Gå til innhold

"Voldtatt" av egen mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe som jeg ikke har klart å fortelle til noen av mine venninner, ønsker å få noen synspunkter/reaksjoner på det jeg har opplevd av menn/kvinner her inne.

I yngre dager opplevde jeg ved et par anledninger ubehagelig sex i forbindelse med for stort inntak alkohol. Disse opplevelsene husker jeg ikke detaljer av, men de sitter i kroppen likevel - jeg reagerer spontant med veldig vonde, vanskelige følelser og gråt dersom jeg ser noen blir antastet/voldtatt/forsøkt påtvunget sex på f.eks tv, klarer ikke se på bildene av dette/høre lydene. Dette vet min mann veldig godt, fordi han må skru av tv/skifte kanal, eller jeg må selv fjerne meg fra rommet, dersom slike scener blir vist. Jeg er av menneske veldig glad i sex, og jeg og min mann har et rikt, variert og aktivt sexliv, med få, eller egentlig ingen, tabuer. Vi kan prate om alt, og prøver ut det meste av de fantasier vi begge har.

Men så: To episoder med min mann, i løpet av siste halvåret, har såret meg veldig. Etter en hel kveld med rødvin og kjæling i sofaen, døste jeg av i sengen mens jeg ventet på at han skulle legge seg. Superkåt som han var, prøvde han seg likevel. Jeg mumlet med lukkete øyne at jeg ville sove, om vi kunne ta det i morgen isteden. Han lo av meg, og fortsatte. Jeg tenkte: er det mulig? Hva er det han gjør? Bestemte meg for å late som at jeg hadde drukket så mye at jeg var fullstendig fjern. Lot som jeg sovnet i dyp rus, bare for å se hva som kom til å skje. Mannen min trengte seg inn, og stønnet i velbehag. Kom godt i gang. Da våknet et av barna våre. Jeg tenkte; reddet av mitt eget barn! Han løsrev seg for å få barnet til å slutte gråte, kom så tilbake og fortsatt der han slapp! Jeg lå der "sovende", og helt slapp, men innvendig gråt jeg i stille målløshet. En gang til ble han avbrutt av barnet, men fullbyrdet akten etter at han hadde vært oppe nok en gang for å legge barnet til rette. Det var jo ingen grov sex/hardhendt behandling, men han tok meg med største stønnende/klynkende velbehag mens jeg ikke var "til stede", og uten mitt samtykke. Hva synes dere om dette? For meg var dette veldig vondt, og et lite dejavu fra fortiden.

Den andre episoden, skjedde da han ville leke lett dominerende. Og jeg liker å bli holdt litt kjærlig godt fast i, liker å føle begjæret hans. Men plutselig holdt han meg veldig hardt fast. Klarte nesten ikke bevege på meg, vanskelig å få puste. Jo mer jeg sa "Nei, jeg vil ikke!", og jo mer jeg prøvde å vri meg ut av grepet hans, jo mer tent ble han. Åssen kan han tenne på en slik situasjon, når han kjenner til fortiden min og mine reaksjoner i forhold til når jeg ser slike scener på tv? Han ble helt oppslukt, så ikke tårene mine, hørte ikke stemmen min, og stoppet hverken med lyder eller handling, før han hadde tømt seg. Jeg kan ikke tro at dette har skjedd, og jeg synes det er vanskelig å forholde seg til det.

Takk til dem som vil skrive noen ord om hva de tenker om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ogsån du har det jeg ble også "voldtatt" av min ex mann mens jeg sov, skjønner ikke hva de tenker på jeg altså!!!!!Det er vondt og nedverdigende å oppleve noe slik.

Skrevet

Eg vet åssen du har det... Men eg ble voldtatt av en kompis mens eg faktisk sov!! Eg voknet av at han jokket i vei! ble liv redd, for han var temli full, eg klarte snurre meg unna så han ikke fekk blitt ferdi.. dette fortalte eg kjæristen min da vi ble sammen og at eg takler ikke sånt... eEn gang klarte han overtale meg til å ha sex når eg ikke ville, og mens han holdt på begynte eg og grine for det var så fælt, og han stoppet ikke..! Han ville gjøre seg ferdi først!! :'(

Skrevet

Må bare sei at eg sjokkert!

Bare fordi du er kjæresten/kona hans, så e du ikkje en ting som han bare kan komme å tømme seg i når han vil!

Skjønne gått at d e frusteranes, såranes, åg ikkje minst skuffanes!

Hadde eg hvert deg så hadde eg snakka me han om dettan, åg sagt nøyaktig ka eg følte..

Har sjøl blitt dopa ned på et utested me voldtektsdop, men venninna mi skjønte at noe var galt, så hun fikk meg hjem før noe skjedde.

Har en anna gang nesten blitt voldtatt i et smug. Kom meg unna heldigvis!

Klarer heller ikkje å se på slike ting på tv, uannsett va d måtte være..d er tortur.

Åg hadde jeg hatt en type åg han hadde gjort noe slikt, når han vet va jeg har gått igjennom, da trur jeg at respekten for han hadde falt betydeli..

Skrevet

Hei.

Jeg forstår at du føler deg dypt krenket. For å prøve å sette meg inn i din manns synspunkt rundt dette kan jeg se for meg at han ikke selv ser noen sammenheng mellom egen oppførsel og de opplevelsene du hadde i ungdommen. Du beskriver han jo som en støttende person.

Jeg tror mange menn ikke ser på sex med sin sovende partner som noe overgrep. Har du snakket med mannen din om dette?

Du sier at dere er åpne i forhold til sex og tabuer. Det kan jo være han tenner på hardhent sex, men han bør jo lytte til signalene dine. For mange som bedriver sm-sex er jo ikke nei et nei. Men de har andre signaler/ord som skal bety stopp. Men dette bør jo absolutt klargjøres på forhånd.

Jeg synes i alle fall du bør snakke med mannen din om følelsene dine, i en ikke-sexuell sammenheng.Dette kan jo gjøre deg utrygg ovenfor ham og ødelegge det fine mellom dere.

Har han fortsatt et problem etter at du har markert grensene dine, bør han etter min mening oppsøke hjelp.

Skrevet

HVAAAAAA????

Quote: Jeg tror mange menn ikke ser på sex med sin sovende partner som noe overgrep. Har du snakket med mannen din om dette?

Hvordan i all verden kan menn tro at en SOVENDE partner er greit å jukke løs på?? *måper* Jeg har selv vært seksuelt misbrukt over en lang periode da jeg var yngre.. Og er helt avhengig av at en partner forstår at tårer, nei, manglende entusiasme og protester (uansett om de er små) betyr at NEI, man kan ikke fortsette!! Man må stoppe opp og sjekke om alt er i orden.

Selv om ting kan ha vært okay når man begynner, så kan det endre seg underveis.

Uansett så er sex når en partner sover/er overstadig beruset helt uakseptabelt.. Man må kunne klare å holde seg såpass i skinnet. Blir helt kvalm..

• 3 uker senere...
Skrevet

Eeeh..Ble bare satt ut jeg nå...

Når mannen din har sex med deg når du sover, SÅ ER DET FAKTISK OVERGREP/VOLDTEKT...!!! Absolutt inge unnskyldninger på hvor mye han har drukket...

Sex er noe man gjør sammen. At du tillater det...Selvom dere er gift betyr det IKKE at han kan gjør hva han vil med deg...

Jeg mener seriøst, hvis du ikke visste det så er det noe galt med deg...Hadde min samboer gjort det med meg så hadde jeg gått fra han på flekken...Uansett hvor mye jeg elsker han...Sex er noe jeg skal være med på og har gitt han tillatelse på at det er greit...(han må ville det selv da)..Ville ikke ha stolt på han...Ville ikke ha klart å sove i samme seng som han eller i nærheten...

Blir helt utsatt...Sex er samtykke...

Skrevet

Dette er IKKE normalt!

Min samboer kunne aldri ha gjort noe slikt.

Hvordan er forholdet deres generelt? Er det han som har makten i forholdet?

Har han nok respekt for deg?

Skrevet

det skal sies at ikke alle par oppfatter det som et overgrep når det gjelder sex med sovende partner..

Men det bør jo være avklart på forhånd!

Vi syns det er helt greit, men har avtale om at dersom en sier nei, skal den andre parten stoppe MED DET SAMME.

Men sånn som du beskriver din situasjon, var dette absolutt respektløst og ikke hyggelig. Følg rådet om å snakke om dette i en ikke-seksuell-sammenheng. Og avtal klare regler dere i mellom!

Lykke til.

Skrevet

Fortalt samboeren min om dette innlegget og han ble helt forferdet over at det går an å gjøre noe sånt, så dette er nok ikke "normalt" oppførsel... Hadde anmeldt han om han hadde gjort det mot meg...

Skrevet

Blir provosert og sjokkert over det du forteller, du kan ikke finne deg i dette.

Din mann ser ut til å ha syke sexfantasier og at han tenner på at han tar deg med makt er skremmende. Jeg synes du skal prate med noen du stoler på om dettte, for jeg er redd for at det ikke vill stoppe av seg selv, kanskje heller bare blir verre. Du kan ikke finne deg i dette, han har ingen rett til å voldta deg selvom han er mannen din, det regnes på lik linje med og bli voldtatt av en ukjennt person.

Skrevet

Heisann...

Kjære deg...vet ikke helt hva jeg skal si...ble helt overgitt av det du skrev og sitter å gråter...har selv blitt voldtatt og utsatt for sexuelle overgrep... dette er ikke særlig bra, IKKE I DET HELE TATT!!!! d at du faktisk sa nei, og lot som du ikke var tilstedet, det er rett og slett krenkende og ute av respekt for sin kone....SYYYYYKT....

Blir så provosert av å lese dette for det er så en sårende opplevelse og det hjelper langt ifra folk videre ut i livet....

Men om du ikke har snakket med mannen din om det, så burde du gjøre det for din egen del, det kommer til å bli veldig tungt der å da...men det er det eneste rette...eller du kan ta kontakt me Senter Mot Incest og seksuelle overgrep...(SMI) Jeg går til jevnlige samtaler og det er utrolig godt, de som jobber der er som regel en som selv har vært gjennom slike ting og er veldig flinke og forståelsesfulle...Jeg anbefaler deg det...

Lykke til uannsett hva du ender opp med å gjøre..

MVH

Skrevet

Hvis jeg forstår deg riktig ønsker du å finne ut om mannen din respekterer dine grenser, fremfor sine egne lyster.

Du viser tydelig at all form for tvungen sex er noe du ikke ønsker i det.

Du må snakke med mannen din om at du har testet ham. At for deg er det viktig at han stopper bare du sier vent litt. Jeg vil sove. etc.

Tror ikke at mannen din har forstått deg helt. Det er viktig du tar det opp med ham.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg syns at du skal fortelle dette til manen din.. og fortelle han at du ser på han på en helt annen måte nå.. han har såret deg dypt og krenket deg... hvis du ikke forteller dette kommer du til å bære nag til han og kanskje komme til å hate han... hvordan er sexen nå da.. kan du klare å nyte det nå.

Skrevet

Jeg får helt vondt inni meg når jeg leser innlegget ditt.. Synes det er helt ekstremt det som mannen din gjorde mot deg..

Skrevet

Hei, og takk til alle som har kommentert/svart på innlegget mitt. Episodene jeg beskriver, ble dagen etter hendelsene snakket om sammen med min mann. Den første hendelsen nærmet han seg forsiktig og gradvis temaet selv, tydelig beskjemmet og utilpass, prøvde å finne ut av om jeg hadde fått med meg noe av det som hadde skjedd. Den siste episoden tok jeg opp selv. Fremdeles har vi et aktivt sexliv, men det er noe som er annerledes i meg når vi holder på. Jeg er ikke tilstede slik jeg var før. Det er lettere å gå inn i en rollefigur enn å være meg selv, for skjer det igjen, så er det på et vis rollefiguren og ikke meg, han forulemper. Håper at noe lignende aldri skje igjen, og at tiden leger sår. Men vet ikke.

Skrevet

Ok, menn er dumme når det kommer til sex. Tror hvis du hadde satt deg opp og gitt han en ørefik og sagt ifra det du mente, hadde han krøpet til korset med en gang. Istedet for å "teste" ham liksom...Får de ikke direkte beskjed, er det ikke sikkert han syns det var feil å gjøre det han gjorde, dessverre! Snakk om å få det inn med teskje, men de ER bare sånn.

