Gå til innhold

Guttenavn -dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og gubben har falt helt for navnet Andreas. Vi er gift og det etternavnet gubben har er ganske vanlig i hjembygda våres. I hele Norge er det 372 med dette etternavnet. Nå bor vi i nabokommunen, men kommer til å flytte til hjembygda.

Det som er dilemmaet er at jeg vet om en gutt i 20-åra som heter samme fornavn og etternavn (han har et mellometternavn i tillegg da) i hjembygda. Kanskje det er flere også... Bare søkte på telefonkatalogen og fant ett treff. Byr sant på problemer senere?? Post, feil telefoner og lignende??

Bør vi av denne grunnen prøve å velge et annet navn som er litt sjeldnere?? Jeg og gubben er av den formening at vi vil ha et fornavn og etternavn, enkelt og greit. Jeg vet ikke om noen navn som passer som mellomnavn til Andreas heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk på det :) det finnes så mange med samme for og etternavn, og det byr sjelden på problemer. Jeg har ikke vanlig navn, men enda er det flere med det navnet.

Skrevet

ikke tenk på det du. jeg har ikke sjekka om det er noen i bygda der jeg bor, som heter det samme som det jeg skal kalle jenta mi. dessuten er det såpass stor aldersforskjell på de ti, at det gjør nok ingenting. verre om de kom til å gå i samme klasse eller noe....kall ham Andreas dere=) kunne ikke brukt ditt etternavn som mellomnavn da...?

Skrevet

Jeg bodde i en liten bygd der vi var tre stykker med samme fornavn og etternavn.

Det var skjelden postfeil, men de forekom da selvsagt.

Men jeg er enig i det "Mamma i februar=)" sier; jeg ville ha plotta inn ditt etternavn som mellomnavn:)

Skrevet

Velg med hjertet dere. Det burde ikke være særlig problematisk, det er MANGE som har denne skjebnen. Jeg søkte mitt opp mitt eget navn og fant at jeg hadde en navnsøster i nordnorge som er ca 15 år yngre enn meg, men som liksom driver med noen av de samme tingen som jeg gjorde på samme alder.... litt "sånn double vie de veronic" - men det er jo ikke noe jeg forholder meg til heller! Bare moro!

Om dette plager dere veldig og dere ikke får fred i avgjørelsen, ta en eneste gjennomgang til og se etter alternativer til Andreas, finner dere det ikke da, så velger dere det! Og er det det som ligger hjertet nærmes, kan dere vel spare dere tvilen!

Skrevet

Bare velg det dere vil, dere! Det kan jo til og med hende at han andre gutten flytter derfra ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...