¤¤4barn¤¤ Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Ser mange kritiserer oss som lar barn sitte alene i bilen mens vi går inn i barnehage, butikk osv. Fortell meg gjerne hva jeg skal gjøre - har tvillinger på 4 mnd, barn på 2 og 7 år - skal jeg ta med meg begge babyene inn i barnehagen for å hente en på 2 år som ikke vil hjem?... Så skal jeg videre å hente en på sfo - skal jeg der ta med meg tre barn inn?.. Legger til at jeg ofte henter 7 åringen først og lar ho sitte i bilen med tvillingene, men ho er jo også med andre hjem etter skoletid så det er ikke hver dag jeg henter ho.. Må også la de sitte i bilen hvis jeg skal en rask tur inn på butikken - bare innkjøp av melk og brød ol. For store innkjøp må jeg ha barnevakt eller handle seint på kvelden. Jeg koser meg med 4 barn!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Nei.. det er ikke nødvendig.. Det går helt fint å la de sitte i bilen mener jeg da.. Har diskutert dette her før og ingen var enige med meg desverre... Men.. vi er alle forskjellige.. :-)
Sivalur Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Ser ikke noe galt i å la barna sitte i bilen jeg da. Synes det er mye hysteri her inne til tider. Som 'å guuuud du må ikke la ungen sove i bilen mens du er inne på butikken og handler brød i 5 min - tenk om noen stjeler bilen eller den tar fyr???' Hehe, må le av og til også. Vil tippe det er flest førstegangsmødre som er såpass hysteriske, livet forandrer seg vel en del når man får flere (har bare en selv foreløpig.. Kos deg med ungene - så kjekt for de å ha så mange søsken!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Enig med deg, jeg Tror veldig mange tenker 'hva hvis det og det skjer'', men hvis man skal gå og tenke det hele tiden blir man jo helt gal! Det kan jo like godt begynne å brenne inne (siden vi fyrer i peisen) mens jeg er og henter posten. Dessuten er vel det farligste vi noen gang kommer til å gjøre med de små å la de blir med når vi faktisk KJØRER....
dimples Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Helt enig med HI her. Jeg har tvillinger på snart 6 mnd og når jeg skal på butikken for bare og ha brød og melk så lar jeg dem sitte i bilen.Og de sovner som oftest i bilen og da må jeg vekke de for og få de med inn.Og det nytter ikke og handle med to bilstoler med seg.Så da må enten vognene ut av bilen og eller så må den ene i bilstolen ned i handle kurven og den andre i setet i handle kurven.med tvillinger så blir det bare pes.Så da løper jeg inn og tar det lille jeg skal ha og fort ut igjen.Som også HI sier store innkjøp gjøres på kvelden.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Personlig klarer ikke jeg å forlate henne i bilen mer enn 1min, for å hente posten.. men må jo legge til at jeg har bare ett barn og hun er ikke 6mnd enda.. Ser jo at mange lar ungene være igjen i bilen, og jeg kommer sikkert til å gjøre det senere selv.. Jeg satt ofte i bilen da jeg var liten, og min mor/far gikk inn i butikken eller andre steder.. tok ikke skade av det jeg:-) Husker jeg synes det var litt stas, for da kunne jeg forsyne meg med drops som jeg visste lå på siden i ene døren.. hehe:-)
mai mammaen til to Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 jeg tørr ikke la datteren min sitte i bilen alene... men jeg skjønner godt hvorfor mange gjør det..men hadde aldri gjort det selv.. på fredag var jeg på vei hjem. så tenkte jeg at det hadde vært greit å handlet noen små ting..men så sov hun.. jeg orket ikke tanken på å vekke henne..så da kjørte jeg heller bare hjem.. jeg tørr ikke la henne sitte i bilen...har lest flere ganger i avisen osv om biler som blir stjelt med sovende barn i bilen.. og jeg tenker iallefall sånn at hvis det hadde skjedd med meg så hadde jeg ALDRI tillgitt meg selv... så derfor gjør jeg aldri det... men uansett, det går jo an å kanskje gå til butikken med vognen? det kan iallefal jeg gjøre... man må jo ikke handle brød og melk hver dag etter barnehagen? kan jo gjøre det når man tar stor handlingen?det gjør iallefall vi...ligger bare brødene i fryseren.. kall meg gjerne hysterisk..men sånn er no bare jeg..
___ Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 For meg kommer det veldig ann på hvor det er og hvor gamle barna er. Da jeg var 3 satt jeg alene i bilen. Fikk løsnet håndbremsen så bilen trillet ned en bakke, over en trafikert vei og ut på et jorde. Det gikk helt bra, men det er nok det jeg er mest redd for. På parkeringsplassen ved barnehagen kan jeg godt gå fra minsten når jeg henter den største hvis hun sover. Det samme ved nærbutikken men p-hus ved handlesenter ol tør jeg ikke la noen av dem være alene i bilen. Jeg er som sakt også redd for å gå fra den eldste om det er bare en liten teoretisk mulighet for at bilen kan trille om hun får løsnet håndbremsen.
Møøø Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har ikke noe problem med å gå fra mine små i bilen. Har ei på snart 3 og ei på 4 mnd, nå er det stort sett hu på 4 mnd som blir i bilden da, mens jeg leverer eller henter eldstesnuppa, eller hvis jeg skal en snartur inn på butikken. Går jo ikke an å tenke "hva hvis" hele tida da, blir jo sprø av mindre...
moo Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Jeg skjønner at for HI så er dette mye mer vanskelig rent praktisk enn for de fleste. Jeg har barn på 5 år, 3 år og 8 mnd, og jeg lar dem aldri sitte i bilen alene. Selv om det er et strev uten like å feste tre barn i bilstoler, og selv om det ikke alltid er like enkelt å hente to barn i barnehage med en sprellende baby i armene, så er det helt utelukket for meg å gå fra dem i bilen. Men alle vurderer slike spørsmål ulikt, og jeg skyter ingen som vurderer risiko ulikt fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå