Gå til innhold

Når går dere til 1.gangskontroll hos lege??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 7+2 nå, lurer på når jeg skal bestille time hos legen. Vet jeg var der i uke 9 med første. Er kjempekvalm, kaster opp og er ikke i form i det hele tatt nå. Håper på svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til første kontroll på fredag og da er jeg nesten 7 uker på vei. Grunnen til at jeg bestilte time så tidlig er delvis at jeg har hatt litt blødning/brun utflod og vil få snakket med legen om dette. Det er også fordi jeg vil søke fødeplass i god tid. Kjenner flere som ikke har fått fødeplass der jeg har tenkt å søke, og det er litt viktig for meg fordi jeg har jobbet på fødeavdeling og gyn.avd på flere sykehus og ikke ønsker å føde hod tidligere kollegaer.

Ellers tror jeg ikke det strengt tatt er nødvendig å ha noen kontroll før cirka uke 12-13 hvis man ikke har spesielle spørsmål eller plager. Du kan jo evt ringe legen din og høre når de anbefaler første kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

jeg er 6uker i morgen og har bestilt lege time til første uken av mars.

Da er jeg rundt en 10uker. Synes det er lenge å vente, men det er vel ikke noe spesielt de kan se så tidlig uansett.

kvalmen har satt til for fullt i helgen så nå er jeg skikkelig ut av det..

Er på jobb, men vet ikke hvor lenge... Vil bare kaste opp å sove på en måte :)

Du kan nok ringe til legen nå, tror det er normalt med første kontroll mellom 8 - 12 uker...

Lykke til og "god bedring" :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time hos legen i uke 10, syntes det var lenge å vente da jeg fikk timen, men i dag har jeg vært på ul for å skjekke at det ligger der det skal og da har jeg slått meg til ro :o) Er 5+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet legen min dagen etter at jeg testet positivt, hun sa jeg ikke trengte å ta gu. Legen ordnet time hos jordmor,skal dit på torsdag da er jeg akkurat 8 ukert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet legekontoret dagen jeg fant ut at jeg var gravid og fikk time ca en måned senere, da kommer jeg til å være i uke 9+1 (fosterets uke 7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til lege i uke 8 og innvendig gu uke 9. Ble gravid med pergo, så de ville ha meg inn for å sjekke om det er en eller to babyer i vente. Er visst en viss mulighet for at det er 2... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt legetime i uke 9 (8+1). Kanskje litt tidlig, men i og med at jeg er førstegangsgravid, så er d jo en del spørsmål man har, som man ikke klarer å vente så ALTFOR lenge med å få svar på ;)

Fortalte også når jeg bestilte time hvor langt jeg da ville være på vei, og de sa ikke noe om at det var for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte dagen etter at jeg fant ut. De satte meg opp på time uken etterpå, jeg var da ca 5 uker... Fikk ingen spørsmål om hvor langt jeg var på veg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...