sinister78 Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Har en datter på en måned som er veldig selskapssyk, og det er kjempekoselig. Tingen er bare at hun nekter å ligge alene. Hvis vi legger henne ned i senga i stua begynner hun å sutre eller skrike etter en liten stund. Vil jo gjerne være med henne mest mulig, og gi henne det hun trenger av kos og nærhet, men hadde jo vært greit om hun kunne trives med å ligge alene littegrann etter hvert. Er litt redd for at hun skal bli bortskjemt og ikke klare å være alene. Hittil har vi tatt henne opp så fort hun kommer med sutre og klage lyder. Som førstegangs foreldre har vi ikke så høy toleransegrense på ubehagsytringer. Noen som har noen innspill eller råd?
Lykkelig til snart to:) Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Det blir nok helt sikkert bedre etterhvert, hun er jo bare 1 mnd da... Når hun blir litt større blir hun jo mer opptatt av andre ting rundt seg, nå der det vel bare deg. Sånn var det med sønnen min. Nå som han har oppdaget hendene sine, leker osv. er han blitt mer tålmodig med å ligge alene, for en stund. Men skjønner at det er litt slitsomt i lengden!
Mikroline Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Jeg ville ikke vært så bekymret for at hun skal bli skjemt bort, tror ikke det er mulig når de er så små. Det er ikke så mange alternativer heller da, det er ikke så lett å lære disse små noe, og la de ligge og gråte har vel ingen lyst til heller. Min lille ville heller ikke ligge alene før han var 2-3 mnd, det var først da han skjønte litt av babygymmen og leker han kunne kose seg alene i kanskje 15-20 minutter av gangen.
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Enig med svarene du allerde har fått. Hun er så liten at hun ikke kan bli bortskjemt ennå;-) Etterhvert trives hun nok bedre i sitt eget selskap, det gjør jenta vår, hun er 5 mnd og er såååå nysgjerrig på alt, inkludert leker og egne føtter/hender;-) Kan ligge timesvis og studere alt rundt seg.
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Vår er 1 mnd også, og samme greia her.. han vil ikke ligge alene uten at det kommer sutre lyder eller skrik etter kort tid!!! Kommer nok etterhvert.. eneste som kan underholde dem er jo oss!!
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Slik var jenta mi også, nå er hun øyeblikk 4 mnd og kan ligge leeeenge alene ved å underholde seg selv, hun prater å synger med seg selv :-) Herlig å kunne gjøre husarbeid eller andre ting i mens!!
Mayken Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Slik var jenta vår også, vet at det kan være litt slitsomt. Husker jeg slet litt med dårlig samvittighet i den tiden. Fikk ikke helt roen til å kose å slappe av med henne for jeg følte jeg skulle fått gjort litt hjemme også. Vil bare si at du må kose deg å slappe av, nyt denne tiden den går så fort. Det går seg til etterhvert. Jenta mi er snart 3mnd nå, og jeg trodde hun aldri skulle klare å sovne av seg selv for hun var så kontaktsøkende, men nå sover hun i sengen sin 2-3 ganger i løpet av dagen pluss at hun sover i vognen sin når vi er ute og triller. De tre siste nettene har hun også sovet i sengen sin kun avbrutt med litt amming. Frem til nå har hun sovet sammen med meg for noe annet har vært umulig å få til. Det ordner seg nok.
mamman`te2flottegutter Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Hm.... dette høres kjent ut:) Det er slitsomt med så små babyer de krever deg heletiden, men de utvikler seg fort og det går over det lover jeg deg. Bare vent til jenta de blir opptatt av ting rundt seg leker å sånnt da blir det lettere. Akkurat nå er du den beste i hele verden for jenta di, og hun vil gjerne se ansiktet ditt hele tiden. Det er ikke så ofte i livet vi opplever å være såååå populære!
Bærende mamma Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Ta det helt med ro!!! Snuppa her ville ikke ligge alene på golvet før hun var godt og vel 8-9 mnd. Ofte må jeg sitte med henne på golvet nå også. Takk og pris for bæretøy, så har jeg kunnet gjort ting i huset når hun ikke ville ligge i vogn eller på golvet. Når de er så små, kan de ikke bli borskjemt. De trenger masse nærhet og trygghet for å bli selvstendige og tørre å gjøre ting på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå