Gå til innhold

Har dere funnet navn til guttebabyen deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har nedlagt forbud mot oppkallinger og slektsnavn=P Et av forslagene var bl.a. Lauritz...=S (Svigerfar har tydeligvis røyka en eller flere ulovlige substanser...) Men hvis noen klager kan vi vri oss unna med at vi kaller opp gutten etter pappa`n hans, vi bruker første bokstav i fornavnet til kjærsten. Navnet blei bestemt når jeg var liten jente; Henning(-Presenning)=)

Mine to gutter har staute, norske navn.Ønsker at nr tre skal få et spesielt navn. Men det er ikke mannen min helt enig i. Men jeg får bruke de neste månedene til intens overtaling. Navn jeg vurderer er Kristaver, Theodor eller Borgar.

Gutten skal ikke få navn før vi har møtt han men det er jo greit å ha noen alternativer klare.

Vi har også sliti skikkelig med guttenavn. Vet jo det kommer en gutt. Vi fant et endelig. Hadde funnet noen før også, og fortalt de til familien, og de var alltid sånn:" ånei, det var stygt". Så når vi fant et nå tenkte vi vi skulle holde det hemmlig. Måtte si det til svigermor da, og hun sa det var fint men at det var desverre det svigerfar kallte tissen sin. Auda..... Så da må vi finne enda et da.

Annonse

hei sønnen min heter ferdinand har fått såå masse skryt av det navnet var veldig uvant i begynnelsen men nå syndes jeg det er ett veldig flott navn. ser både pent ut og høres pent ut...alle tenkte jo på den søte oksen ferdinand eller maler ferdinand finne hehe men det har gått over nå det er faktisk mange som hadde tenkt på det samme navnet men turde ikke helt bruke det men vet om flere som angrer nå at de ikke tok navnet.

Vi har ikke kommet fram til noe her:(

Hadde ett forslag, som er veldig spesielt, men som vi får veldig ymse tilbakemeldinger på fra familien.. Så har lagt det på hylla! Er jo så vanskelig med guttenavn, hadde masse jentenavn på lager.. menmen.. kommer vel fram til noe etterhvert:)

Annonse

Har ett navn, men samboeren min er ikke helt enig da (MEN IKKE KOMMER HAN MED FORSLAG HELLER =P )

Syntes Marcus/Markus er fint, og at det passer bra med Celine..

Noen som har andre forslag.... =)

Synes også det er kjempevanskelig. Datteren min har dobbelt navn OG er oppkalt (begge navnene), så vi tenker litt på å gjøre det samme. Men, har ikke falt pladask for noen av guttenavnene vi vet om i slekta enda. Får prøve å granske litt mer bakover i historien. Regner med det blir bestemt etter at gutten er født - det skjedde sist også og var helt fint.

NEI! Jeg aner ikke, ingenting passer.... Sønnen vår kommer til å bli hetende Lillebror til evig tid...Alle navnene jeg liker, har pappan et eller annet assosiasjonsproblem med, og omvendt. Virker nesten som alle de fine navnene er "brukt opp" for vår del :(

Får vel vente og se om det kommer frem et navn når vi ser ham.

Vi hadde navnene klare da vi kom på ultralyd. Vi har en liten Peder i magen :o) Dette er forøvrig det eneste navnet som alltid har gitt meg en god og varm følelse i magen - antageligvis fordi det var navnet til den snille, koselige og gode bestefaren min, et varmt og fint menneske :o)

Det er utrolig hvor vanskelig det er å finne guttenavn. Har to jenter fra før og navnene var klare før fødselen. Rart at det skal være så vanskelig med guttenavn. Tenkte litt på Luca, men er redd for at det er et motenavn. Kjipt hvis det er flere i f.eks klassen som heter det. Jeg har et slikt navn og fikk masse rare kallenavn for å skille oss :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...