Gå til innhold

Farlig å bleke håret når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.For min del tror jeg at jeg hadde droppet det...heller farge det mørkere m minicolour. Det er så kraftige stoffer i det og de lagrer seg i kroppen din og går videre til fosteret. Jeg kjenner en frisør som er veldig plaget med hudet, pga. at hun tar borti disse stoffene. Det sier sitt. Enkelte yrkesgrupper blir jo sykemeldt fra dag en når de blir gravide pga. slike stoffer. Det går jo an å spørre en frisør,men jeg tror jeg hadde å valgt å gått min egen vei uansett. Sett deg ut i vårsola. Den er sterk og bleker håret...hihi ....skjønner godt at det er frustrerende å ikke få fixa håret, men det er mange sjønnhetsting man ikke skal gjøre /ta når man er gravid: permanent er vel det verste, så kommer solarium, aromaterapi, situps, +++++++

( et godt tips: det finnes en spray som sprayes i håret og så tar du en dag ut i solen, så er det nok så bleika. den er mild)

Har en venninne som er gravid og frisør, og hun jobber fremdeles. Hun ble sykmeldt i slutten av forrige svangerskap pga ryggen, men stoffene i farge/bleking skal ikke være skadelige. Jeg bleket håret mitt i går, og har ingen betenkeligheter med det! (Jeg er ellers veldig forsiktig med alt det advares mot av både mat, drikke og gjøremål, så jeg tar ikke sjanser)

Snakk gjerne med frisøren, og jeg er sikker på at hun kan bekrefte at det ikke er skadelig.

hei

noen mener det ikke er bra andre sier det ikke er noe farlig i det hele tatt. men alt med måte mener da jeg. Men du Molde 29 hvor har du hørt at aromaterpai ikke er bra?? aromaterapi er da ikke farlig, så lenge massøren vet at du er gravid og kan bruke oljer som er tilpasset det. knaingen er da vel ikke farlig? gikk til aromaterpi i mitt forrige svangerskap flere ganger, og det lindret for smerter i skuldre og rygg, så for meg har det vært posititvt. Farget og bleket håret å jeg da, men med måte selfølgelig, tok ikke det mer enn et par ganger.

Men som sagt hør med legen din, frisøren o.l. også må du ta et valg utifra hva du synes.

Hårfarging og bleking er IKKE farlig!!! Spurte både lege og frisør forrige gang jeg gikk gravid. Det som kan skje, og grunnen til at frisøren ikke tar noe ansvar, er at hårfargen kan bli skikkelig misfarga!!! Det er mange frisører som ikke tar imot høygravide av nettopp den grunn. Men det skade ikke forsteret, bare imaget... Hehe...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...