Gå til innhold

Når forsvinner det mørke området rundt areola, etter en SA? Og når går HCG ut av kroppen så man ikke tester falsk positivt?

Anbefalte innlegg

Hadde SA 3.jan hvor jeg miste ett foster. For litt over en uke siden (3 uker ettrer SAen) måtte jeg hasteopereres etter svangerskap utenfor livmor (både SAen og EXUen var med foster fra samme svangerskap, mente i allefall legen)....

Har hele tiden hatt, og har fortsatt mørke "gravid"ringer rundt brystvortene. Når forsvinner disse?

Mener jeg hadde eggløsning 2 uker etter SAen 3.januar (testa negativt på en eltest, positivt på eltest dagen etter) og kjente el som stikking i eggstokken. Hadde også elslim. Så vi hoppa til sengs i håp om å ride på den ekstra fruktbare bølgen etter en SA.

1 uke etter denne eggløsninga hadde jeg jo som sagt EXU, så kroppen min skulle jo normalt sett ikke hatt denne eggløsninga i mellomtiden. Lurer jo på om jeg er gravid på ny, at kroppen ikke skjønte at jeg hadde et foster i ene egglederen og derfor slapp egg fra den andre.....

Og har jo fått "bligravidforbud" i 2 mnd etter EXUen så sårene skal få gro.......

Huff blir jo helt rar av dette..... Noen som har synspunkter?

Fortsetter under...

Hei Knætta og knøttet

For en forferdelig opplevelse :(

Jeg vet dessverre ingenting om mørke ringer rundt areola, kan ikke si jeg la merke til de dag jeg var gravid for ett år siden (endte i MA), så jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt...

Lykke til videre, og håper alt går bra etter operasjonen

Klem fra meg...

Takk for det, Miss X!

Joda går bedre nå, men kjipt med prøvepause da. Men kroppen trenger det vel mere enn hodet mitt så,,,,,,,, =0)

Jeg skjønner deg sååååååå veldig godt, man vi liksom komme igang med neste forsøk med en eneste gang, men som du sier trenger kroppen nok litt hvile- men den kommer sterkt tilbake :)

Ja vi satser på det =0)

....får håpe hormonboosten etter aborten holder seg litt da, slik at jeg kan surfe inn på 1.tri kjapt!

Har du fått utredning? Ser du er i 17.pp......

Hei igjen :)

Ja, jeg får oppfølgning av gynekolog nå... 17pp er medregnet 1 MA for 9 mnd og 1 SA for 4 mnd siden, så jeg har vel bare vært "uheldig" som de sier.. men men nå er det over 1,5 år siden vi begynte å prøve.. Har ikke funnet noe galt med meg (UL, hormonprøver ol), mannen min har ikke levert sædprøve enda, men det kommer det også hvis det drøyer. Denne måneden har jeg fått Pergotime for første gang, var til UL i dag (dag 19) og jeg har hatt EL, så nå krysser jeg fingre og tær...

Tre venninner av meg startet å prøve likt som meg, alle har fått baby, og den ene tenker på nr. 2... så jeg føler meg ikke akkurat superfruktbar, nei...

Men man må prøve å holde humøret opp, ikke sant!

Klem

Annonse

Huff, da har du hatt litt å stri med da, ja. Men kjempeflott at du får tett oppfølging!

Å det er så sårt når "alle" rundt deg klarer å bli gravide og gjennomføre svangerskapet uten problem..

Fikk beskjed da jeg lå på sykehuset forrige helg (og skulle vært 3 mnd på vei) at både svigerinna mi, og en god venninne er hhv 10 uker og 7 uker på vei.... Det svir, selv om man selvfølgelig gleder seg på deres vegne.

Jeg sliter forsåvidt ikke med å bli gravid som du sikkert skjønner, har jo en liten en på litt over året, men sliter med å beholde spira. Prøvde ca 1 år før vi endelig fikk det til med førstemann, med testing av el osv hver eneste mnd, og da vi starta med prøving på nr 2 klaffa det i 4. pp. Såå lykkelige vi var da ja! Var jo så redd for å måtte bruke enda lengre tid... Men nå er det jo de hersens abortene i stedet. Og nå har jeg bare èn eggleder igjen. Selv om sjansene fortsatt er relativt store med 1 eggleder, så er det jo likevel litt redusert...

Blir spennende å følge med på deg fremover! Håper spira sitter nå da!

Lykke til!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...