elle77 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 ja,jeg har tenkt p\å det...men hvor får jeg det? tror ikke min jordmor kan det.............
Ny bebis i magen! Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2007 Jeg ringte til en akupungturklinikk og hørte. Mange fysioterapeuter også som har videreutd i akupungtur. Søk på www.gulesider.no på akupungtur, og "ditt område"
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har tenkt å modnes "naturlig".. Ser ikke noen grunn til å planlegge slikt i forveien.. Jeg er nysgjerrig på hvorfor dere skal gjøre det. -Er det for å gjøre fødselen enklere eller for å fremskynde den??
ormeynglet Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg skal ha min første time i morra, er spent. Det var faktisk jm som mente det var bra for meg siden vannet gikk og jeg ikke var moden sist. Har tenkt å unngå ks denne gangen hvis jeg kan, vil jo gjerne prøve å føde naturlig. Jeg slo bare opp på gule sider i byen her jeg bor. Han sa jeg måtte starte nå for å få noe utbytte av det. Er 36 + 4 i morra.
Faylinn Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Ja, for at fødselen skal gå raskere. Vi "sparer gjennomsnittlig" to timer. :-)
Ny bebis i magen! Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har ikke tenkt å ta det for å få i gang fødselen for tidlig, Men; for å få en enklere fødsel, unngå (mye) rivning, event unngå å gå på overtid, og¨så sier de at man kommer seg raskere etter fødselen også. Snakket med jordmora mi ang dette, og hun sa det ikke var noe gale å prøve det. Akupungtur har ingen bivirkninger og er helt naturlig. Men det koster litt da. Der jeg event skal gå koster det 500 for første gang og så 300 pr videre beh. Hun anbefalte å begynne ca 4 uker før termin, ca 1 gang pr uke.
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Ok, da forstår jeg. Selv har jeg hatt 2 forholdsvis enkle fødsler og har sluppet å gjøre slike tiltak..
miri@m Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 jeg er satt opp til time i uke 37.3....er vanvittig heldig jeg da, som har jm som gjør det. betaler kunn 20 kr, og det er for nålene.. jeg gjør det for å prøve å unngå overtid.. men ingen garantier for det... hadde veldig bra effekt av akupunktur som smertelindring under forrige fødsel, så jeg har troa.
Lilah Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Begynte når 36 uker. 2 ganger 37 uker, så en gang i uka frem til fødsel. Blir ca 2250 kr. Så ja, koster litt. Men OM det skal funke, er det noen man ikke vil angre på pga pengene. Forhåpninger: For å få enklere fødsel, ønsker unngå epidural. ikke overtid.
Lilah Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 "Forberedende akupunktur til fødselen (modningsakupunktur) er en behandling som skal bidra til at fødselen kommer i gang rundt termindato, slik at man unngår å gå på overtid. Da vil man unngå bruk av kjemiske medikamenter for å sette fødselen i gang. En annen effekt er at selve fødselen går raskere. I tillegg viser erfaringer at moren hurtigere kommer seg fysisk etter fødselen. " http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/f_dselen/kan_akupunktur_gj_re_deg_klar_til_f_dselen
LadyLiberty Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Jeg skal ta fødselsforberedende akupunktur hos MammaSnart i Stavanger. Men det begynner ikke før uke 38. Dette for å unngå å "sette i gang" fødselen for tidlig. Gleder meg. Dette er jo min første, men jeg har veldig lyst å greie en naturlig fødsel og samarbeide med kroppen. Hvis dette kan hjelpe den til å styrke seg, så hvorfor ikke? Ønsker den beste fødselen for min baby og meg
Linni PuseGal Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Jeg skal føde på fødeloftet på SUS og da jeg var på journalskriving så fikk jeg beskjed om at jeg kunne få modnings akupunktur ifra uke 40, gratis oppe hos dem... Så jeg takker ikke nei til det. Men hadde ikke bet 300 for det... jenta kommer når hun kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå