Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Hadde dere kontaktet lege hvis babyen deres på 2 mnd hadde vært snørrete og fått øyekatarr? Babyen min har det nå, men virker tett i bare nesen (ikke brystet). Øynene verker mindre etter at jeg dryppet de med morsmelk i går kveld. Er i fin form ellers, smiler og er blid, og spiser normalt bra. Jeg drypper morsmelk i øynene, og saltvann i nesen. Jeg var hos legen med babyen for 14 dager siden pga snørr og hoste, det var ingenting galt annet enn virus (ikke rs). Storebror i bhg tar med seg alt av basiller hjem. Hva hadde dere gjort, kontaktet lege eller avventet litt?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 tror de må ha behandling for øyekatarren, og det er veldig smittsomt
glad_jenta Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 vask øynene med kaldt vann og sprut morsmelk på de:) de behandler sjelden øyekatarr.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 jeg vaska bare av gøgget som kom fra øynene med avkjølt kokt vann på en ren klur og det ga seg etter ca ett døgn.. det sies vel at om ungen har det mer enn ett døgn og/eller øyet hovner opp bør man kontakte legen..
glad_jenta Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 før så måtte det behandles ja.,men ikke så ofte nå.pga de blir immune mot antibiotika.
melkis Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Morsmelk skal ikke brukes på øynene, men kan brukes i nesa. Det er pga enzymer imelka som ikke er bra på øynene sa barnelegen til meg. Vask med saltvann i et par dager om ik det hjelper så kontakt lege. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Ring legen og spør du, her var det veldig mange forskjellige meninger.. Jeg trodde jenta vår hadde det, ringte legen og fikk øyedråper av sekretæren uten å ha vært inne hos legen, så det er ikke noe problem å få tak i. Men den gul/grønne øye-guffa ville ikke gi seg, så jeg ringte igjen, og da sa de at det bare var trange tårekanaler som måtte gå over av seg selv. Det jeg kunne gjøre var å skylle med saltvann og massere innerst ved neseroten for å hjelpe til å løsne opp i det som satt fast og sperret. Det hjalp oss hvertfall. Syntes det alltid er best å ringe lege/helsestasjon hvis man lurer på noe om barnas helse, for å være sikkert. Da slipper du hvertfall å få dårlig samvittighet etterpå for at du har gjort noe feil... de er jo der for å hjelpe deg
Mayken Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Jenta mi på snart 3 måneder hadde øyekatar for en ukes tid siden. Ringte legekontoret og ble anbefalt å prøve meg sterilt vann og morsmelk. Dagen etter var hun mye bedre. Etter 2 dager var det borte. Kokte vann som jeg vasket øye med, og sprutet morsmelk på øyet ca 3 ganger om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå