Gå til innhold

Hva ville DU ha gjort?

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 år og jobber fulltid på en arbeidsplass jeg trives svært godt. Samboeren min har også fulltidsjobb og vi har en stabil økonomi, eier egen bolig og har bil.

Vi har bestemt oss for å bli prøvere, og jeg har lenge vurdert å begynne å studere. Nå er jeg likevel litt usikker på om jeg skal fortsette å jobbe fram til vi har fått barn (men det kan jo selvsagt ta laaang tid) eller om jeg skal begynne rett i studier. Dersom jeg begynner å studerer allerede til høsten vil vi selvsagt ha litt mindre inntekt og det vil nok være mer stressende når jeg blir gravid / får barn. Men sånn alt i alt ønsker jeg jo å utdanne meg en gang likevel...

Er det noen med erfaringer eller andre som har kommentarer?

Jeg vet jo at det opp til oss å finne ut hva som best passer vår situasjon, men det kan jo være greit om noen ønsker å komme med noen innspill :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8088134-hva-ville-du-ha-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville bare begynt å studere!!

det kan ta lang tid før du blir gravid,så ikke sett livet på

hold og vent.

og du får en god del støtte fra lånekassen dersom du får barn

unner studietiden.du kan få permisjon og starte der du

slutter når det passer.

go for it!!

Hei! Jeg fikk barn under studier, og studerte nesten frem til datteren min begynte på skolen (tok en 6 årig universitetsutdannelse). Har nesten bare positive erfaringer med det. Ser tilbake på en tid med MYE mere fleksible hverdager enn jeg har nå m jobb og små barn. De fleste skoler har lange ferier, og i det hele tatt fine dager.

Ulempen var for min del at jeg som "betaling" for disse rolige dagene, leste mye på kveldene. Hver kveld i perioden mot eksamen. Datteren gikk i barnehagen, men hadde de første årene aldri 8 timers dager.

Selfølgelig har jeg bedre økonomi nå, men bortsett fra det så kan jeg abslolutt anbefale å studere m små barn!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...