Gå til innhold

Den femte barnesykdommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser på hovedsiden i dag om den femte barnesykdommen og at alle gravide bør sjekkes opp hvis noen i familien får det.

Jenta mi fikk i den femte barnesykdommen i november og fikk bekreftet det av legen. Vi har samme lege så han visste at jeg var gravid (og det så han jo også da) men han spurte ikke om jeg hadde hatt sykdommen. Nå har jeg vært ganske missfornøyd med han hele svangerskapet så skal bytte nå bare jeg finner en som passer.

Mamma visste ikke om jeg hadde hatt den femte barnesykdommen siden da jeg var liten visste de ikke så mye om sykdommen. Noen hadde feber og eksem og tenkte ikke over at dette var en barnesykdom.

Men var det ikke rart at han ikke spurte en gang om jeg hadde hatt den? Nå er jeg litt urolig for noe skal være galt. Da jenta var syk var det jeg som passet henne døgnet rundt og ble selv litt syk etterpå.

Er ikke dette noe som alle leger burde vite`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt, og håper at noen vet litt? Er så bekymret

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om dette, men leger burde ihvertfall vite om denne faren for gravide. Så det er rart han ikke sa noe. Nå er jo sjansen for at det skal skje noe med barnet veldig liten, men jeg tror jeg hadde ringt legen og spurt om dette hvis jeg var deg. Kanskje du kan få en ekstra kontroll/UL for å sjekke om alt ser bra ut. Det er ikke gøy å bekymre seg...

Skrevet

prøv å legg inn dette på dib også... kanskje flere der har svar til deg?

Skrevet

Takk for svar!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...