Philippa=) Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 hvor mye legger barnet på seg gjennomsnittlig pr dag eller uke på slutten/ overtid? husker at jeg har lest det en plass, men ikke hvor mye det var..... Har dere vært hos UL i det sisste å sjekket hvor stor babyen har blitt? burde vi gjør det? jeg vurderer å gå til privat UL idag!!!!
nr.2 i februar Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 mener de legger på seg 200-250 g/uke de siste ukene.
vivi79med2tette Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Hei. Min jordmor sa at babyen legger ikke på seg så mye etter termin som før.(ukene før er det 250 gram i uken!!) Om det var for å trøste vet jeg ikke, men kan være noe i det, da morkakens funksjon blir nedsatt etter termin. Jeg håper virkelig at babyen ikke vokser like fort da hun er regnet til å være 3800 ved termin som VAR 29 januar.... Føler med deg, nå har jeg ikke mye tålodighet igjen..
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Tror ikke babyen legger så veldig mye på seg, mener jordmor sa det at nå er det mest for å godgjøre seg den blir inne Har ikke hatt noe UL siden den ordinære i uke 18. Er ikke "mer" enn 3 dager på overtid, men er satt opp til time på sykehuset på fredag vist babyen ikke er kommet til da. Skal da bl.a. ta UL for å sjekke mengde fostervann, størrelse på babyen osv. Stoler ikke helt på de vekstestimerinegene. Kjenner inegn som har har opplevd at det stemmer id et hele tatt.
hønepøne;-) Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Sniker meg inn fra DiB... Tror det varierer fra person til person. Jeg fikk min gutt 29. desember, 15 dager ETTER termin (kan tro jeg var lei). Jeg merket at magen ble mye større de to ukene jeg gikk over. Da jeg var på overtidskontroll den 28. des, ble vekta hans estimert til 5400 gram. Det ble bestilt keisersnitt dagen etter, for jeg er ganske så lita selv. Da han kom til verden var han 4745gram, 54 cm lang og 39 rundt hodet. Er glad det ble ks, men skuffa over at de ikke gjorde noe tidligere. Det var slitsomt å gå så lenge over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå