Gå til innhold

Hva skal lille broren til Yacob hete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trodde det var ei jente og hadde fallt for Yasmin, men det er en gutt denne gangen også, så da er jo ikke Yasmin et alternativ lenger....

Jeg vil gjerne ha et navn som klinger bra med Yacob, og det bør kunne utales uten problemer av slekt i Pakistan og i norge. Vi vil ikke ha et standar norskt navn, og heller ikke et av disse '10 på topp' navnene. Jeg liker godt navn fra gamle testamentet, da disse blir brukt (riktig nok med varierende stave måter) både i den vestlige verden og i den 'arabiske verden'.

Jeg vil gjerne ha et dobbelt navn, uten bindestrek.

Lille gutt heter Mohammad (etter min far) Yacob Thurmann (mitt slekts navn) Zahid (farens slekts navn) Til daglig bruker vi bare Yacob.

Den lille karen i magen skal hete Thurmann Somerville til etternavn, men hva skal fornavnet bli?

Vi er helt blanke og trenger et par tips :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke helt ekspert på pakistanske navn, men søkte litt rundt og fant noen fra området, tror jeg i allefall, navn som både kan brukes i begge land uten store problemer håper jeg ;)

Imtiaz

Naveed

Younes

Kian

Emir

Hakeem

Ibrahim

Ismael

Noor

Sufian

Skrevet

Synes flere av ovenfornevnte navn blir vel pakistanske, selv om de relativt lett kan uttales på norsk også. Ismael og Noor går veldig bra! Hva med hebraiske navn som Aron, Abraham, Esmael eller Gabriel - finnes det lignende pakistanske navn?

• 4 uker senere...
Skrevet

Abraham er fint, det het min morfar riktig nok Erling Abraham (etter Abe Lincon).

Desverre er Abraham kanskje litt tungt for en liten gutt men kan jo brukes i kombinasjon med andre navn.

Min elskede har kommer med disse navnene

Daniel (Danial blir den pakistanske versjonen)

Nicolay (Nydelig navn, hadde en fetter med dette navnet som desverre ble brått revet bort fra oss i ung alder)

Mikael (også fint, men vet ikke helt om jeg vil ha det på mitt barn...)

Jeg liker godt Elyas (den pakistanske versjonen av Elias, men føler at det kanskje er litt brukt opp av Yacob siden det var det første navnet vi valgte for han, men ombestemte oss etter 3 dager, han var en Yacob, ikke en Elyas)

Vi trenger flere forslag!

Skrevet

Hva med Yohannes? Hadde passet bra med Yacob..

Skrevet

Jeg synes Elyas var fint jeg, men bare hvis det uttales med y. Elias er litt oppbrukt ellers..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...