Så det å teste ham på den måten, gir ingen noe.

Skrevet

Hei..

Jeg har vært borti det samme som deg, men tidligere kjæreste. "voldtatt" mens jeg sov/halvsov. Det skjedde gjentatte ganger (jeg var ung og dum og redd for ¨å bli alene) og etter dette sliter jeg fortsatt med å ha sex med min nåværende kjæreste (vi har vært sammen i 4 år), og har også problemer med å se ting på tv. Under sex blir jeg ofte fjern og ble veldig ofte dårlig/kvalm under og etter akten. Dette har endt i at vi omtrent aldri har sex lenger.. veldig synd, men jeg vet ikke hvordan jeg skal legge vekk de vonde følelsene. har gått i terapi uten særlig hjelp (tror ikke de tok meg særlig seriøst).

Håper bare du kommer deg ut av det bedre enn meg. Skjønner deg godt med å bli "fjern" under sexen i hvertfall.

Kunne virkelig ønske vi hadde et godt sexliv.. Er jo ikke min nåværende kjæreste sin skyld.. :(

Skrevet

Det er galt å ha sex med noen som sover, men ved det første tilfellet var du hele tiden ved bevissthet og visste hva han drev med. At du unnskylder det med at du ville teste ham, syns jeg er ganske dumt! Du sa jo ingenting! Om du hadde sagt nei, og han da hadde fortsatt, da hadde det vært annerledes, selv om det ikke finnes noen unnskyldning for å ha sex med noen som sover. Likevel syns jeg ikke at du har noen skyld i situasjonen, men syns likevel at du hadde et visst ansvar.

Det andre tilfellet er jo rett og slett et tilfelle av voldtekt. Et nei er et nei, uansett hvor godt i gang man er. Syns det er vondt å lese om det du har opplevd, og håper at du finner styrke til å takle det. Kan hende er han ikke noe for deg? Jeg ville hatt mine betenkeligheter med å være sammen med en slik mann som ikke respekterte mine grenser.

Skrevet

Går gjennom akkurat det samme selv, men min mann skjønte visst ikke at han hadde gjort noe galt. Fikk et halvsurt unnskyld fra ham, har tatt det opp flere ganger også siden han har merket at noe er forandret mellom oss, men han ser ikke sammenhengen i det. Den siden av livet mitt er nå ødelagt, jeg har mistet tilliten til ham. Hadde også samme opplevelser med tidligere samboer, og dette viste han om, men han klarer ikke å se at det han har gjort har fått konsekvenser for oss. Jeg er bare slem som ikke gir han oppmerksomhet lenger...

Skrevet

hei

vil bare si at det er flere ganger jeg og min mann våkner av at vi begge er midt i sexen... det er deilig, men vi har snakket om det sånn at hvis en sier nei så er det nei.

men forstår at du føler deg krenket!!

Skrevet

Jeg opplevde også å bli tvinget til sex av min første samboer, jeg var da gravid og hadde ikke lyst på sex så ofte, men han tvang seg på meg og overså både tårer og bønn om å la være.

Jeg hater ham den dag i dag, og det er en belastning å skulle overlevere barnet til ham, for da må jeg se ham... Jeg anmeldte det ikke, for det første ville ingen trodd meg - ord mot ord - og for det andre ville ikke ungen min hatt noen far. Men det er det mest nedverdigende jeg noen gang har opplevd, og hatet til ham kommer jeg til å ta med meg i graven, for kvitt det blir jeg ikke.

• 2 uker senere...
Skrevet

Reagerer mer på at dere drakk så mye med barn(et)a i hus jeg da...uansett så skulle vel han ikke ha gjort dette mot deg!

Skrevet

Må si jeg ble dårlig når jeg leste dette.... Slikt gjør man bare ikke. spesielt ikke om man har opplevd noe vondt fra før som han vet om!!! Jeg kan bli litt tent vist jeg merker at han kommer bort til meg om natta, men da halvsover både han og jeg og det ender ofte med at vi har sex, men om man sier nei så er det faktisk NEI, uten unntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...