Gå til innhold

Junimammaer: Hvor mye utstyr har dere kjøpt inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn pr. dags dato - hva har dere kjøpt?

Selv har vi kjøpt:

litt klær

neon få leker

bilstol

vippestol

stellebord

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har kjøpt noen klær som ligger utmed foreldrene mine:) meeen har vogn, bilstol, grindseng etc. som også står utmed foreldrene mine.. dette er slikt som jeg låner med søsteren min.. det er ikke så lenge siden de fikk sin siste, så dette er så og si nytt. :)

Kommer ikke til å handle inn mer før jeg får engangsstønad på konto. skal si til NAV at jeg ikke vil ha de utbetalt før en mnd før termin, så da blir det storshopping.! *gledermeg*

Sambo vil ikke handle inn før det nærmer seg,.. derfor grunnen. Hvis det sto på meg så ha sikkert vogga vært på plass ...

Skrevet

Jeg har ennå ikke kjøpt noe. Har akkurat kjøpt rekkehus, så nå er vi igang med å selge leiligheten, så nok å henge fingrene i der. Men skal begynne så fort vi har kommet i nytt hus 1. mars. Gleder meg veldig. :)

Skrevet

hehe...kun et Flease teppe m/Nemo på ;) Må vente på engangsstønaden før jeg får handlet....sosial kontoet for øyeblikket da jg mistet jobben en uke etter jg ble gravid....hmm...mystisk! Idioter!

Så må vente litt med det ja...

Skrevet

vogn,babybjørnsele,to nattpysjer,skinntøffler,himmel,sengekant og sengesett,kantbeskytter,kontaktsikring,a-creme,febertermometer og badetermometer.sprinkelsenga hentes neste uke,vugge har den kommende bestefar laget,vuggedyne,og to håndduker.svigermor har strikket hentesett.mye altså:)

Skrevet

Har kjøpt stellebord, noen bodyer og et par kjoler. Har fra før quinny-vogn og maxicosi..

Skrevet

har fått brukt:) seng med madrass, kombivogn, lekegrind, barnestol,

har kjøpt: sokker, 2bomullsluer, 2kortarmede body, 2langarmedebody, 2joggedresser, 2tåteflasker, 1håndkle med hette, 1 teppe med hette, dyne til vogn, 2sparkebukser, 2tøybleier.

så har jeg fått 4newboenbleier og våtservietter som er perfekt å ha med i baggen til sykehuset.

får ikke lov av kjærsesten å kjøpe mer før det nermer seg.. men jeg har helt dilla... vanskelig å kjøpe klær når jeg ikke vet kjønn... lykke til jenter:)

Skrevet

Har kjøpt vugge og vogn. Stellebord og noen klær og leker, samt bærebag og bæresele har vi fått av venner som ikke trenger lenger :)

Skrevet

hei C`s!

jeg har kjøpt inn

litt klær (må kjøpe mye mer av det men vet ikke kjønn så det er litt vanskelig)

stellematte

dyne (til seng og vogn)

ny madrass

overmadrass

sengetrekk (laken + dynetrekk)

gulpekluter

Har seng, bilstol, vogn, bæremeis, ammepute, balje m.m fra før.

Skrevet

Har ikke kjøpt noenting ennå. Selv om dette er nr 3 så mangler vi stellebord, barnevogn, vippestol, barneseng og bilstol. Synes at juni er så langt borte og har ikke følt for å handle noe ennå.Regner med at vi får lånt en del utstyr. Da jeg fikk første følte jeg at alt skulle være helt nytt. Har litt mer avslappet forhold til ting nå og kjøpter gjerne brukt eller låner av venner.

Skrevet

Jeg har kjøpt rosa sko:)

Tar det med ro enn så lenge, det virker som en evighet til juni.

Skrevet

Vi har kjøpt vogn, og så har jeg kjøpt en body og en bukse, så det er vel igrunn det eneste :)

Resten tar vi om ikke alt for lenge tenker jeg..

Skrevet

Bag til vognen

En body

En sparkebukse

Garn til babyteppe som en venninne strikker for meg

Det var vel det ;-) Men det er lite nytt som trengs da. Vi har både grindseng, vogn, stellebord, kluter, olje, salve, sengetøy, masse klær osv fra før. Vi må kjøpe ny madrass og ny bilstol også nytt og jeg kommer sikkert til å snope meg litt mer nytt babytøy også, men så får det holde.

Skrevet

Vi har kjøpt inn:

litt barneklær str 56

barnevogn med utstyr

vippestol

"spisestol"

Skrevet

Vi har kjøpt:

Litt klær

Kluter o.l.

Bamse

Litt pynt til rommet

Jeg broderer smekker

Uro, rangle og smokker

(Vi får jente, har gutt, så vi må til med litt rosa)

Vi har lånt:

Sovevogn

Voksipose

Bilstol

Vi har mye utstyr fra gutten, men må kjøpe søskenvogn, seng og annet utstyr til rommet, nytt stellebord og div rosa ting selvfølgelig..

Skrevet

Pr. i dag har jeg bare kjøpt noen klær. Det meste av klærne har jeg fått, i tillegg til to smokker :o) Har tenkt til å kjøpe vogn snart, må bare sjekke litt mer først - er så mye å velge mellom! Ellers er det så mye vi kan låne/arve, så må sette opp en liste over hva vi faktisk trenger! Bilstol, f.eks, får vi låne :)

Skrevet

På vei hjem fra ultralyd kjøpte jeg en kjole fra Oilily, det var kjempegøy å se at det ble jente! Har 2 gutter fra før.

Bortsett fra den kjolen kommer snuppa til å måtte bruke mye lyseblått i starten, jeg har sååå mye klær fra guttene da de var nyfødt.

Kommer til å bruke alt jeg har fra før, men har vurdert å kjøpe ny vogn denne gangen.

Skrevet

har ikke kjøpt en eneste ting ennå.... selv om jeg har to fra før så solgte jeg og ga bort alt etter de..... var fast bestemt på at to var nok.... meeeeen, så fant jeg ut at typen var utro og kastt han ut, fikk meg ny mann etterhvert og nå venter vi en liten en..... så he må alt kjøpes på nytt, men vil vente en stund til ennå......

Skrevet

Har kjøpt noen body`r på h&m (dødstøffe til kjekkasen som kommer=P). Også har vi fulgt med på kampanjene til de forskjellige butikkene i området, så vi har fått ordna oss billig bilsete, kombivogn og reiseseng=) Krybba vi skal bruke er arvegods fra oldemor, den trenger et strøk maling og ny madrass, men det kommer etterhvert=) Og stellebordet doneres av en stolt oldefar. Er ganske heldige sånn sett for vi har fått veldig mye, men akkurat derfor bestemte vi oss for å følge med på om noe av det vi ville ha kom på tilbud!

Skrevet

Vi har kun kjøpt en sparkebukse med genser. Ble nesten litt stressa når jeg ser alle har handlet så mye allerede;P Men skal til London neste uke, så satser på å handle litt klær og sånn der. Vogn, seng, stellebord etc kommer nærmere mai tipper jeg.

Skrevet

har faktisk ikke kjøpt noe ennå, bortsett fra en symbolsk blå body i str 50 etter ultralyden:) vi har vært på en kikke runde, men fikk da sånn bakoversveis av prisene at vi bestemte oss for å vente litt til. dette er vår første så vi må ha alt nytt.

Skrevet

Vi har kjøpt:

barnevogn

litt kle (bodyar, ein genser og ei sparkebukse)

har strikka babyteppe

Vi får arve (så vi har det jo allereie sjølv om det ikkje er i hus):

vippestol

bilsete

seng

brystpumpe

alt vi treng av kle uansett kjønn

Skrevet

vi har kjøpt:

klær

vippestol

barnevogn (arvet denne vognen, nesten ubrukt)

stellebord

seng/madrass/sengeramme

også kan vi også arve et maxi cosi bilsete.. men vurderer å kjøpe et graco sete med base..

så arver vi masse klær og andre ting vi har bruk for som baby gym osv.

Skrevet

Har ikke kjøpt inn noen ting jeg....

Det tar jeg når det nærmer seg litt mer....

Skrevet

Vi har stort sett det meste fra forrige, utenom vippestol og bilsete 0-13 kg. Dette skal kjøpes inn snart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...