Gå til innhold

privat eller kommunal barnehage?

Anbefalte innlegg

Hva er den store forkjellen og hva anbefaler dere med erfaring?

er det noen barnehager som er reservert f.eks barn som har foreldre som jobber statoil e.lignende?hvordan kan jeg vite hvilke jeg har lov til å søke på? og hvor lenge bør jeg søke om ved første gangs søknad til barnehage? 50% el. mer.hva er best for barnet? under streker at jenta mi er nesten 10 mnd per dags dato,...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8094147-privat-eller-kommunal-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, det var mange spørsmål. Ang privat eller kommunal barnehage, avhenger det helt av hvordan det er der du bor. Det finnes nok gode og dårlige kommunale og private overalt. Det kan kanskje være lettere å få plass i private hvis du har noen kontakter.

Det finnes bedriftsbarnehager. Det må du høre om på jobben.

Bydelen/kommunen kan nok informere om hva du kan søke på og hvordan du gjør det. Vanskelig å si noe generelt.

Hvor stor andel du søker på avhenger jo helt av hva du har tenkt, men dersom du selv skal i full jobb bør du jo søke 100%. Man kan jo evt forsøke å ha barnet der litt kortere, jobbe litt redusert og la henne være hjemme av og til etc.

Det er ikke alle barnehager som har 50%, men er det det du trenger, ville jeg jo søkt bare det.

Et så lite barn kan sikkert ha godt av ikke å ha fulle dager hver dag, men det kan man fint få til selv om man har 100%. Det er jo også mange som har barna 8 timer hver i barnehagen fra de er ett, og det går nå gjerne bra det også. Vi har hatt ham der 7-8 timer hver dag siden han var ett og han har det veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...