Gå til innhold

Mine 4 fødsler (LAAAAANGT)

Anbefalte innlegg

Fødsel 1: Jeg hadde termin 4. mars 94, men klokken 05.00 1.februar våknet jeg av noe som var vondt... Det var enda 5 uker til termin, så jeg trudde ikke det var fødsel på gang. Men de ondtene (som vist seg å være veer) kom som lyn fra klar himmel, å det var bare 1 min melom dem. Klokken 7 vekket jeg sambon å fikk han til å pakke beggen. Klokken 08.10 var vi kommet på RIT (nå st.olavs hospital) Jeg hadde harde veer hele tiden, å de kom tett. Vi fikk fødestue, klyster å det som hører til. Åpningen var 3 cm, så de trodde at iløpet av kvelden ble det baby... Nå var klokkem 10.00.. Jeg gikk å gikk å gikk ute i gangene.. Jeg ville ikke ha smertestillende. Klokken 15.00, en ny sjekk, 3 cm... :-( vi begynte å bli sliten, å hadde håpet på litt fremgang.. Jeg fortsatte å gå, å vi sov å spiste innimellom. Klokken 19.00 ble det sjekking igjen, 4 cm HURRA!! 20.00 kom mamma å broren min, de skulle være med. Klokken 24.00 begynte det å tære på kreftene, å jordmora fåreslo epidural. Men sta som jeg er, så sa jeg nei :-) Åpningen var da blitt 7 cm så det var framgang. 03.00 gikk vannet, å pulsen til babyen viste at den var stresset. Nå ble vi åvervåket hele tiden. jeg hadde hatt veer i 22 timer nå, å var heeelt på bærtur! 04.00 hadde jeg presset et par ganger, å de ville snart ha babyen ut, den var tydelig stresset. 04.20 kom en jordmor å la seg på magen min, å vi presset sammen. Å klokken 04.35 ble jeg mamma for 1.gang til ei nydelig lita jente på 2970 gr å 49 cm, 35 cm rundt hodet. 24 timer med slit var glemt!!

FØDSEL 2: -96- Den gikk mye fortere. Våknet med veer 04.00, ringte sambon, som var på jobb, klokken 06.00. Han kom 07.30, å 08.10 var vi på RIT. Jeg hadde pressveer når vi kom dit, å 8 cm åpning. Klokken 09.40 var gogutten født, 4040 gr 52 cm å 38,5 rundt hodet. Født 16 dager å åvertid. FØDSEL 3: -03- Vannet gikk 21.00, å det var 3 cm åpning. Harde å tette veer hele tiden, 23.20 fortsatt 3 cm, fikk da akupunktur, da vart det fart i sakene!! for 23.50 var gutt nr 2 ute. pga at det gikk alt for fort, var han litt medtatt å de fikk ikke liv i han før det var godt nesten 1 minutt. Men alt endte godt, han var nydelig, å veide 3900 gr, 51 cm å 38 cm rundt hodet. FØDSEL 4: -05- Veene kom ca klokken 22.00 (var igangsatt) slitsomme veer, men det gikk greit. klokken 23.30 var smertene uutholdelig, å jeg blødde så mye at jeg ble redd. Men alt var normalt, å babyen hadde det bra sa jordmora. 01.25 begynte jeg å få pressetrang, å opningen var blitt 7 cm. Å igjenn kom de med akupunktur, å det sa pang! 01.40 var ei nusselig tulle født, på ei vannsklie. Jenta å vannet kom samtidlig. Hun var 3470 gr, 50 cm å 36 cm rundt hodet. Den absolut vondeste fødselen var den nr 4, å det sies jo det at det blir vondere for hver gang. Å det skal jeg være enig i :-) Men jeg er heldig, synes jeg, som har fått 4 friske å fine barn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8089004-mine-4-f%C3%B8dsler-laaaaangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...