Gå til innhold

Tenker dere på krybbedød?


Hemmeline

Anbefalte innlegg

Jeg er stadig vekk å sjekker tulla når hun sover. Ser at alt er bra og at hun puster... Jeg går ikke rundt å tenker på krybbedød egentlig, men må liksom sjekke at alt er bra alikevel når hun sover.

Den første natten hun sov (hun pleide å være veldig nattevåker), voknet jeg midt på natten og når jeg så på klokka skal jeg love dere jeg ikke brukte mange sekunder på å stupe ned i senga til tulla for å sjekke henne, men der lå hun i sin aller skjønneste søvn...

Kanskje det bare er jeg som er litt hønemor... Bare så redd for at noe skal skje med gulljenta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker ikke så mye på det... gjorde det mer med første barnet mitt. Nå sjekker jeg nesten bare hvis poden har sovet mye lengre enn han pleier.. da tar jeg litt på ham for å se om det kommer rykninger fra ham.

 

Tror ikke du er mer hønemor enn hva som er vanlig.. for alle er jo redd for krybbedød.. det er jo jeg og. Men tenkte nok mer på det første gang.. blir litt mer avslappet med alt når det gjelder andre barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også stadig vekk å sjekker lillegutt- og jeg tenker litt på krybbedød jeg :( spes er jeg redd for det når vi sover om natta, hra våknet en gang av at han illgråt for han var så varm..... og det var skikkelig ekkelt!!

Er også så redd for at han skal våkne og gråte og at jeg ikke hører ham- eller at han får pusteproblemer eller sånne ting og jeg ikke våkner..... jeg vet egentlig at dette er så urealistisk for jeg våkner jo bare han leer på seg, men alikavel er tankene der!!!!

 

Er nok litt hønemor jeg også ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må titte oppi vugga om det har vært stille lenge ja... :))

men går nok ikke rundt å tenker på krybbedød nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke rundt å tenker på krybbedød,men hvis malin sover lenge går jeg ofte å sjekker om hun puster..er jo livredd for lille gulljenta mi:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker desverre litt på det (og alt mulig annet som kan gå galt) blir flinkere og flinkere for hver dag, men i løpet av en natt ser jeg flere ganger oppi sengen hennes... :-)

 

Hun sover lite om dagen, men når hun gjør det er jeg stadig å ser da også.

 

Blir vel bedre etterhvert. Litt redd førstegangsmor jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg tenker alt for mye på det... såpass mye at mannen min hadde blokkert denne siden og flere andre sånn at jeg fikk roet meg ned litt.. bare pga å tenke på det har gitt meg en fødselsdepresjon.

Jeg sjekker min prinsesse flere ganger i timen når hun sover og jeg har opplevd noe ekle momenter med det... av og til sover hun så godt at hun rett og slett ikke reagerer når jeg prøver og få en reaksjon.. hadde en i natt også... det er det verste mann kan oppleve når man er allrede overnervøs... gå nå på beroligende medisiner men hjelper ikke særlig mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tenker stadig på det.. når han er stille om natta prøver jeg og høre om det er liv i han.. stresser ikke med det noe særlig.. kjenner noen som mistet et barn i krybbedød, det er en grusom ting som dessverre hender innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker en del på det. Våkner om natta og kjenner om han puster! Men jeg har blitt litt mer avslappet nå en jeg var på førsten.. Da fikk jeg ikke sove engang! Syns det er så skummelt,selvom det skjer sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sniker litt fra nov klubben*

jeg må bare ta meg selv i å la være og tenke på det. Vil ikke bli som mamma'n min, det gikk jo helt over styr.. hun slapp meg ikke ut av syne, fikk minimalt med søvn, ble rett og slett en besettelse. Men det går bra for min del, man hører jo ikke om så mange tilfeller nå for tiden.. så lenge man tar de forholdsreglene man bør, går det nok bra!:) Men jeg må jo sjekke med jevne mellomrom, såklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...