Gå til innhold

Økedøgn når man har begynt med fast føde?

Anbefalte innlegg

Selv om vi har begynt med grøt og grønnsaker 2-3 ganger om dagen, så vil vel babyen ettersom han vokser trenge mer melk til de måltidene han bare får melk? Har man økedøgn på samme måte etter å ha begynt med mat? Synes selv jeg har fått så mye mindre melk nå etter at vi har begynt med mat (ca 2 mnd siden), jeg var veldig dum og ga mat først og så pupp i en periode. Så nå driver jeg og pumper for å få opp produksjonen men det går ikke så veldig bra. Lurer litt på å kutte ut kveldsgrøten neste helg, samsove med barnet og amme mye på natten... er det en løsning?

En grunn til at jeg vil ha opp igjen produksjonen er at jeg vil pumpe ut melk til å blande i grøt (holle-grøt og risgrøt) siden babyen ser ut til å reagerer på kumelkpulver som er i de fleste grøter. Når jeg blander med nan HA spiser han ikke like mye og da blir det mer nattamming. Skal begynne å jobbe om 3 uker så nå må jeg snart få sove en hel natt.

Fortsetter under...

Utdrivingsspray har jeg ikke brukt før, har ikke hatt noen problemer med utdrivingen. I høst kunne jeg pumpe ut 100 ml på 4-5 min. Nå spruter det også bra når jeg begynner å pumpe men etter en liten stund så blir det mindre og mindre og så får jeg ut max 40 på hver pupp.. er ikke det lite når babyen er snart 8 mnd? Men kanskje utdrivingsspray kan hjelpe på så jeg får pumpet ut litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...