Gå til innhold

Sovner ikke igjen etter melka grytidlig:(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstemann sov og sov, gjerne til 10 helt til han begynte hos dagmamma da han var 16 mnd. Pleide å få en melkeskvett og deretter sovnet han igjen bestandig.

Andremann er 9 mnd og har også alltid sovet lenge om morgenen, etter pupp. Siste ukene har han fått litt erstatning etter puppen, da jeg nesten er tom. Så sovner han igjen, til 8-9-tida,

Nå våkner han mellom 6 og 7 og vil ikke sovne igjen etter melk. Prøver lenge med å snu han til og putte i smokk, men det hjelper ikke. Slik har det pågått i mange dager nå:(

Jeg vet jeg har vært bortskjemt, men jeg er også et b-menneske som fungerer svært dårlig så tidlig på morgenen. Dessuten så merker jeg at lillemann er mye mer grinete på dagen og sover kortere dupper etter at han begynte å stå opp så tidlig.

Er det håp for at dette snur seg igjen? Jeg skal være hjemme med han et halvår til. Tips? Jeg har ikke noe i mot å stå opp 8, da er det dag nok. Men før det synes jeg er grytidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..her er det likedan. Jeg var B-menneske helt frem til gutten vår kom. Normalt sover han fra 19.00-07.00, men i de siste to ukene våkner han flere ganger om natten, og er lys våken kl. 05.00-06.00.

Da var det morgen for han, og å få han i seng igjen var klin umulig. Så nå stir vi opp, lager frokost.

Her en morgen laget vi krydderkake. Jeg var trøtt som en dupp, men ikke lillegutt.

Etter et par timer, når vi tar morgensturen med hunden, sovner han igjen. Slår aldri feil. Så det er godt å vite at selv om det er tidlig, kan man legge seg til å sove etter få timer igjen.

Noen ganger når gutten vår våkner kl.05.00, tar jeg han opp, ser om han har en rap på lur, deretter legger jeg han ned igjen, så får han grine litt.

Tar på med ørepropper, slik at grininga er dempet, men hører han godt allikevel.

Dette høres kanskje litt uansvarlig ut, men gutten vår er blitt veldig bortskjemt...så følte derfor å la han grine en stund er greit av og til. Som oftes dupper han litt av frem til 06.00-06.30. Men å sove godt frem til da er umulig. Så det beste er nok heller å sti opp.

Får gutten din godt med grøt før han legger seg?

Har han tenner som klør el. noe slikt?

Vår gutt er 6 1/2 mnd, så her tror vi det er tenner på gang.

Tenkt litt på det med grøten, for normalt sett, hørt i fra andre, så sover barna bedre om natten etter grøten.

Men vår gutt føler jeg er blitt mer urolig etter at vi startet med grøten. men men...

Skrevet

hee...ble litt feil med nåtid og fortid,var/er, på det forrige innlegget, je je..

Skrevet

Jeg "skjemmer" han vekk med å få ligge i armkroken jeg da...;-) Da sovner han fint igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...