Gå til innhold

tette tårekanaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp på 4 mnd har vært veldig forkjølet i det siste, mye snørr og hoste... Etter en noen dager med denne forkjølelsen, begynte det å komme tykk, gul væske fra begge øynene hennes. Det har bare blitt verre, og i dag var øynene hennes "gjenklistret" da vi våknet.

Har prøvd følgende:

- holde øyet rent med vann

- vaske øyet med morsmelk

- massert punkt mellom øye og nese

Ingen ting av dette ser ut til å virke. Noen som vet om andre ting som kan prøves ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt probleme med tete tårekanaler siden jr ble født og dryppe med mm og massasje har hjulpet oss. Så jeg har desverre ikke andre tips..

Skrevet

bare fortsett med det.det kan jo være øyekatarr også,men er ikke så mye annet å gjøre med det enn du du allerede gjør. tror tette tårekanaler kommer fra fødselen av.

Skrevet

Skal ik bruke morsmelk på øynene pga enzymer i melka, bruk saltvann som fås i engangspipetter. Fortsett å masere.

Skrevet

melkis, dette er helt feil! Morsmelk kan godt brukes i øynene, men husk å dryppe i begge øynene!

Skrevet

Jeg fikk anbefalt å bruke sterilt saltvann å vaske øyet med sånne gassdotter, så dryppe litt saltvann i øyet. I tillegg skulle vi massere der hvor tårekanalen sitter.

Helsestasjonen min anbefaler ikke å dryppe morsmelk i øynene. Selve morsmelken er ren nok, men når man pumper ut, er det risiko for å få med bakterier fra puppene.

Vi fulgte rådet deres, og nå er lillegutt 1mnd og nesten helt fin i øyet. Det kommer nesten ikke mer puss (bare som vi voksne har om morgenen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...