er mange her som har opplevd grusomme ting, og det sitter du og fleiper med...ikke mulig!!! Sorry lille venn...kom igjen når du er voksen -dette er en web-side for oss voksne :)

• 3 uker senere...
Skrevet

slenger meg på å er helt enig her. du har vært utsatt for ikke bare ett men to overgrep. helt forjævlig av mannen din å ta seg til rette på denne måten.

det er sant som anonym over her sier. sex er et samtykke.

Skrevet

Skjønner at du har det vanskelig nå samt føler deg sveket av mannen din. Men det er to ting jeg reagerer litt på når jeg leser det som har skjedd deg. Jeg mener absolutt ikke å si at mannen din hadde rett til å gjøre som han gjorde, eller at du ikke har lov til å føle deg sveket, forvirret og såret etc. Men alikevel synes jeg du må ta litt ansvar oppi det hele du også, med mindre typen din rett og slett er en mega dust, som har slik dyrisk oppførsel hvor han ønsker å påføre deg smerte.

Jeg føler at ditt ansvar oppi det hele er at du ikke stoppet ham den første gangen, som du selv beskriver det lot du ham begynne, stoppe opp da barnet skrek for så å sjekke om han ville avslutte det hele, noe han også gjorde. Jeg synes du bør spørre deg selv hvorfor? hvorfor var det så viktig for deg å sjekke ut om han ville gjøre alvor av å "voldta " deg? var det så viktig å sjekke ut dette, fremfor å bare gi beskjed med engang at du var våken og at han snarest måtte slutte nå når du bar ham om det. Hadde han da fortsatt ville det helt klart vært en voldtekt.

Og så virker det ikke som dere har tatt denne første opplevelsen alvorlig når dere etterpå har hardhendt sex hvor hensikten er at han skal holde deg hardt etc. Hvorfor utsette deg selv for dene siste situasjonen når det for meg i hvertfall synes å være bedre at dere først snakket ut om første opplevelsen og bygget opp tillitten. Mannen din kan ha vært veldig forrvirret over hvor grensene dine var, og det synes jeg du desverre må ta noe ansvar for selv...Jeg synes det er helt feil av menn å ligge med kjæresten sin når hun sover!! Og det synes jeg er forkastelig, men alikevel synes det som du i denne situasjonen var veldig uklar på dine grenser og at han gikk rett inn i en felle pga det...

Men av all respekt, bare dere to vet hva skjedde mellom dere disse to kveldene, men slik du beskrev dem virket det som du gjorde endel ting som kan ha ledet ham til å tro at det han gjorde ikke var så farlig...

Eller???

Med vennlig hilsen og føler uansett med deg, det kan ikke være godt de følelsene du nå har!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde sovnet på en sofa (god og full på nachspiel) da jeg våknet av en fyr penetrerte med. Fikk jo dytta ham unna etter få sekunder, men ble altså gravid for det gitt. Hurra!

Har også opplevd at menn har en sinnsyk evne til å ta seg til rette når dama er full/bevisstløs. Det er jo ingen som spør om lov. De tror de automatisk har lov så lenge man ikke får et "nei". Hva med de som ikke har en mulighet til å si fra? Hva med de som sover eller er så berusede at de ikke klarer å gjøre motstand? Det er bare en ting å si om den saken: VOLDTEKT!

• 4 uker senere...
Skrevet

det er jo bare deilig å våkne med sin mann inne i seg da!!

Skrevet

men her ville jeg latt tvilen komme tiltalte til gode. Dvs at jeg hadde nok ikke latt han gjennomføre i utgangspunktet, om jeg ikke ville, men synes likevel at dette er noe man kan ordne opp i med kommunikasjon. Siden han kanskje ikke følte at du sa nei på alvor, og siden du faktisk gjorde deg selv til offer.

Situasjon 2 er ikke akseptabel. Jeg hadde aldri klart å stole på et menneske som tente på at jeg gråt og gjorde motstand, spesielt ikke om jeg hadde din bakgrunn. Det er totalt respektløst, og ikke tilgivelig. Selv om man er kåt klarer man å stoppe, om man ikke er et seksuelt monster. Det er ikke sånn at man MÅ gjøre seg ferdig MED EN GANG, selv om man skader partneren.

Dette må du ta tak i. Jeg hadde nok ikke klart å fortsette i dette forholdet. Om du likevel ønsker å fortsette i forholdet, bør dere søke hjelp. For å få deg ut av offerrollen, og for å få han til å forstå at enkelte ting ikke er akseptabelt.

Skrevet

Jeg er jente og blir sikkert kjeppjaga ut herfra nå, men jeg har likevel lyst til å skrive noe. Jeg tror at folk har mange måter å "rasjonalisere" seg bort fra overgrepssituasjoner på, simpelthen fordi man ikke orker å ta inn over seg at man faktisk har vært utsatt for et overgrep. I hodet kan man forsvare mannen, forsvare hvorfor man velger å bli hos mannen, etc. Men kroppen husker og ett eller annet sted langt inne i bevisstheten VET man nøyaktig hva som har skjedd.

Jeg tror det er farlig å la sånne ting gli forbi uten at det får konsekvenser for overgriper, fordi at konsekvensene for offeret alltid har et større omfang enn hun selv forstår. Skjer det gjentatte ganger, som i ditt tilfelle, kan det (uten at du er klar over det selv) gradvis bryte ned selvtillit, selvfølelse og selvrespekten din. Dette er en prosess som kan ta laang tid og derfor være vanskelig å bygge opp igjen når du til slutt "møter veggen".

For å bevare selvrespekten er det viktig at du lærer andre hvordan de skal behandle deg, og det er viktig at du sørger for at det får konsekvenser når andre tråkker over disse grensene. Den beste gaven du som mor kan gi til dine barn er å lære de hvor verdifulle de er, og den eneste måten du kan gjøre dette på er å være et eksempel!! Ellers blir hendelsene ikke bare en gift i kroppen din som gradvis bryter deg ned, men de blir en arv til dine barn om at de også skal la seg overkjøre av andre.

Skrevet

har selv vært sammen med en gutt tidligere som likte kun sex på den måten.at han tvang meg.han tok meg gjerne analt attpåtil så det skulle gjøre extra vondt.oppdaget det litt for seint for jeg var alt opp over ørene forelsket,men reiste likevel fra ham etter kort tid.har selv vært voldtatt av bekjent og en gang kom jeg meg unna en annen.når jeg i tillegg ble misbrukt som liten var det tider jeg tenkte at det var meg det var noe galt med.

men er nå sammen med en mann som aldri i verden kunne gjordt sånne ting med meg.takk og lov.

Skrevet

blir sint når jeg leser innlegget ditt! ikke på deg, men på alle menn som oppfører seg slik, og ikke tar hensyn... har utrolig medfølelse for deg, og skjønner at dette ikke er noen behagelig opplevelse.. selv blir jeg utrolig sint inni meg når jeg hører og overgrep. det gjelder også innen et forhold, selv om dere er gift/kjærester ol. så har partner din ingen rett til å bruke kroppen din uten din vilje, kun for sin egen nytelse..

jeg håper du har tatt dette opp med kjæresten din, og sagt at dette er uakseptabelt, dette må du ikke finne deg i, kvinne! det er du for bra til.. hvis han ikke kan respektere det, eller ha medfølelse og forståelse for det du har opplevd, ja, da er han overhode ikke verdt deg! vet ikke om du kansje vil høre at du bør gi han en sjanse, men jeg synes personlig han har ødlagt for seg selv allerede... finn noen som respekterer deg og kroppen din som du fortjener!!

der er jeg glad for kjæresten min, som virkelig ikke vil ha sex med meg når han ser det er ubehagelig for meg, selv om jeg sier det er ok. må ha flere sånne som han..

Skrevet

virkelig utrolig dårlig gjort med en sånn kommentar på et slikt innlegg, håper du skammer deg! sies hvor tøff en egentlig er når man signerer med anonym

Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg, og det er forferdelig vondt psykisk, at den personen man elsker så høyt kan gjøre noe så respektlaust! Uansett om alkohol er inne i bildet, det er ingen unskyldning. Jeg prøvde å forklare ham hvordan jeg opplevde det og tilga ham derfor, men når det gjentok seg igjen og igjen så bestemte jeg meg for å gå ifra ham.

Det er nå 4 år siden, men jeg kjenner alle følelsene kommer tilbake når jeg leser din opplevelse. Det står i straffeloven at dersom en tvinger seg til sex, ikke bare voldelig men også når vedkommende ikke kan motsi samleiet (som i dette tilfellet, sov), så er det en VOLDTEKT.

Snakk med mannen din, og forklar ham hva du føler. Muligens, og forhåpentligvis, er du heldigere enn meg, og han forstår deg og en slik situasjon vil ikke gjenta seg.

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...