Gå til innhold

Juni: Hvor mye grøt spiser deres små?


Vestlandske meierier A/S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jøss:) Storspiser du har??! Mini spiser som regel grøt laga av 100-125 ml og da må jeg jobbe litt for å få i han alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla! :) Ikke rart ungene deres kryper og krabber og reiser seg opp (og sover om natta?). Her lager jeg grøt av max 60 ml vann, og det blir sjelden spist opp. Blander i litt most banan eller annen frukt så det blir litt mer, men allikevel…

Han gaper bare jeg tar på ham smekka, og spiser ivrig, så han liker tydeligvis det som blir servert. Men jeg får altså ikke i ham mer enn denne beskjedne porsjonen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe jeg har lurt på: Kan en gi så mye grøt som barnet vil ha, eller skal en begrense det?

 

Jeg har nemlig hørt begge deler; noen sier en kan gi så mye en vil, mens andre at en skal holde seg til den porsjonen som står oppmålt på grøt-pakken, og så fylle opp med mm hvis barnet ikke blir mett....

 

Jeg spurte helsesøster om det, men hun kom bare med veldig "ullne" og vage svar som vanlig, så jeg var like undrende da jeg gikk ut som da jeg kom inn til henne............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han har alltid spist mye, og han følger vektkurven sin helt perfekt så jeg har fått beskjed på hs at det bare er å kjøre på. Han trenger tydeligvis masse mat han poden min:) Han nekter å drikke mme så jg kan ikke bare gi han sånn posjon som står på pakka og fylle han opp med mme etterpå...og det var helt greit sa de på hs:) Bare han fikk i seg de 400 ml han gjør...på natta og i grøten på morgenen:)

 

Mathias sover ikke hele natta enda!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min spiser 4 grøtmåltider på en dag morning og kveld er det av 200-220 ml vann på dagen er det av 140-160ml vann. Har en stor gutt på over 11kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...