Gå til innhold

9 barn med 2 voksne i familiebarnehage lov?

Anbefalte innlegg

Trodde 8 barn var grensen. Er det noen som vet?

De er knapt ute, kanskje en halvtime om dagen, selv i strålende sol. Blir ganske bekymret for mangel på fysiske utfordringer for sønnen min på 2,5 (han er eldst sammen med en annen)

Vanskelig å snakke med dem om det, de er utenlandske begge to og jeg skal vel bare være sjeleglad for å ha fått plass i det hele tatt.....

Fortsetter under...

Det er lov med 9 barn hvis noen av dem er over 3 (husker ikke antallet, tror det er sånn at det er lov med 5 barn per voksen hvis flertallet av de 5 er over 3), men hvis alle er under 3 skal det være maks 4 barn per voksen. Nå høres det ut som om alle er under 3 hos dere og da er det ikke lov. Synes heller ikke opplegget høres supert ut, og ville tatt det opp med eieren av barnehagen dersom ikke personalet kan snakkes med. Men kan de ikke norsk? Jeg har veldig god erfaring med å ta slikt direkte med dem som jobber der først.

I all verden for en bhg er dette? Er begge ansatte utenlandske og dårlig i norsk???

Jeg har jenta mi i fam.bhg. Der er det 10 barn, to ansatte, og en ped.leder en dag i uka (20% stilling som det er krav om). Tror det er lov med 5 barn pr ansatt, men da må vel de fleste barna være over 3 år.

Takk for svar

Ingen er over 3 nei. Skal forsøke ta det opp med de ansatte (det med utetid ialle fall). De snakker norsk, men meget dårlig. Det i seg selv bekymrer meg ikke siden de er gode og varme omsorgpersoner, og barnet mitt får mye språkstimulans hjemme, men det at de er så lite ute synes jeg er opprørende når man vet hvor mye utelek stimulerer utvikling på alle måter.

Ja, det er jeg enig i.

Jeg er også enig i at språkstimulans ikke er absolutt nødvendig i barnehagen hvis de ellers er gode omsorgspersoner, men det blir vrient hvis begge snakker dårlig norsk ift kommunikasjon med de ansatte da.

Ift bemanning mener jeg altså dette er ulovlig. Har den godkjenning av kommunen? Isåfall ville jeg diskutert dette med dem.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...