lettereforvirra Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Har sendt inn prøve til dyrking, så venter på svar. Men her er mine plager: tisser ca hver tjuende min om natten, småtissing, hadde L3 på sist urinprøve. Svir ikke når jeg tisser. Nå har jeg aldri hatt urinveisinfeksjon så prøver å ser om det noen som kjenner seg igjen? Hva er behandling? kan vi bruke antibiotika? Er i uke 35 nå Håper på svar:)
Babygutt2007 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Det finnes mange forskjellige måter faktisk å ha en urinveisinfeksjon på. Noen er veldig plaget med smerte og andre kjenner ingenting annet enn at de tisser veldig ofte, at de på en måte ikke får tømmet seg godt nok. Antibiotika får du om du har mye bakterier og er veldig plaget, kommer helt ann på hvilke bakterier du har for det er forskjell på de også. Men mest sannsynlig så gjør du det siden du er gravid, de risikerer ikke at det skal gå opp i nyrene på deg. Jeg annbefaler deg å ta tranebærkapsler og sitte litt ekstra lenge når du er på do så du er sikker på at det er tomt når du går derfra. Kle veldig godt på deg nå når været er kaldt og ufyse.
Vintersol Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Har hatt uvi ørten ganger. Det er vanligvis sånn at man føler man må på do hele tiden, og det svir når man tisser. Men går ut fra at det kan varierer fra person til person hvordan det utarter seg. Men vet iallefall at man kan ta antibiotika. Har selv tatt en kur i løpet av svangerskapet, og det skal ikke være farlig.
Sommerfugler Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Jeg anbefaller å drikke MASSE om du har mistanke om urinveisinfeksjon. Da får du skylt ut bakteriene, eller hvertfall deler av dem. Om du i tillegg tar sitronsaft i drikkevannet eller tar C-vitaminer blir effekten enda bedre!
Vintersol Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Har forresten lest et sted at man alltid skal behandle UVI når man er gravid. Men antar du får resept på antibiotika hos legen din når du har fått svar på prøvene.
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har holdt på akkurat som deg men har fortsatt ikke fått uvi, får ingen behandling jeg i hvertfall. Antibiotika kan brukes men da må det slå ut på en dyrkning av urinprøve først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå