Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Syns han e så sur heile tia (nestn). Kan lure frem smil, og han er bli når han står opp. Mens resten av tiden holder han på og surnuler! Blir gal snart. Enebarn d her!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 4. februar 2007 og samme hel.... hver kveld. Skriking når han legger seg! Er verre nå enn før 3-4 mnd :-(
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Sulten? Prøv mer mat du, de er sjeldent sure uten at noe plager dem - iallefall ikke gutta mine. Kanskje han er klar for grøt?. Lykke til!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2007 Har pompa å gjedd på flaska før å vite han får nok. Gitt grøt, men funker ikke. Kan jeg prøve med 6 mnd. middag da han er 5 mnd. Blir snart tøven av d her :-(
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Ville kanskje prøvd velling først? Av grøten, kjøp tut med større hull i til flaska og gi han på det viset? Og en måte å finne ut om det er noe annet er å gi en paraset, blir han bedre da så er det jo noe. Huff, det er ikke enkelt å gjette seg til dette her...Husker min eldstemann var så sur å grinete i den alderen og jeg holdt på å bli gal av den sure ungen. Plutselig kom det gugge ut av begge ørene og det viste seg at det var dobbelsidig ørebetennelse! Da hadde jeg dårlig samvittighet da! Du sier han er blid på morningen, kanskje han trenger å legges tidligere? Hmm tenke tenke...
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Åhh! Skriking når han legges ned eller? Øresting? Skjer det når du legger han på dagen og? Gi han paraset, hvis han har vært/er forkjøla kan det være han har litt øreplager - i så fall: -hev sengen slik at han ligger med hodet høyt -drypp med saltvannsdråper så ofte du orker (så kan du kanskje unngå penicillin)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2007 Han har ikke problem med å spise grøten, kan spise godt,men blir ikke roligere av den! Han har fått 2 tenner uten å plagdes noe særlig, så har tenkt kanskje de oppe kommer! Gav paracet en kveld, da sovna han etter 20 min. Men kan jo ikke gi det hver kveld :-) Han har vært ganske så krevende siden fødselen, men siste mnd.....huff sier jeg! Hvordan gå over på og legge han tidligere? Har prøvd, gikk i 2 uker så var det over :-( (er litt svak for han av og til ja)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2007 Ja han er forkjølt nå, men har jo vært sån sur lenger enn det! Kan jeg gi ofte paracet da uten å kontakte lege?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2007 Skal prøve å heve sengen ved hodet :-) dråper kjøpte vi påLørdag siden han var så tett. Hva er øresting? Han er sur på dagen, maks 2 timer våken eller så er det hel.... løst :-(
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2007 TUSEN takk for at du tok deg tid til meg :-)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 Ja de tennerne, vær glad de kommer tidlig sier nå bare jeg:-) 2-åringen min plagdes i tre mnd (våken hver time om natta!) før han fikk de første - da var han over året! Eldstemann var også plaget, og han på tre mnd er allerede begynt å gnage på hendene sine! Tror ikke han får tenner med det første likevel... Guttebabyer er gjerne litt mer...utfordrende for å bruke et fint utrykk. Men du får det igjen, de elsker mammaen sin og er herlig på alle vis når de blir litt større - må bare gjennom første året:-) Men selv om han plages med tenner, syns jeg det er litt rart at han plages hver kveld. Så du kan jo trykke forsiktig på øret, og det skader jo uansett ikke å dryppe nesen. En paraset innimellom er ikke farlig, han må jo få kvile litt fra vondtene - vi hadde sikkert tatt selv hadde det vært oss. Du kan jo ringe helsesøster å få tips, og spørre om det med paraseten...
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 Klippet fra lommelegen om øresting: år vi snakker om ørebetennelser så snakker vi om en av de hyppigst forekommende sykdommer eller plager i barnealderen. Det finnes alle mulige grader av betennelse, fra virussykdommer og lettgradige forandringer i mellomøret til store, bakterielle infeksjoner som spres til øreknokkelen og krever kirurgi. Derfor forenkler vi hverdagen. Vi deler inn ørebetennelser i to grupper, den ene gruppen kaller vi væske i mellomøret. Dette er egentlig ikke noen ørebetennelse i betydningen infeksjon, dvs det er ikke noen bakterie eller virus vi hanskes med, men rett og slett at øretrompeten ikke fungerer. Da blir det undertrykk i øret og etterhvert dannes det væske. Enkelte mener at alle barn som er forkjølet har slik væske i mellomøret. Dette klarner opp etter noen uker. Det er ikke uvanlig hos barn i 1-6 års alder, og gir dottfornemmelser og kan gi øresting ved trykkforskjeller. Man regner med at 80 %; av disse tilfellene klarer opp av seg selv. Nå må jeg hoppe i køya - få høre hvordan det går med lille Lukas, syns det høres ut som det kan være litt øreplager jeg. Det skader jo ikke å få legen til å kikke i ørene for sikkerhets skyld! God natt:-)
lea80 Skrevet 5. februar 2007 #13 Skrevet 5. februar 2007 Han er ikke trøtt da? Gutten min på 4 måneder var også sur og grinete. Men han hyyyyylte etter at han fikk pupp så her var han nok klar for mat. Så vi begynte med grøt på morgenen. Men våken i 2 timer i strekk er mye for min lille pode. Om morran skal det bare gå en time før det er leggings igjen. Så er han våken i en og en halv til 2 timer. Blir skikkelig sur visst han har fått sove for lite
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. februar 2007 Gla æ har ganske stor tolmodihet! Hold på å bli gal nu i dag! Vil ikke sovew, finner ikke roen med noe :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå