Gå til innhold

spiser barna når de ikke er sultne ?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om barna spiser også når de ikke egentlig er sultne om de legges til puppen ? Noen ganger misforstår jeg Olivers gråt og legger ham til puppen når det er andre ting han heller vil. Føler at han spiser uansett litt liksom.... er dette bare på trass eller er det da fordi han er litt sulten og trenger akkurat den tåren som kommer ?

Fortsetter under...

Tror uansett han er glad for puppen. Puppen er så mye mer enn mat. Den er trøst,trygghet,kos osv. Hvis han av en eller annen grunn (ikke alltid så lett å vite) er utilpass ville jeg ikke nøle å by frem puppen. Men du merker fort om han virkelig er sulten eller bare kosespiser. Og det opprettholder jo produksjonen din. Så jeg ville ikke tenkt så mye på om det er maten eller kosen eller trøsten han trenger bare han blir fornøyd så går det jo bra. Senere kan du jo prøve med annen stimuli når han vil ha noe men du ikke tror han er sulten. Selv spedbarn kan jo være selskapsyke og kjede seg. Lykke til.

Sitter her med lille Sondre som også bruker puppen til å dekke alle behov med.

ja, du har nok rett. Tror Oliver er veldig selskapssyk. han kan ligge i vogga på stua når vi ser på tv (med vanlig lyd) og vi prater vanlig. han sover da. Når han er på sitt dypeste i søvn, kan vi legge han på soverommet. Der ligger han i ca 10 minutter før han begynner å gråte....he he. Dersom vi trøster og går igjen, gråter han igjen. Dersom vi trøster og går og legger oss, sovner han....

Vi har akkurat samme problemstilling her. Syns jeg sitter med puppen på vift hele dagen. Noen ganger gråter hun og leter etter pupp som om hun aldri har fått mat, og når jeg legger henne til er hun ferdig og sovnet etter et par minutter. Dersom jeg legger henne ned, går det kun kort tid før hun vil ha pupp igjen. Vi prøver annen stimulig først, fordi jeg virkelig ikke tror hun kan være sulten, men det er bare puppen som er god nok:)

Snuppa får pupp når hun er sulten, men dersom hun vil ha pupp igjen med én gang hun nettopp har spist (og da snakker jeg om når hun har spist masse) får hun smokken sin i stedet. Hun sliter litt med å holde på smokken fortsatt, men litt malt ekstrakt på smokken gjør underverker både fordi hun suger mer energisk på den og fordi det hjelper henne å få ut litt ekstra luft fra magen :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...