Gå til innhold

Barn som spiser frokos i bhg.

Anbefalte innlegg

Siden jeg begynner så tidlig på jobb, rekker jeg og sønnen min aldri å spise frokos sammen om morgen før han skal i bhg og jeg skal på jobb. Så da pakker jeg alltid en ekstra matpakke som han kan spise i bhg. Og da er det som oftes brødskive. Prøvde å lage havregrøt flere ganger, men det ble bare vassen og ekkel som sønnen min ikke ville ha. Så er det noen som har gode ideer eller tips??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8093360-barn-som-spiser-frokos-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan jo lage omelett, pitabrød etc, sandwicher, salater.. Min sønn spiser også i barnehagen, og han har to enkle brødskiver, jeg hører liksom til dem som ikke ser helt problemet med det jeg da, matpakken trenger ikke alltid være spennende - MIN frokost er heller ikke veldig eksotisk... De glir ned i full fart om morgenen de skivene. Det hender vi putter feks cherrytomater eller druer oppi boksen.

Sønnen min vil spise i bhg med en gang vi kommer, selv om vi har hatt tid til å spise hjemme også. Det er blitt et rituale å gjøre det. Da har jeg med to brødskiver med vanlig pålegg, og så sitter je samen med ham i ti minutter før jeg går. Det er en rolig og koselig start på dagen, syns jeg.

Helt enig med deg. Vi har veldig god erfaring med å spise i barnehagen. Han får tilbud om litt mat hjemme også, men da vil han stort sett ikke ha. Men selvsagt får han sitte med oss hvis han vil. Idag hadde vi god tid og tenkte han skulle spise bare hjemme og bli levert senere, men det gikk dårlig gitt... derimot var han klar som et egg da han kom til barnehagen. De koser seg veldig med frokosten de barna som spiser i barnehagen og jeg ser at det er en fin stund for alle og en veldig god start på dagen.

Barna mine spiser av og til frokost i barnehagen, og de har stort sett alltid skiver og yougurt med seg. I tillegg lager jeg ofte egg til dem, det er de utrolig glad i . Minstejenta får en boks med eggerøre, det liker hun best, han eldste får kokt egg. Legger også ofte oppi litt frukt- druer f.eks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...