Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har hørt at man ikke skal barbere seg nedentil når man er gravid. Har gjort det gjennom hele svangerskapet, er i uke 39 nå.. Noen som vet? Hvorfor man ikke skal gjøre det??? Er ikke det egentlig greit å vere hårfri der nede når man ska føde? Håper på svar
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Er ikke noe forskjell på om man er gravid eller ikke.. Har barbert meg jeg...både denne gangen og sist gang..!
Oi ..! Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Whups! Jeg har barbert meg siden desember 1993 - også gjennom hele svangerskapet (er 40+1 i dag) - så da har jeg vel "driti på draget", da ..? Jeg kommer til å sørge for at jeg også er nybarbert når jeg reiser på sykehuset. Det har med generelt velvære å gjøre. Men, når jeg tenker tilbake på hvordan ting føltes den aller første gangen jeg barberte meg, så var jeg jo rimelig sår i huden, og det klødde noe infernalsk når håret begynte å vokse ut. Det er m.a.o. sikkert ikke så lurt å barbere seg første gang rett før fødselen. Det blir sikkert nok "au'e" der om en ikke skal plages med stikkende, inngrodde hår også ...
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Dette er nok bare en smaksak. Det er jo en grunn til at vi har hår der nede, men har ikke hørt noe om at man ikke skal barbere seg. Har hørt at de ikke anbefaler at man er barbert til fødsel pga at det kan klø mye etter fødselen når man kanskje er så øm at man ikke orker å barbere seg, og med tanke på eventuelt sying. Jeg for min del har aldri barbert noe annet enn bikinilinja, og hadde angst for jeg hørte at man ble barbert før fødsel, men dette er heldigvis ikke noe de gjør lenger.=)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Er jo på tanke med bakterier og sånn... Og infeksjoner..For og si det sånn så har det grodd igjen her for lenge siden.Kommer jo ikke til lengre;) Hehe...Så det for bare stå til. Er jo en del plaget med uvier også så er vel kansje like greit Når du gjelder til fødsel, så er det vel greit og stusse litt hvertfall så pleierne slipper ekstra jobb!! Hehe...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 TENK at det er in med "bush" igjen... Det er jo ikke bare Lækkert... Nei - mer hygienisk med glatt eller kort i alle fall!!! ....Cant beat the feeli`n.....
godiva med 3 gull Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 IN??? hjelp. motbydelig. Ja ja.. stakkars partner sier nå jeg. Og her barberes det kontinuerlig. Tror nok også jm er glad for at det i det minste er rensket skikkelig opp der nede, kan ikke forlange at alle vil glattbarbere seg...
(=snart mamma til twins=) Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 men man trenger jo ikke glattbarbere seg kver gang.. d e jo bare å bruke trimmemaskina(barbermaskina) til sambo..da blir d vellstelt itillegg til at man kommer bedre til!! =) eg når ikke ned,pga stor tvillingmage(30uker),så sambo hjelper meg,for han vet at d vanker no godt etterpå =)hehe! Men d e faktisk større risiko for urinveisinfeksjon når man glattbarberer seg å e gravid..d va også nokka om at "lukta" som legger seg i hårene e ei slags gjenkjennings lukt for ungen når den kommer ut..d va nokka eg lærte når eg gikk helse og sosialfag for maaaaaange år sia.. Sikkert endra seg nå =) men eg kan ikke tenke meg at d e IN å ikke barbere seg lengre?? men må innrømme at å barbere seg ikke står øverst på lista lengre!! å eg har en sånn hærli samboer som skjønna d så godt =)
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Ikke lett å komme til for å si det mildt...Får bli som det blir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå