Gå til innhold

Flere som lekker fostervann eller kjenner noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk fostervannslekkasje etter en fvp 11.januar. Den stoppet heldigvis før jeg jeg fikk veer og aborterte (var i 18+ da). Etterpå har jeg imidlertid fortsatt å lekke vann i mindre mengder. Jeg må ta det med ro og er sykemeldt på ubestemt tid.

Jeg lurer på om det er noen av dere der ute som har opplevd/opplever dette med lekkasje eller kjenner noen? Hva skjer hvis jeg fortsetter å lekke hele veien? Kommer de til å la meg føde kontrollert (ved å sette igang før termin). Noen som har kunnskap om dette?

jeg er 23+0 i dag og er fremdeles i kriseperiode hvis barnet skulle bli født nå.

Blir kjempetakknemlig for å høre fra dere som har erfaring fra dette. Finner ikke noe om det på BiM.

Vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg lurer egentlig på dette selv. Synes jeg leste om ei jente som lakk fostervann og hun måtte bare ligge rolig og gå jevnlig til sjekker for å måle hvor mye fostervann hun hadde. Fosteret trenger en viss mengde fostervann men hvis det ble mindre enn minimum måtte de sette i gang med fødselen. Hun klarte å holde på vannet veldig lenge (Tror hun beg å lekke i uke 19 el noe) og fødte ikke før 34 el noe, og alt gikk bra. Husker ikke hvor jeg las dette og kan ikke garantere at jeg husker riktig, husker bare at det gikk bra :-)

Har av og til lurt selv på om jeg lekker forstervann eller om det bare er tynn utflod. Hvordan merker du forskjellen?

Skrevet

Hei!

Takk for svar. Jeg har også vært plaget av mye utflod tidligere i svangerskapet. Nå går jeg med store truseinnlegg pga f.vannet. Fostervann lukter spesielt. Ikke vondt eller noe, men ikke som urin. Det er blankt/lysgult og du kan ikke kontrollere det når det kommer. Akkurat som du ikke kontrollerer blodet når du har mensen. Hvis det kommer mye fostervann merker du at det ikke kommer fra blæra. Fostervann er like tynt som vann. I går da jeg sto naken på badet før jeg dusja, rant det tre striper nedover innsida av låret mitt. Det var blankt.

Den jenta du skriver om gikk med lekkasje i 15 uker hun da? Jeg er bare i uke 23 og det høres veldig langt ut til 34. Etter det som står på BiM er bebisen 450 gr nå og kun 27 cm lang. Lungene er ikke ferdige og sikkert mye annet også... jeg har allerede gått sånn siden 11.januar! Snart 4 uker. Men jeg har ingen valg, kun ta en dag om gangen - i rolig tempo.

Hvordan går det med ditt svangerskap?

Skrevet

I dag da jeg våknet rant det liksom vann ut av meg (bare litt) og da jeg sto opp rant det på innsiden av lårene. Det var helt blankt, som vann, men luktet ingenting.. Kommer det mer bør jeg kanskje ringe jordmor.. vet du hva lekkasje kan komme av? Jeg er også 23+6 og vil ikke ha noen komplikasjoner ennå. Du får vel oppfølging av lege eller sykehus? Hva sier de? Jordmor sa sist at uke 28 er en milepæl. Da går det bra med de aller aller fleste som blir født.. og det er jo bare 4 uker til :-)

Skrevet

Hvis du fikk uprovosert lekkasje ville jeg ringt jordmor tvert! Jeg fikk lekkasje pga fostervannsprøve. (Bedre prognose) Utflod er jo mer tyktflytende og har sin lukt. Ring jordmor med en gang! Bedre en gang for mye.

Skrevet

Jeg tuller litt med mine uker. Grunnen er at jeg lenge regnet mens-termin. Nå har jeg ikke vent meg til UL-termin og den regninga de gjør på sykehuset enda. Jeg er visst bare 22+0 i dag hvis jeg skal være 40+2 onsdag 13.juni. Huff... Her inne på Bim sier de 23dje uke når du er 22+1 mens de på sykehuset sier uke 22 i samme eksempel. Dette har forvirret meg veldig. Pluss at jeg ble satt en uke tilbake etter første UL. Er det rart jeg regner feil??

Skrevet

Men hmm.. litt flaut dette.. Det kan nemlig å ha vært noe annet også, fra i går kveld, viss du skjønner (selv om jeg var på do etterpå og trodde jeg hadde tømt "tanken".. var bare så rart at det var helt tynt og ikke luktet noe. Ville du ringt likevel eller ventet og sett om det kommer mer? Har ikke vært noe mer etter det.. Synes det er litt flaut å ringe jordmor om det bare var.. du skjønner.. Men det som var litt rart i går etter vi hadde sex var at jeg fikk så vondt en stund, trodde det bare var kynnere men var ikke liksom ikke det heller.. Ville du ringt eller ventet?

Skrevet

Slett ikke pinlig spm! Ja man renner jo hele natta etter sex,selv om man har vært på do etterpå. hmm...Men karene har jo sin egen "duft" de også, og det er ikke sånn tyntflytende som fostervann. Du kan jo dusje og se om det kommer mer. -Lekkasjen jeg har er ikke konstant men innimellom drypper det, og noen ganger kan det komme mer.

Ta på et truseinnlegg og følg med på hvordan det lukter i allefall. Håper det ikke er fostervann.

Skrevet

Takk for svar :-) Jeg skal se det litt an og følge godt med. Lykke til for deg også! Håper du slipper så mye mer lekkasje og at du slipper for tidlig fødsel!

Skrevet

Koselig å prates! Har jo private postbokser her inne hvis du vil sende på en melding. Du er jo anonym med nick der også! =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...