Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har hatt sår rumpe siden torsdag. Ikke åpne sår, men rød flammete. Vasker med vann, eventuelt olje ved avføring, skifter bleie titt og ofte og smører på tykt med sink salve. Det blir ingen forbedring.

I går fikk han feber og gråter hver gang vi er i nærheten av bleie. Han er trøtt og trist. Har gitt paracet både i går kveld og i natt. Spiser og drikker rimelig bra.

Er det noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre? Vet ikke om sår rumpe kan forbindes med feberen, men det virker som om han er veldig plaget. Tror ikke pudder eller potet mel er tingen fordi det er rimelig tørt. Men er det noen som vet om andre produkter som kan hjelpe?? Må ikke ha noe parfyme eller noe i seg, han gråter bare han ser våtservietter fordi det svir så utrolig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det har sammenheng om det er vanlig bleieutslett, men hva vet jeg. Husk nok veske ihverfall om feber.

Zink skal smøres i TYNT lag forresten:) Og det hjelper best da det er "åpne" sår (fuktig altså ikke så lett å forklare) synes jeg. Mente jeg leste noe om når bruke zink og når ikke. Men hvor var det da tro.. Mener det kanskje var på Natusan sine sider. Selv om man evt. ikke bruker natusanprodukter kan man jo kikke på tips der. Zink kan faktisk gjøre ting værre eller hindre bedring. (sa legen til meg.) Finnes andre bleisalver og. Prøvd de?

Selv om det er tørt kan nok pudder/mel være ok. For blir alltid litt fuktighet i bleia. Og da ligger ikke huden og gnir mot liksom. La ham ligge mye uten bleie. Føn helt tørt etter vask. (gjør jeg og virker som føninga i seg selv virker lindrende OBS pass på å bruke lav varme/trykke på kaldluftknappen)

Håper det blir bra snart da. Stakkars lille vonde stumpen.

Skrevet

Jeg ville brukt potetmel og luftet stumpen mye. Her har jeg aldri brukt annet enn potetmel og det fungerer veldig fint på rød, men tørr stump:-)

Håper det går seg til fort!

Skrevet

Du har fått gode tips. Jeg vet ikke hvor gammel barnet ditt er men feber og sår stump sammen er tegn på tenner.....

Har forresten god erfaring med sillulen på såre stumper. Synes den er bedre en zink. Jeg synes potetmel er skummelt for dersom det er litt fukighet kan du gjøre vondt værre. Bare mine erfaringer.

Skrevet

Jepp, takk for gode råd. Sønnen min er straks 9 mnd. Har aldri hatt sår rumpe før. Jeg skal ta meg en tur på apoteket ol og ta til meg flere gode råd..

Skrevet

Er ikke tenner på gang vel ??? Gutten min ble veldig rød på rumpa når tennene kom,var også varm,men lite feber. Mener bare å huske at sår rumpe,feber kan være i forbindelse med tann frembrudd.

Vil anbefale deg å prøve inotyol salve,den er kjempegod mot sår rumpe. :)

Skrevet

Har ikke lest alle svarene du har fått, men regner med du har prøvd standardrådene, har derfor ett godt råd til deg: Prøv krystallfiolett, det tar sårheten hvis det er sopp eller bakterier som er årsaken. Pass bare på at det farger over på hud klær. Har funket hver gang vi har fått et litt gjenstridig utslett på snuppa vår.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...