Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La egentlig dette innlegget under keisersnitt debatten, men fikk ingen respons der så prøver her!

Jeg er så om tvil hva jeg skal gjøre.

Fødte en nydelig liten gutt på 2890 gram og 46 cm i 2004.

Fødselen gikk fort fra da jordmødre kaller det en fødsel.

Jeg åpnet meg 5,5 cm på 1,5 time.

Lille gutten la seg aldri ned i bekkenet, jeg lå med full åpning og barnet var forsatt under brystet på meg.Fikk medisin for å få han nedover.

Ble klippt masse, de måte presse på magen for få han ut siden han hadde dårlig hjerte lyd og navle strengen rundt hodet. Hadde enorme smerter i under livet lenge og orket ensten ikke sex på 9 måneder.

Det som gjør at jeg kanskje ønsker keisersnitt denne gangen er at jeg ser på fødselen som veldig skremmende i etter tid og hvsi barnet er mye større... noe som det tyder på til nå.

Jeg fikk døden nær opplevelse, forlatte min egen kropp. Hørte høye lyder og så meg selv føde fra fugle perspektiiv. Leste i Nylander boken at det er 5 prosent av fødene som gjør dette. ( så ikke ble skremt)

Husker overhodet ingen ting og var kjempe dårlig etter fødselen.

Orket ikke holde han eller noe.

Fikk ene rom, og barnet sov et annet sted. Var ikke i stand til å savne han en gang.

Har gått til samtaler med jordmødre og de vil jo at jeg skal føde normalt, men de kan jo ikke garantere meg en bedre opplevelse. De sier de skal gjøre alt for at jeg skal få epidural ( hadde ikke det sist) men kan ikke love heller siden det gikk så rakst forrige gang.

Jeg har sagt jeg vil føde et lite barn, men neskter å føde et stor.

Jenta jeg har i magen kan se ut til æ være en del større, men har fått time i uke 36 for ny måling.

Jeg er så i tvil hvor jeg skal sette grensa på hva en stor unge er for meg...

Vet jo at det kan gå lettere andre gang, men tenk om jeg ikke rekke repidural og må i tillegg føde en stor unge...

Har ikke lyst til å føle at jeg dør en gang til.

Sikkert ikke mange som har hatt slik opplevsle her siden det kun er 5 prosernt som opplever dette...

Føler det begynne å nærme meg og ligger mye våken å tenker hver natt. Blir kjempe sliten av dette...

Noen som har noen råd til meg???

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg ville bedt om planlagt KS.. d kan jo være at du blir blandt di 5% denne gangen og(ikke for å skremme) ka legen sier til d da?

Skrevet

Vet du hva, tro det eller ei, jordmødrene sier jeg skal at det som en positiv egenskap!

Ikke mange som kan dette, og mener jeg kan bruke det når det trengs...

Lett å si for en som ikke har opplevd det.

Jeg har siden jeg var liten hatt problmer med at jeg svimer av ved sterke smeter, men ikke slik som ved forrige fødsel.

Tatt mange prøver, men de finner ikke ut av det.

Jeg har alltid vært en hardraus på smerter.

Skrevet

høres skummelt ut..har du hatt "utavdegsjølopplevelse" på andre ting før da?

Skrevet

Off, dette hørtes traumatisk ut altså!

Har ingen problem med å forstå at du kvir deg til å føde.

Min mor opplevde noe lignende med nr 2. Han satt fast og de måtte hale og dra han ut. HUn lå der og trodde at hun døde, far har fortalt at han bare så det hvite i øynene hennes og at han var ordentlig skremt!

Denne opplevelsen satte seg i brystet hennes, og selv om hun har født 3 barn etterpå, har angsten aldri helt sluppet taket. Redningen for henne har vært at hun har fått planlagt epidural fra en spesiell barnelege som hun har tillit til, og at det har vært booket i veldig god tid før fødselen. Dette har gjort at hun har følt seg tryggere, selv om hun nok aldri har kunnet slappe helt av og glede seg over barnet i magen.

Mitt råd til deg er å få en ordentlig samtale med en jordmor eller lignende som du har full tillit til, og så kan dere avtale hvordan dere skal gjør ting. Enten kan du be om keisersnitt i god tid før termin, eller så kan du bli lovet ekstra oppfølging og kort toleransegrense før jordmor bestiller hastesnitt dersom fødselen blir hard.

Uansett, dette skal du klare, men tror det er viktig med god og nøye planlegging for at du skal føle deg tryggest mulig.

Masse lykke til da, kjære deg!

Klem fra

Skrevet

Jeg fikk en gutt på 4,9 kg og han kom aldri ned i bekkenet så det ble hastesnitt...

Skal ha planlagt ks nå...

Hadde bedt om det jeg også....Kan ha sex 6 uker ettepå ute problem..hadde det sist...Selv om jeg hadde mye vondt etter forrige ks så var jo det et hastesnitt og jeg var smertefri etter en uke.

Under ks kan du være våken slappe av og du får babyen din i løpet av minutter.....

Da kan du heller være øm og sår i magen din etterpå og ork til å se barnet ditt..

Håper uansett du får en fin opplevelse...det er det viktigste.

Skrevet

Godt å høre at mammaen din turte å få flere barn igjen.

Sykehuset kan love meg at jeg skal få epidural om de rekker, men siden jeg fødte så fort sist kan de ikke garantere det.

Jeg er ikke vært i stand til å si noe som helst om jeg først har foraltt kroppen min, hadde nok ikke klart å be om keisersnitt da.

Mannen min filmet meg rett etter fødsel, da sier jeg rett i kamera.

"jeg har vært helt borte jeg" blir skremt av å se meg selv, er det mulig å være så fjern som jeg var da, kjenner meg selv ikke igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...