Gå til innhold

Vil så gjerne ha barn men er enslig

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan jeg skal gå frem er ei jente som er alene og har et veldig stort onske om barn. Dette høres kanskje dumt ut men problemmet mitt er at jeg sitter i rullestol og at man da må ha helseattest fra lege, hvem ordner en slik, hvordan går jeg fram? Ser for meg at legen min her ikke vil høre snakk om det hvordan skal jeg legge det frem? Kommer fra nordnorge og er 30 år nå og dette har jeg vurdert frem og tilbake i flere år.

Har leita frem om storken og en annen klinikk i danmark

Finnes det noen som er norske donoer eller må man til danmark.

Fortsetter under...

Hei mittel!

Jeg tror nok at man må til Danmark eller annet land der de inseminerer med donorsæd. Her i Norge er det vel et krav om at man er gift (?).

Når det gjelder helseattest så krevde ikke Stork klinikken dette. De krevde at man testet seg for diverse kjønnssykdommer som klamydia, HIV, gonorè etc. Da vi hadde journalsamtale stilte de diverse spørsmål ang boforhold, familieforhold, nettverk, helse etc. Jeg vet ikke hva slags tanker de har om enslig+rullestol, men du kan jo sikkert ringe og prate med dem og høre hva de sier.

Takk for svar:)

Har sett på forskjellige klinikker i danmark menc det jeg tenker mest på er hvordan jeg hvis jeg må ha legeattest. Hvem kan jeg kontakte da osv. Har fått tilsendt noen papirer fra Vitanova har noen erfaringer på hvilken klinikk som er best?

Mener jo at jeg i likhet med alle andre kan gi et barn omsorg og trygghet fordi om jeg sitter i rullestol.

Lurer også på hva som kreves når det gjelder å regne ut eggløsning. Vet at det er ca midt i perioden men hvordan vet man helt sikkert at det er rette tidspunktet å bli inseminert på?

Bruker folsyre som vistnok skal være bra og jeg bruker også metformin Er det noen som har erfaring med dette?

Vi har bare vært på Stork klinikken og har vært veldig fornøye der. Men jeg vet om flere som har vært på Vitanova og er akkurat like fornøyde.

Hvis du trenger legeattest så er det vel fastlegen din som kan skrive det tror jeg.

For å finne eggløsningen helt nøyaktig er man nødt til å bruke eggløsningstester. Man kan gjerne telle dagene i syklusen sin en periode også, for da får man en god oversikt. Eggløsningen kommer ganske nøyaktig 14 dager før neste menstruasjon. Du kan kjøpe eggløsningstester på apoteket (dyrt) eller på nettet, f.eks www.babyplan.no.

Veldig bra at du tar folsyre. Metformin har jeg ingen erfaring med, det kan du spørre legen din om?

Er det egentlige problemet at du regner med at din lege vil vegre seg for å skrive noen helseattest?

Har noen av klinikkene hentydet at det er nødvendig med helseattest, ut over en ren bekreftelse av ikke å ha sykdommer? [email protected]

Hei igjen

Ja eg e bekymra for at legen min sei nei. Veit ikkje om det her e akseptert blant alle legan??

Har forstått det slik at eg mått ha legeattest hvest man ha fysisk funksjonshemminge, noen som veit?

Det e ingen teng som feila meg sånn sett at det e nokka arvelig.

Kor mange forsøk e det vanlig at man må ha? Hold på å spara peng nu og ska begynn og tell dagan i syklusen min. Har Noen ærfaring med å bli inseminert to gonga i samme syklusen?

Takk for alle svar.

Syns det e kjempebra at det blir meir fokus på dettan i media, har følt at ingen snakka om det før at man va rar når man tenkt i de banan.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...