Gå til innhold

Samboer er besatt av å spare strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fint at han er økomomisk da. Det setter jeg pris på. Men når det gjelder strømsparing går det over alle støvleskaft. Det er greit vi har investert i vedfyring og varmepumpe pga strømsparing, og det er bra. Men når det er ekstra kaldt nytter det ikke med bare varmepumpe. I dag var en sånn dag, og jeg gikk og så i boden om det var mer ved, og der så jeg ingenting. Så da satte jeg på en varmeovn i tillegg til varmepumpa. Og da han kom en tur hjem i lunsjen ble han selvfølgelig sint pga at jeg hadde satt på vanlig ovn, for det var jo så dyrt. Det var litt ved i boden, men den hadde jeg ikke sett, og det sa jeg nå da. Men like sinna var han.. Jeg skulle bare ta å sette igang med vedfyringa, og slå av den jævla ovnen. Dette er bare vanlig språkbruk på han, når det kommer til strømbruk. Da snakker han til meg som om jeg er en drittunge! Det er det jeg blir mest irritert over. Og han har også "satt ned forbud" til meg og datteren min mot å dusje i mer enn 10 minutter. Hvis han synes vi er lenge i dusjen får vi høre det... Ikke så lett bestandig å bli ferdig på 10 min om man skal ha i shampo,og balsam i langt hår.. Og om man skal barbere seg i tillegg pluss vaske seg. Jeg er så vannvittig lei det der sparegreia hans. Vi deler på alle fellesutgiftene så det er ikke bare han som betaler. I tillegg er det jeg som handler mest mat, selv om han nekter på det og mener han kjøper mer. Det irriterer meg også...

Hva synes dere om dette? Og er det fler enn meg som har en mann som er besatt av strømsparing??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud..han høres jo ut som Onkel Skrue da når det gjelder sparing..men din mann bor jo tross alt sammen med flere..han kan vel ikke bestemme hvor lang tid dere skal bruke i dusjen?syns dette er urimelig av han..jeg hadde blitt sur tilbake visst jeg hadde fått instruks om hvor lenge jeg skulle ha dusjet,jeg dusjer til jeg er ferdig så det så...å dessuten deler dere jo på fellesutgiftene...nei be han skjerpe seg;)

Skrevet

Hehe, høres ut som min mann! Velkommen til klubben;=)

Så på God Morgen Norge i dag at strømmen i 2007 skulle bli langt billigere enn i fjor, så vi får håpe disse sparegrisene blir litt bedre da.

Skrevet

Vet det, er enig. Og vi har diskutert og kranglet om det maaaasssse ganger. Men det nytter ikke hva jeg enn sier eller gjør. Har til og med "tilfeldigvis" begynt å snakket om det mens noen av hans gifte kamerater har vært her. Bare for å få høre deres mening. Og der hos de virker det som at de dusjer så lenge de vil. Han ene sa også: Det er jo bra at damene er renslig, hadde vært verre å ha ei somikke ville vaske seg. Hehe, synes det var godt sagt! Nå prøver jeg bare å dusje mens han er ute, eller holder på med noe annet... Det er jo helt sykt at det skal være sånn, men...

Skrevet

Innlegget over er fra HI.. :)

Skrevet

Hoff da, høres ikke helt greit ut nei... Hadde min samboer snakket slik til meg hadde jeg bedt han om å begynne å snakke finere til meg! Skjønner jo at han vil spare strøm, men en må jo ikke la det gå helt til hodet heller...Siden du er med på å betale, synes jeg du også skal få ha et ord med i laget!

Jeg ville også bedt han om å handle inn ved slik at dere har rikelig! Må jo være sånn at en vet at en kan tenne opp i ovnen når en vil! :-)

Min samboer er ikke besatt av strømsparing, er vel heller jeg som av og til må minne han på at strømmen er dyr. :-)

Skrevet

Ja jeg så det jeg også. Kanskje man blir innvilget ett par ekstra minutter i dusjen da, hehe;)

HI

Skrevet

Du kan jo begynne med å fortelle din mann at varmtvann er faktisk en ganske liten del av strømregningen!

Mener jeg har hørt ca 15% av en normal husholnding. (Fått vite av en økonom for TOBB - Trondheim og omegn boligbyggelag)

Det er mye mer å spare på å slå av lyset, og kjøpe hvitevarer som er A-merket.

Tror nok at jeg personlig hadde streiket hvis jeg ikke fikk dusje mer enn 10 min!

Skrevet

Skal han spare så be han sykle til jobben! Da får han både varme i kroppen og sparer bensinutgifter. Dessuten får du en mann med mer utholdenhet i senga! Hi hi hi hi hi =0)

Skrevet

Ja jeg har bedt han om å snakke penere til meg. Men når det kommer til strøm, så virker det som han ikke kan kontrollere hva han sier. Ellers går det greit. Jeg har også sagt at vi må handle inn mere ved. Det virker bare som at det ikke nytter å nå frem til han med meningene mine når det kommer til strøm. Da er han sta som f...

HI

Skrevet

Haha Lone35, den var god. Det skal jeg si til han ja, blir morsomt å høre hva han svarer da, hehe!

HI

Skrevet

Nå ble jeg veldig glad for at varmvannet er innlagt i husleia i blokka vår... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...