Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #26 Del Skrevet 11. februar 2007 Vi vet ikke om det blir gutt eller jente men liker Mathias veldig godt jeg da. Men et lite tips: Du og samboer kan skriv ei liste med flere guttenavn så bytter dere lister og krysser ut navn dere ikke vil ha til dere sitter igjen med ett navn hver på liste så er det noe lettere å bestemme seg. Er dere heldige så sitter dere igjen med samme navn. hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8094069-har-dere-funnet-navn-til-guttebabyen-deres/page/2/#findComment-8186591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turid Laila Skrevet 12. februar 2007 #27 Del Skrevet 12. februar 2007 Vår gutt skal hete jonas... Ja veldig topp ti, men det er sambo som har bestemt. Og han har sagt fra han var liten at hans førstefødte sønn skal han bestemme navnet på!! Så hadde ikke så mye å si der. Men Jonas er jo kjempefint navn så kan jo ikke kalge på det. Selv er jeg helt forelsket i navnet Linus, og bare så det er sagt, det har jeg være LENGE!!! Lenge før Linus i svingen og det ble et populært navn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8094069-har-dere-funnet-navn-til-guttebabyen-deres/page/2/#findComment-8190745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
roosees Skrevet 12. februar 2007 #28 Del Skrevet 12. februar 2007 Sliter også virkelig med guttenavn... Ea Linea Ivara (litt oppkalling) skulle barnet hete, hvis det ble ei jente (Ea til daglig)... Menn akk, det blir en gutt, og der er jeg/vi fullstendig blanke, med unntak av at min mann og hans familie har en navnetradisjon. (Huff) Førstefødte sønns førstefødte sønn heter Karl/Carl og Sverre, annenhver gang... Ikke noe galt med navnet Sverre, MEN er ikke akkurat det navnet jeg liker best, og det hjelper ikke akkurat at krompen har brukt det navnet på sin sønn... Så disse alternativene sitter vi igjen med: Ravn Sverre Vebjørn Jarl Sverre Vebjørn Vetle Lars Sverre (men liker aller best: Vetle Lars Vebjørn) Tre navn, fordi det har de tre eldste, men bruker kun det første til daglig. Ravn, fordi det er veldig fint,og passer sammen med Sverre. Sverre, for det er "vår tur til å bruke det navnet"... Jarl, fordi "Jarl" er en gammel "høvding" tittel, og kombinasjonen er artig. Vebjørn, for det synes jeg er så fint. Lars, heter min far (og en nevø som desverre er død, og jeg vet min søster hadde satt pris på om vi brukte det navnet). Vetle, fordi Vetle Lars betyr "Lille" Lars, og så er det litt fint. Men det er ingen av alternativene jeg har falt pladask for... Må vel venne med til et av de... Liker også Storm, men siden det eren viss sjanse for at vi for et barn med tourettes, passer det litt dårlig å kalle gutten storm, siden et av "symptomene" på tidlig stadium gjerne er et veldig (hissig) temperament, passer det litt dårlig med "Storm", hehe Skal ikke være lett dette her... men et navn skal vel gutten få, før eller siden... hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8094069-har-dere-funnet-navn-til-guttebabyen-deres/page/2/#findComment-8192434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå