Gå til innhold

tidlig Ul hvorfor det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vil sjekke at alt ser ok ut. Ser UL bra ut i uke 10 - 11 så er sjansen veldig stor for at det går bra - og jeg kan fortelle om graviditeten.

En kan også se etter kromosonfeil mellom uke 11-14 - jeg vil vite sånt så tidlig som mulig slik at jeg evt kan vurdere alternativer.

Jeg tok også privat ul (betalte selv) av samme grunner som anemone, i tillegg til at jeg som 35-åring som har strevd ei stund føler at jeg ikke har så mye tid på meg... Vi har prøvd i 1,5 år, og hvis det har vist seg å være dårlig med liv/alvorlige utviklingsfeil ønsket vi å "komme igang igjen" så fort som mulig. Dessuten var det en helt fantastisk opplevelse å se den lille som hoppet, sparket, bokset og vinkaet der inne - virkelig sprell levende! For meg var det en utrolig sterk opplevelse, og nå tør jeg endelig å virkelig glede meg over å være gravid. Ser alt bra ut nå er jo oddsene veldig gode!

@nemone: går du til tidlig ul privat da og betaler selv for å finne ut dette allerede i uke 10-12? Det virker veldig fristende å vite at det er bra med den lille før man forteller det til de fleste (rundt uke 12 etter min plan). Klarer ikke å vente helt til uke 18 (til ordinær ul) med å fortelle det, tror dessuten alle ser det lenge før den tid :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...