Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Flere som sliter med søvnen? Jeg har slitt den siste uken med dårlig søvn.... sovner greit når jeg legger meg men våkner et par timer senere og må på do og slik går det resten av natten.... I natt toppet det seg helt.... fikk ikke sove igjen kl 3 så da klokken var halv 6 så var det bare å stå opp... regner med at det blir en tung dag i dag..... Noen gode råd for å få sove bedre?
Prish Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Jeg sliter big time med å få sove. Sover ca 2-3 timer og er lys våken i ca 4 timer. Da må jeg legge meg igjen. Nå har jeg vært våken siden kl. 02.30 og jeg var stup trøtt da jeg la meg rundt kl. 00.30... Blir ikke noe særlig sur og grinete utover dagen ;o) Har dessvere ingen råd til deg, men jeg skal følge med på tråden og snappe opp gode tips. Sov godt!
Nusse1980 Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Hei Det samme med meg. Er oppe hver eller annen hver time hele natten. SLik har det vært i mange uker. Har funnet ut det at jeg står opp om jeg ikke får sove. Leser litt, spiser litt mat lager meg en god kopp te, eller setter på en film. Jeg har ikke funnet noen god sovestilling enda. Har 5 puter i ryggen, en dobbel dyne rundt meg og pute mellom bena og magen. Men det hjelper ikke på nattesøvnen. Puster som en hvalross når jeg endelig sovner, men da vekker jeg sambo. Han sier han har fått god trening på å våkne om natten han og.. Så å få en baby i hus kan vel ikke bli verre mener han.. Vi får holde ut den siste tiden. Er 3 dager på overtid nå, så jeg er så lei at jeg går snart på veggen. Sover endel på dagen da. Viktig at vi slapper av innimellom. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Søvn, hva er det? Har ikke sett snurten til Ole Lukkeøye på 2 uker. :-/ 2 timer søvn hver natt er ikke mye når man skal fungere sånn ellers i hverdagen. Barn, jobb, familie, skole etc. etc.
riho1 Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Heisann! Er ikke enkelt å sove nei, mye fordi jeg også har et ribbeinsbrudd og må ligge bare på ei side. Det jeg gjør som sikkert mange gjør er å bygge et "rede" som samboeren min kaller det.....he,he.. Da legger jeg ei dyne under overkroppen, og flere puter som bygger opp flere plasser. Har også funnet ut at jeg får litt dårlig blodsirkulasjon avå ligge på ei side, så jeg har også varmeteppe i senga. (MÅ ha vindu åpent) Jeg sover bedre når jeg er varm, spesielt på føttene. dobesøkene kommer jeg ikke unna, så prøver å være kjapp. Våkner av og til av halsbrann og, da er det en slitsom natt. Med både dobesøk og Tiralacmedisinering. :-) Når samboeren drar på jobb kl 07 er det bare å stå opp, for da er ryggen vond. Da flytter jeg redet mitt til sofaen, og slapper av her etter jeg har sendt datteren min på skolen. Men nettene er forskjellige, enkelte bedre enn andre. Jeg har funnet ut at å sove når en kan/trenger det er helt nødvendig. Så får jeg vi bare holde ut så godt som mulig fram til den lille kommer. Har termin om 18 dager. mvh
anjelixa_fikk jente 14 mars :) Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 jeg sover skikkelig dårlig, men har heldigvis mulighet til å ta et par timer på dagtid og det hjelper mye. Så enig med riho1, sov når dere kan.
Faylinn Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Prøv akupunktur! :-) Mange som har fått hjelp av det. Jeg går egentlig ikke til det pga søvnproblemer, men får nåler mot bl.a. stress. Jeg mener jeg sover bedre i 1 uke etter jeg har vært der. Sist uke sov jeg dårlig natt 8 og 9 etter siste akupunktur, men natten etter akupunktur og siden det har jeg sovet bra igjen. Før min første akupunktur hadde jeg hatt 5 søvnløse netter, men sov godt samme natt. Tilfeldig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå