Gå til innhold

Er så tett i nesen

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har brukt nesesprey litt for lenge.Får ikke sove om natten hvist jeg er tett.Bruker Zymelin som visstnok var uten farlige stoffer.Tror dere dette er farlig for fostret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, har brukt det siden jeg ble gravid. Baade lege og jordmor sier det er helt ok pga at mange gravide plages med det..

Skrevet

Har hørt det er vanlig at man kan bli ekstra tett i nesen når man er gravid. Har vært plaget med det selv. Tror ikke det er farlig for fosteret, men det er ikke bra for slimhinnene i nesen. Du kan prøve å bruke saltvann i stedet, men selv synes jeg ikke dette har så god effekt. Jeg fikk et tips på apoteket om at det var et middel man kan få på resept fra legen, som hjelper bedre og som man kan bruke over lengre tid, men vet ikke hva det heter. Du kan jo høre med legen din. Hvis ikke er et tips å bruke nesespray i kun ett nesebor av gangen, slik at man får puste... samtidig får slimhinnene hvile litt mer :o)

Skrevet

Ganske så vanlig og det er ikke farlig å bruke spray (best uten konserveringsmidler), men alt med måte. Har selv måttet bruke dette i begge mine svangerskap, etter anbefaling fra spesialist.

Skrevet

Samme her! Etter lang tids bruk av saltvann uten særlig hjelp, har jeg nå begynt å bruke Otrivin før leggetid for i det hele tatt å få sove! Vet jeg helst bør unngå dette, men gud så herlig å få puste normalt igjen!

Skrevet

Hei. Ville bare gi deg et kjerringråd som fungerte for meg. Jeg brukte timian, men du kan også bruke kjerringrokk. Ta 2 spiseskjeer og kok i en halv liter vann i 30 minutter. Innhaler dempen i 2 minutter og ta deretter en liten pause, og fortsett så lenge du orker.

Skrevet

jeg og sliter hver kveld jeg skal legge meg. smører vademecum under og rundt neseborene, bruker saltvannsspray,. men det funker ikke! har måttet ty til otrivin 4-5 kvelder siste 4 ukene. blir gal av å ikke få puste..

vet dere om det er kjempeille? spurte jordmor, og hun slo opp i 'boken sin' og leste at det bør bare brukes av gravide i terapeutiske doser. hva nå enn det betyr..

Skrevet

det er jo helt grusomt å bli avhengig av nesespray. Jeg begynte og med å bruke nesespray bare om kvelden, men til slutt tok det helt av og jeg måtte bare ha det flere ganger for dagen. Begynte og gjøre vondt i nesen når jeg tok sprayen, så nå er jeg på avvenning. Dette blir tredje dagen uten og det går allerede bedre.. Glad jeg er kvitt den dritten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...