*Silkeblomst* Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 ....finnes de i det hele tatt lenger? Jeg mener de som har fot og festes over skuldrene og som er myke og gode. Finner nesten bare bukser som skal dras langt opp under armene og de som har knyting i livet. Hvor har det litt av sparkebuksene som vi brukte da vi var små? Er det bare jeg som har en inderlig forkjærlighet for dette plagget?
Mammaaaaaa Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Jeg var på cubus og kjøpte 2 sånne for en uke siden. Har sett de har sånne på hennes og mauritz også. Synst de er mye bedre enn bukser på små babyer!
Bebbies i magen Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Hei. Jeg har kjøpt en sånn på HM jeg. Den er kjønnsnøytral. Tror de har de ennå.
babylove :) Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 reflex....cubus...h&m....kaphal...lindex...veit æ har slike bukser.
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jada, jeg har sett flere, men bare opp til størrelse 68 (og det holde rjo egentlig). Name-it serien har endel både med og uten fot.
Lone35 =0) Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 I barnets første levetid er det omtrent ti bleieskift pr dag. Mulig det er derfor de har kuttet ut produksjonav sparkebukser. Du kan selv se for deg om ungen har genser over denne og skal skifte bleie, hvor mye lenger tid det brukes på å ta av tøyet. Vi lever i en effektiviserings-verden hvor alt skal gå på skinner. T.o.m bleieskift! =0) Derfor har jeg to typer bleier til min treåring; både up-and go (trusebleier) og den andre typen du ikke trenger ta av alle klærne, bare putte gjennom skrittet!. uffda, jeg kom visst langt bort fra spørsmålet om sparkebukser..he he.. En annen grunn til at det ikke brukes så mye, er nettopp føttene i buksa. Den varer så lenge bena passer akkurat, og da er det stopp. Mer praktisk med en bukse uten ben. Tror nok du får kjøpt dette plagget som du liker så godt. Lykke til med jenta! Klem
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Ej sikke lej har noen sånne, med skikkelig retro mønster. Kjempestilige!! Kjøpte en med nøtte mønster fra bittelillevennen.no ( .com)
*Silkeblomst* Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2007 Takk takk!! Da skal jeg bruke øynene mine litt bedre når jeg er ute og handler
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 jeg sliter også med å finne de gode gamle sparkebuksene, går ofte i butikken å ser etter. fant en sist uke så den kjøpte jeg med en gang,men det er den eneste jeg har funnet. har heldigvis noen igjen etter sønnen min som jeg ikke har gitt fra meg,så viss det blir gutt trenger jeg ikke tenke på det.
soniya Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Det finnes sparkebukser uten fot og med knapper bak slik at det går an effektivt å sjekke bleia... ) Må nesten gå og lete, jeg fikk slike i gave:)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 Det har jeg også sett etter! Det må da være mye mer praktisk enn bukser som knyttes i livet? Den holder seg jo på plass når man løfter og flytter på babyen, og babyen slipper strammingen rundt magen. Og føttene slipper sokker som alltid ramler av. Og ellers skjønner jeg ikke hva man skal med dongeribukser til små babyer, det kan ikke være særlig behagelig med det tykke, harde stoffet..
Lone35 =0) Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Jeg synes heller ikke om dongeri til så små. Men man får kjøpt bukser i mykt bomullsstoff. A la joggebukser. Ellers så er det ofte nok med strømpebukser på denne tiden, ihvertfall til de nyfødte som for det meste ligger under dyna.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Jeg syntes de var teite når jeg fikk førstemann, men fikk jo noen fra fam (de voksne som kjøpte slik) Og erfaringen sier jo at de er veldig gode og praktiske, så jeg har leita meg ihjel etter slike. Fant bare en på H&M i str 50... resten var i 62+ Og det var ikke mange av de. Hadde tenkt med på cubus også fordi jeg regner med at de har mer av disse, så jeg kommer til å hovedsakelig kjøpe slike selv (har bare tre i str 50 og en i str 56, så jeg skal ha flere.) Og når babyen blir litt eldre kommer jeg til å kjøpe slike som er uten fot, men resten ligner de på sparkebukse.
Ma-i Skrevet 5. februar 2007 #14 Skrevet 5. februar 2007 Man har da genseren inni buksa, slik at den ikke sklir opp og ruller eller vrir seg og da er det jo lett å åpne den. Men sparkebukser er veldig praktisk for babyen, lunt og godt.. greit at man kansje ikke bruker det mest midt på sommeren, men små babyer sparker ofte av seg.. eller blir fort varme med dyne på. KJøpte noen på Helios i merinoull og silke, de var deilige sa veninna mi og nå har jeg fått låne de. Praktisk med ull er atdet transporterer både luft og fukt, og silke holderr deg kjøligere i varmen og holder jo varmen også. Ikke lukter de så mye heller om det skulle søles på de.. men det er en smakssak. Har kjøpt noen søte noen på EXIT, og vet at flere babyutstyrs og butikker med vogner og annet har slike også.. Sokker er så upraktisk , detter av og glipper og sånn på de aller minste syns jeg. Så noen som hadde slike som knappes på, sokker altså utenpå sparkebukse uten fot, d akan man jo bare bytte sokkedelen.. Disse pratet engelsk så det er vel mulig at de ikke hadde kjøpt sånt her... Er det noen som vet om sånne?
birtelille_ Skrevet 5. februar 2007 #15 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har kjøpt en brun på H&M + en blå på Lindex. På Lindex hadde de flere til både gutt og jente som var kjempemyk og hadde fot. Jeg hadde to slike da jeg fikk førstemann, og synes de var kjempepraktisk de første månedene, selv om det var midt på sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå