Gå til innhold

UKE 6 :o)


Luni og go'gutten =)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Starte jeg da :o)

 

Vært på trilling i dag, har som nevnt tidligere lagt på en ekstra liten "runde" på turen min siden jeg kom ned i 45 min. Vil gjerne at småtten skal sove, så er bare en fordel om jeg triller lengre (han våkner når vogna stopper..)

 

Og i dag SKAL jeg ta øvelser på gulvet, uansett hva dere sier!!! ;oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen jenter, hvor er dere blitt av???? (vi er da i uke 6, er vi ikke..?)

Jaja, får sitte her i ensomheten og skryte av meg selv som var på trilling i dag :o) Var nysnø i dag , men "bare" 5 cm denne gangen da. Så ble litt ekstra tungt men det var jo bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borte... BØ! Her er jeg. :-)

 

Jeg tenkte å skrive etter joggeturen i kveld... som jeg ikke tror det blir noe av, for det er så kaldt. Brrr... vet ikke om jeg orker å jogge i 17 minus! Men vi får se.

 

Jeg er imponert over trillinga di, Luni. Forbedring fra 60 til 45 minutter er suverent! Du må ha blitt i mye bedre form. Uansett hva vekta viser, så er du uansett i bedre form.

 

Tenkte å trille i vintersola i dag jeg også, men det har vært for kaldt for gullet å være ute. (Enten er det for varmt, eller så er det for kaldt!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å-å-å!!!! Jeg tok øvelser på gulvet og tenk!!

 

- 20x rompeløft (ligge på rygg og løfte rompa mot taket)

- 20x innvendig beinløft høyre side

- 20x utvendig beinløft høyre side

- 20x rompeløft

- 20x innvendig beinløft venstre side

- 20x utvendig beinløft venstre side

- 20x rompeløft

- 20x vanlige situps

- 10x skrå situps høyre

- 10x skrå situps venstre

- 15x situps med beina opp

 

Hadde satt meg som mål å ta 20 rep av hver øvelse, men klarte ikke på de tre siste øvelsene.. Puuh, tydelig at magemusklene er på svømmetur jah.. :oP Er støl dag faktisk, så blir spennende å se hvor mange jeg klarer i dag :o)

Tok forresten 15-20 min dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skvettehøytiværet*

Uffa, ikke snike deg innpå på den måten!!

 

Oisann, såpass kaldt hos deg :o/ Her var det 6 minus i går, så friskt og fint å gå. Stoppa hos ei venninne og fikk hjemmelaga iskake (den var driiitgod!! Skal legge ut oppskrift når jeg får den, den er et must!!), det var godt med varmt å drikke og litt søtt i kroppen etter den turen, jeg var skikkelig andpusten da jeg kom til henne.

 

Jada, det er jo fremgang i formen, men jeg skulle gjerne hatt noen sånne strømlinjeformer også.. Dette begynner å irritere meg no grassalt altså, jeg føler at jeg står på masse men ser ingen resultater. Spiser mindre og sunnere enn før, fokuserer på sjokolade i helgen osv. Men dette er jo så typisk meg, ser jeg ingen resultater på en liten tid så mister jeg motivasjonen og gidder ikke mer. Men skal ikke det denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var vi ute i ca 2 timer, men effektiv trilling var rundt timen. Var så mange kjente ute i dag atte, godt å skravle og godt med frisk luft :o)

 

Klarte å hive i meg en god del sjokolade i dag *skammesegaltså!!*, så jeg straffet meg selv hardt! 30 turer måtte jeg løpe opp og ned trappa mellom 1. og 2. etasje, sambo trodde jeg hadde klikka men han syns jeg var flink da.. :o)

 

Nå etterpå skal jeg gjenta de samme øvelsene som i går, da har vi vært flinke i dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha... det blir lenge til neste sjokoladebit, eller?

 

Jeg har sittet inne i går og i dag og lengtet ut. Men med nesten 20 minus, tar jeg ikke med mini ut.

 

Hæler meg ikke ut for å jogge heller, selv om jeg kjenner at jeg trenger det veeeeldig!

 

Gikk ned et halvt eller et helt kilo i forrige uke - uka med de fire treningsøktene. Men det blir vel opp igjen denne uka! Hvis det ikke blir litt varmere da.

 

Får prøve å få tatt noen situps i det minste!

 

Hvor mange grader er det hos deg, da? Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Dette innlegget så jeg ikke før nå!

 

Du gir meg dårlig samvittighet nå. Inneøvelser er det mulig for meg å gjøre også. *gremmeseg*.

Akkurat nå er jeg for mett! Spiste klubb og duppe til middag, og som om ikke det var nok: Vaniljeis og fruksuppe til dessert... Galskap! Jeg kommer til å være mett helt til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forløpig ukeliste.............

mandag : handletur......ikkje trim

tirsdag : styrke 35 min(dvd stai) trille 1t15min.

Onsdag : vart liksom ingenting......men - i morgon i morgon....c",)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blark, du kan så tro... Er så dum når det gjelder søtsaker så jeg gjør det nok igjen snart ser du - jeg skal være enda strengere og legge på 5 runder til i trappa for hver gang jeg spiser sjokolade utenom helgene. Da tar det vel ikke så fryktelig mange glipper til før jeg lærer ;o)

 

Det er rart med å komme seg ut, det blir fort en vane. Og det er så kjedelig å bare være inne! Når det har gått noen dager så kribler det jo så i kroppen etter å bruke den.

Men 20 minus er en grei unnskyldning det altså :o) Jeg tar ikke med meg småtten ut hvis gradestokken viser -8 eller kaldere, stoler ikke helt på at den er riktig og er ingen vits å ta noen sjanser.

 

Jeg har gått ned nesten en kilo på et par dager, og jeg kjenner jo at formen er stigende. Men noe av det beste hittil er at jeg ser så stor forskjell på celulittene jeg hadde, nå tør jeg gå med bakenden mot gubben igjen :o) Gubban, det er fælt når en er flau ovenfor sin kjære..

 

Jeg bor i Buskerud, men i en bygd som ligger i et dalføre så gradene på værmeldingen telles ikke her.. I går var det meldt ca -16 rundt ved fylket, men her var det -6.. I dag var det meldt -6, og jeg våknet til -15. På nyttårsaften er det bestandig mellom 25-30 minusgrader. Hvor bor du hen i landet da?

 

Jeg får se om det blir tur i dag, siden det virker så kaldt. Pleier å trille når han skal ha luren sin i 11-tida, så sola har fortsatt litt tid på å tine opp litt her :o)

 

Hva syns du om øvelsene min forresten? Passer for meg med vondt kne ihvertfall, men har du noen tips på andre effektive øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, det hørtes godt ut :o) Og tenk på alle pengene du spare ved å være mett så lenge ;o)

 

Det er et skikkelig tiltak å legge seg på gulvet, helt til man har gjort det et par ganger. Jeg har tenkt på det leeenge, men ikke gjort det før tirsdag. Mest pga magen, jeg har en ekkel geledissende fettpølserand nederst som ikke finnes pen på noen måte.. Godt å komme i gang :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott :o)

 

Greit å ikke trene hver dag, jeg har vært heldig med temperaturen ute så jeg har fått gått hver dag. Men det er meldt kaldere mot og over helga, så vi får se hvor lenge jeg må holde meg inne snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titt titt - her er jeg! :-)

Godt bortgjemt denne uka her. Det skyldes to ting: 1. sykdom 2. jeg har begynt å jobbe.

 

Har ingenting å skryte av, bare "dassing" bortover veien her, ca en kilometer legger jeg under meg hver tur. Om ikke pappan har mulighet til å ta trilleturen.

 

Jeg er ganske forkjøla fortsatt, og sliten. Føles nesten som om jeg har møtt veggen, for å bruke det populære begrepet nå til dags.

 

Beklager demotiverende innlegg - jeg lover å(og ikke minst VIL!) komme sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor like ved Trondheim.

20 minus i dag også. Nå har vi ikke vært ute av døra siden søndag! Heldigvis er jeg usedvanlig heimkjær, så jeg har ikke så mye behov for å farte hit og dit, men jeg har behov for å røre på meg! Kanskje jeg må ta meg en joggetur likevel. Men det er litt skummelt når folk rundt meg hoster og har feber...

 

Når det gjelder kiloene, har jeg erfart at man går ned i sprang. Man kan stå på stedet hvil lenge, lenge, før man plutselig går ned mange kilo på en gang. Derfor må man ikke tro at det ikke hjelper, selv om det ikke vises på vekta med en gang at man har trent.

 

Skal se på øvelsene dine, og kommentere i eget innlegg over. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine øvelser dette her, tror jeg.

 

En øvelse jeg bruker å ta: Står på alle fire: Knærne og hendene i golvet. Tar "diagonalløft"; Strekker et bein bakover samtidig som arma på motsatt side strekkes framover. Strekker fram og tilbake 10-15 ganger, før jeg skifter side. Evt. kan du, etter at du har tatt 10 rep., sette albuene i golvet og fortsette med bare beinet bakover. Det kjenner du i baken, kan jeg love deg! :-)

 

Hva med armhevinger?

 

Kan også ta litt spensthopp/ knebøy, for å få litt mer puls og bli varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, Hoppetussa! Håper det snart går bedre med deg! Jeg har lurt på hvordan det er med deg.

Det er sikkert litt slitsomt å begynne å jobbe, og jeg skjønner at trim ikke er det som prioriteres da.

 

Nå er det i hvert fall helg, og flott vintervær. Ikke for kaldt til å komme seg ut heller, i Buskerud, har jeg forstått? Heldiggriser! Her er det for kaldt til å være noe mye ute, i hvert fall med baby.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagonal-løft er lagt til treningsprogrammet :o)

 

Var redd du kom til å nevne armhevinger..jeg hater armhevinger.. Men kanskje jeg skal ta noen av dem og da, for å vise litt godvilje ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da har du hatt ditt å stri med, det er helt sikkert..!

Ikke ha dårlig samvittighet for det du ikke har gjort, tenk heller på alt du gjør og har gjort :o) Jeg tror damer i dag har litt for mye dårlig samvittighet, det må vi slutte med!

 

Ta den tiden du trenger for å samle deg, bare husk at litt trening også gir ekstra energi :o) (men ikke før du er frisk og rask igjen)

 

Håper da du ikke gir opp, jeg syns det er så koselig med trimme-skravle-kompiser (ser dere kanskje på antall innlegg og laaange innlegg.. :oP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er usedvanlig glad i å være hjemme jeg og :o) Det er ingen som skjønner mitt behov for å stelle hjemme, og ikke bare kaste ungen i fanget på faren når han kommer fra jobb og farte ut for å "laupe" som vi sier her.

 

For ikke å snakke om at nå som lillemann får fast føde 4 ganger om dagen så går det i ett med stell, sove og mat. Trillinga tar jeg jo når han skal ha luren sin på formiddagen. Syns ikke jeg rekker særlig annet enn å være hjemme jeg da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke opp! Gleder meg til å kunne orke og trille raskere igjen! Motivasjon i seg selv denne skravletråden her ja(selv om jeg ikke har vært så aktiv denne uka) - så dere hvor mange innlegg vi hadde i uke 5-tråden? :-)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt mildere vær, så jeg fikk tatt meg en joggetur. Det ble en ettermiddagstur i perfekt vintervær, 6 minusgrader og vindstille. Godt!

 

Lørdag:

Jogging: 45 min. Rolig.

Uttøying: 10 min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig at det har blitt så mye aktivitet her, ja! Det er bra at vi fikk med flere, for da holdes aktiviteten oppe sev om noen har en downperiode - det har vi alle av og til, av ulike grunner.

 

Stå på, Hoppetussa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forløpig ukeliste.............

mandag : handletur......ikkje trim

tirsdag : styrke 35 min(dvd stai) trille 1t15min.

Onsdag : vart liksom ingenting......men - i morgon i morgon....c",)

Torsdag : 35 min styrke

Fredag : ingenting..........

Laurdag : 35 min styrke

Søndag : 35 min styrke

 

-Så vart det 4 gongar styrketrening denne veka, men berre en trilletur. Har vore minus 13 og deromkring, syns det blir for kaldt for langturar.Håpar på litt mildare no denne veka!

 

 

-lykke til alle sammen! c",)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare ei eneste treningsøkt denne uka. For dårlig, selv om været får ta litt av skylden. Jeg burde ha gjort som aries69, nemlig ha trimmet innendørs. Skulle hatt samme disiplinen som deg, aries69!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...