Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Når tulla har vært stille lenge dytter jeg forsiktig på magen for å "vekke" henne. Mannen min blir rasende når jeg gjør det, og mener hun kan ta skade av det. Jeg er jo forsiktig! Dytter dere på magen?
Søtnosmamma Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Med tanke på hvor mye jordmora og legen dytter og klemmer på magen tror jeg nok det skal mye til før babyen tar skade av det...
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Du får ta ham med til jordmor/lege så skal han få dytting og klemmeing på magen, hehe.... Spesielt når de skal kjenne om hode er festet mot slutten, au-au! Så hardt som de trykker ned i magen så nekter jeg å tro at litt forsiktig dytting på magen kan gjøre noen som helst skade. Tenk på fleregangsgravide også da, som har småbarn fra før, skal love deg at magen blir utsatt for både spark, slag og trakking av og til og det går så fint så :-) Du får be ham roe seg ned og takke for at han prøver å være omsorgsfull.
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Livmora er ein kjempemuskel som ligg rundt barnet og beskytter det. I tillegg til at det er beskytta av vår hud, underhudsfett og fostervann. Trur han kan roe seg ned ein god del. Ta han med til neste undersøkelse hos jordmor, og la ho forklare det til han.
mammatil2*06&07* Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 =) kjenner meg igjen der.... fikk å kjempe kjeft sist sv.skap da jeg dyttet litt for å få kontakt.... helt til han var med på kontroll, han så bare skeptisk på JM da hun gjorde det.. hehe, vi begynnte å småflire litt så forklarte JM hvor trygt å godt babyen lå der inne, å da var det liksom greit... nå dytter han litt innimella for å se om h*n sparker=)
mamman&lilleprins Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Har det akkurat på samme måte.. Hadde lagt oss her en kveld og jeg dytta litt på magen for at sambo skulle få kjenne liv fra liten. Da ble han rasende og lurte på hva i alle dager det var jeg holdte på med, jeg måtte jo være forsiktig! Trodde jeg at den lille tålte all verden?!? Men det er jo litt søtt også da, viser jo bare at han bryr seg selv om det virker ekstremt overbeskyttende Har forklart han at det går helt fint, og at det ikke kan måle seg med JMs behandling av magen
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Helt enig med rugemor. Dytter også forsiktig på magen. Du kan si til mannen din at han er tøvete. Og at han ikke har noen grunn til å bli rasende. Det skulle vært min mann som oppførte seeg slikt....grrrr...
*Biola* Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Så moro!! Jeg har også fått "kjeft" for magedyttinga mi..
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har inntrykk av at disse mannfolka vaare noen ganger er mye mer forsiktige enn vi. Min var ogsaa redd for aa dytte paa magen, helt til vi var hos legen og de dyttet hardt med Doppleren og forklarte at det ikke var farlig. Synes det er hyggelig aa bli "passet paa" litt jeg--det betyr jo bare at de er veldig engasjerte og vil at alt skal gaa bra.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 Hehe, bei jo sjokka når eg va hos legen min førstegangen ho skulle bynne å klemme åg styre på magen, skulle kjenne kor babyen lå, eg trudde nesten at ho kom tell å klemme heile babyen i stykker, mn dn ligg visst veldi tryggt der inne:) Bruke av og tell å riste litt i magen, istedenfor å dytte, men d e jo ingenting av delan som e spesielt farlig da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå